Πάτρα: Δάσκαλοι και νηπιαγωγοί στο πλευρό των Θεατρολόγων

«Υποστηρίζουμε ότι η καλλιτεχνική παιδεία παίζει αναντικατάστατο ρόλο στην ανάπτυξη του παιδιού. Στη βάση αυτή υιοθετεί το κάλεσμα του ΠΕΣΥΘ και τα αιτήματα που προβάλει στη φάση αυτή» αναφέρει μεταξύ άλλων η ανακοίνωση.

Πάτρα: Δάσκαλοι και νηπιαγωγοί στο πλευρό των Θεατρολόγων

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Πάτρας στηρίζει τα αιτήματα του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Θεατρολόγων, όπως αναφέρονται στο πρόσφατο κάλεσμά του σε παράσταση διαμαρτυρίας την Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου στο Υπουργείο Παιδείας.

Αναλυτικά η ανακοίνωση αναφέρει:

Υποστηρίζουμε ότι η καλλιτεχνική παιδεία παίζει αναντικατάστατο ρόλο στην ανάπτυξη του παιδιού. Στη βάση αυτή υιοθετεί το κάλεσμα του ΠΕΣΥΘ και τα αιτήματα που προβάλει στη φάση αυτή .

Παραθέτουμε ολόκληρο το κάλεσμα του ΠΕΣΥΘ για την κινητοποίηση:

«Παράσταση διαμαρτυρίας του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Θεατρολόγων – Π.Ε.ΣΥ.Θ Υπουργείο Παιδείας, Πέμπτη, 17 Φεβρουαρίου 2022, ώρα 14:30 Άμεση κάλυψη όλων των κενών – Επαναφορά της Θεατρικής Αγωγής Η αυλαία έπεσε. Οι φάσεις προσλήψεων που έγιναν άφησαν πίσω τους εκατοντάδες κενά, διαμορφώνοντας αδιανόητες συνθήκες στην ήδη δυστοπική εκπαιδευτική πραγματικότητα που βιώνουμε όλοι και καθιστώντας πολλούς συναδέλφους μας άνεργους. Γιατί για κάποιους μπορεί η σχολική χρονιά να προχωρά, όμως για κάποιους δεν άρχισε καν.

Το υπουργείο, για άλλη μια φορά, έκρυψε κάτω από το χαλί τις ελλείψεις και πανηγύρισε την ομαλή και κανονική λειτουργία των σχολείων. Ωστόσο, είναι τουλάχιστον προκλητικό, σε μια χρονική περίοδο που η πανδημία καλπάζει, χωρίς κανένα ουσιαστικό μέτρο προστασίας εκτός από τις μάσκες που χρεωνόμαστε οι ίδιοι, οικογένειες και εκπαιδευτικοί, σε μια περίοδο που πρωτοστατούν οι απειλές και ο εκφοβισμός, σε μια περίοδο που οι μαθησιακές και ψυχοκοινωνικές ανάγκες των μαθητών όλων των βαθμίδων έχουν πολλαπλασιαστεί, το ΥΠΑΙΘ να μειώνει κατά 20% τις προσλήψεις εκπαιδευτικών και να συγχωνεύει τμήματα, πολλές φορές σε σχολεία με ακατάλληλες κτηριακές υποδομές και μικροσκοπικές αίθουσες. Την ίδια στιγμή, σχεδόν 200 θεατρολόγοι συνάδελφοί μας που εργάζονταν επί σειρά ετών στην εκπαίδευση αντιμετωπίζουν το σκληρό πρόσωπο της ανεργίας μετά και τις προσλήψεις του Ιανουαρίου. Όλα αυτά σε συνθήκες ακρίβειας και ανατιμήσεων, που κάνουν δύσκολη την επιβίωση και για όλους τους εργαζόμενους. Δεν είναι όμως μόνο το ζήτημα της ανεργίας των συναδέλφων, είναι κυρίως η απαξίωση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και μαθητριών μας, που, γονείς και εκπαιδευτικοί, δεν μπορούμε να επιτρέψουμε πια.

Η Θεατρική Αγωγή, όπως και τα Εικαστικά και η Μουσική, ως μέσο δημιουργικής έκφρασης και ευαισθητοποίησης, επιδρά πολλαπλά στην απελευθέρωση της φαντασίας του μαθητή και στην ψυχική ενδυνάμωση, αλλά και ως εργαλείο μάθησης, μέσα από τον πειραματισμό και την έρευνα, έχει συμβολή στο παιδαγωγικό έργο του σχολείου. Το ξήλωμα της Αισθητικής Αγωγής και της αισθητικής καλλιέργειας που μπορεί να δώσει στον μελλοντικό άνθρωπο όλα εκείνα τα εφόδια ώστε να αντιμετωπίζει την πραγματικότητα κριτικά, ενώ ταυτόχρονα να υπερασπίζεται το δικαίωμά του σε μια ποιοτική και αρμονική ζωή, μπαλώθηκε από «εργαστήρια δεξιοτήτων», που ουδεμία σχέση έχουν με τα μαθήματα Τέχνης και Πολιτισμού, ενώ οι μαθητές και οι μαθήτριές μας μάς ρωτούν με απορία και απογοήτευση γιατί από την Δ᾽ δημοτικού και έπειτα δεν θα ξαναδιδαχθούν Θεατρική Αγωγή! Για όλους τους παραπάνω λόγους: Συγκεντρωνόμαστε όλες και όλοι στο Υπουργείο Παιδείας την Πέμπτη, 17 Φεβρουαρίου 2022, ώρα 14:30, για να διεκδικήσουμε:

  • Την κάλυψη όλων των κενών Θεατρικής Αγωγής από τους αντίστοιχους εκπαιδευτικούς και την κάλυψη όλων των κενών, στα σχολεία Γενικής και Ειδικής Αγωγής, στα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία, σε κάθε κλάδο και ειδικότητα.
  • Κάθε εκπαιδευτικός να διδάσκει το αντικείμενο που σπούδασε και αγαπά – Όχι στις αναθέσεις των μαθημάτων ειδικοτήτων. Ισότιμη πρόσβαση σε όλα τα μαθήματα των μαθητών και μαθητριών – Όχι στα σχολεία πολλών ταχυτήτων.
  • Επαναφορά του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής στην Ε᾽ και ΣΤ᾽ Δημοτικού, διάχυσή του στο Γυμνάσιο ως τρίτο πυλώνα της Αισθητικής Αγωγής και επαναφορά του μαθήματος της Καλλιτεχνικής Παιδείας στο Λύκειο.
  • Απόδοση όλων των πραγματικών οργανικών κενών στον κλάδο μας – Σύσταση των απαραίτητων οργανικών θέσεων – Μόνιμους διορισμούς ώστε να καλυφθούν όλες οι ανάγκες. Ζητούμε την ίδια μέρα και ώρα της συγκέντρωσης συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου.

 

Καλούμε:

τα Σωματεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

την Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας (Α.Σ.Γ.Μ.Ε.)

την Ομοσπονδία Γονέων και Κηδεμόνων Περιφέρειας Αττικής

την Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων

την Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων (ΕΝ.ΕΚ.Ε.Μ.)

το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος (Ε.Ε.Τ.Ε.)

την Ένωση Εκπαιδευτικών Μουσικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

τον Σύλλογο Αποφοίτων Τμήματος Θεάτρου Α.Π.Θ.

 

σε συμμετοχή, στήριξη και συμπόρευση στον δίκαιο αγώνα μας. Παρακαλούμε τα Σωματεία να κηρύξουν διευκολυντικές στάσεις εργασίας.

Ακολουθήστε το Pelop.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις και τα νέα απο την Πάτρα

Για ακόμη περισσότερα νεα από την Πάτρα, την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, μπείτε στην ροή ειδήσεων του pelop.gr

Γράψτε το σχόλιό σας

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ