Πάτρα: Αναστολή δρομολογιών από σήμερα για τον Προαστιακό – Πώς θα γίνεται η μετακίνηση των επιβατών

Ποια δρομολόγια του Προαστιακού στην Πάτρα, αναστέλλονται και για πόσο διάστημα.

Πάτρα

Χωρίς Προαστιακό μένει σήμερα και αύριο η Πάτρα, καθώς ξεκινούν έργα που θα γίνουν στο ύψος της Νόρμαν από τον διαχειριστή της γραμμής ΟΣΕ. Τα δρομολόγια δεν θα γίνονται με το τρένο, αλλά με λεωφορεία τις ίδιες ώρες αναχώρησης.
Τα έργα αφορούν σε τοποθέτηση νέας σιδηροτροχιάς και στον εγκιβωτισμό της, στη συμβολή με την Ηρώων Πολυτεχνείου.

Οπως δήλωσε στην «Πελοπόννησο» το μέλος του διοικητικού συμβουλίου του ΟΣΕ Μάκης Κατσιγιάννης, πρόκειται για μια πρωτοβουλία του οργανισμού, η οποία λαμβάνεται για να σταματήσουν τα ατυχήματα που συμβαίνουν στο σημείο, με θύματα πεζούς και ποδηλάτες, λόγω της διαφορετικής υψομετρικής διαφοράς της γραμμής και του δρόμου.

Ο κ. Κατσιγιάννης σημείωσε ότι από κανέναν επίσημο φορέα δεν είχε υποβοηθηθεί κάποιο αίτημα επισκευής στον οργανισμό, αν και το πρόβλημα με τα ατυχήματα είναι γνωστό σε όλους.

Επίσης, το έργο γίνεται εξ ολοκλήρου με έξοδα του ΟΣΕ, παρά το γεγονός ότι αρμόδιοι για τα ασφαλτικά σε δρόμους όπου διέρχεται σιδηροτροχιά, είναι οι δήμοι ή οι περιφέρειες.

Ο κ. Κατσιγιάννης δήλωσε ακόμα στην «ΠτΔ» ότι, την ερχόμενη εβδομάδα, περνάει από το ΔΣ του ΟΣΕ το πρώτο πρακτικό του διαγωνισμού που έγινε πρόσφατα για το έργο της μεγάλης συντήρησης, προϋπολογισμού 1,3 εκατ. ευρώ, ώστε στα τέλη Ιουλίου η σύμβαση με τον ανάδοχο να πάει για έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Τα έργα για τη βαριά συντήρηση της γραμμής αναμένεται να ξεκινήσουν τον προσεχή Οκτώβριο.

Αναφορικά με το πρόβλημα της διακοπής των δρομολογίων του Προαστιακού στον νότιο κλάδο, που υπάρχει για πάνω από μια εβδομάδα, ο κ. Κατσιγιάννης διέψευσε κατηγορηματικά αναφορές που γίνονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για ευθύνη του ΟΣΕ και την κατάσταση της γραμμής.

Οπως είπε, τον τελευταίο μήνα υπάρχουν πάνω από 70 διακοπές δρομολογίων τρένων που διαχειρίζεται η ιδιωτική ιταλική εταιρεία Hellenic Train, γεγονός που δείχνει ότι υπάρχει πρόβλημα με τη συντήρηση των αμαξοστοιχιών.
Την ίδια στιγμή, συνεχίζεται, για απροσδιόριστο χρονικό διάστημα, η διακοπή των δρομολογίων του νότιου κλάδου. Η Hellenic Train δεν δίνει καμία εξήγηση για την αναστολή των δρομολογίων, ωστόσο, οι υποψίες πλέον, στρέφονται στο έγγραφο που εστάλη στις αρχές του μήνα στο τοπικό συνεργείο συντήρησης, που δίνει εντολή για αναστολή εργασιών σε ύψος στα τρένα του Προαστιακού, ακόμα κι αν αυτό έχει ως συνέπεια καθυστερήσεις ή διακοπή δρομολογίων, εάν δεν επιλυθεί το πρόβλημα της έλλειψης στεγάστρου για τους εργαζόμενους.

Σύμφωνα με αναφορές στο διαδίκτυο, από το 2019 έχει γίνει γνωστό από την ΕΡΓΟΣΕ (κατόπιν εξώδικης όχλησης), ότι ο χώρος και οι εγκαταστάσεις που λειτουργεί το συγκρότημα συντήρησης στην Πάτρα δεν είναι κατάλληλος.
Κατά τις ίδιες αναφορές, από το 2020 μέχρι και το 2022 η Ηellenic Τrain ζητούσε μετεγκατάσταση αλλού ή αποκατάσταση της σιδηροδρομικής σύνδεσης με το συγκρότημα του Πύργου για να μπορεί να συντηρεί τα τρένα με ασφάλεια.
Στελέχη της Hellenic Train αναφέρουν ότι ο τρόπος εργασίας που είδε το φως της δημοσιότητας προ ημερών, με εργαζόμενους της εταιρείας να κάνουν συντήρηση στην οροφή τρένου κάτω από τον ήλιο, έχει λήξει. Οπως είναι γνωστό, εργασίες σε ύψος γίνονται με συγκεκριμένες διαδικασίες και πρωτόκολλα, τα οποία η Hellenic Train στις άλλες εγκαταστάσεις τηρεί αυστηρά.

Οταν αυτά λυθούν, οι εργασίες συντήρησης στα τρένα του Προαστιακού της Πάτρας θα συνεχιστούν.

Εδώ να θυμίσουμε τις δηλώσεις προ ημερών, του προέδρου των μηχανοδηγών Κώστα Γενηδούνια ότι ήδη έχουν δοθεί διαβεβαιώσεις για κατασκευή στεγάστρου στο συγκρότημα συντήρησης του Αγίου Διονυσίου μέχρι τα τέλη του μήνα, ώστε οι εργαζόμενοι της Hellenic Train να κάνουν τη δουλειά τους προφυλαγμένοι. Να υποθέσουμε ότι μέχρι τότε θα παραμείνει ανενεργή και η γραμμή του νότιου κλάδου; Ιδωμεν…