Πάτρα: Δικηγόρος «κυνήγησε» εταιρείες κινητής τηλεφωνίας και πήρε αποζημίωση 7.000 ευρώ για μηνύματα από 5ψήφια

Η υπόθεση με τα 5ψήφια νούμερα υπερβολικής χρέωσης, πριν από μερικά χρόνια είχε πάρει μεγάλες διαστάσεις, αναγκάζοντας την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων να παρέμβει προς τις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας, για να βάλει φρένο σε μια επιθετική και παράνομη εμπορική πρακτική.

ΠΑΤΡΑ

Συνολική αποζημίωση 7000 ευρώ αναγκάστηκαν να καταβάλλουν σε πατρινό δικηγόρο, μια μεγάλη εταιρεία κινητής τηλεφωνίας και μια εταιρεία αποστολής παράνομων μηνυμάτων SMS, μέσω των γνωστών 5ψήφιων αριθμών, που χρέωναν τους καταναλωτές εν αγνοία τους, μεγάλα χρηματικά ποσά.

Η υπόθεση με τα 5ψήφια νούμερα υπερβολικής χρέωσης, πριν από μερικά χρόνια είχε πάρει μεγάλες διαστάσεις, αναγκάζοντας την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων να παρέμβει προς τις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας, για να βάλει φρένο σε μια επιθετική και παράνομη εμπορική πρακτική.

Να σημειωθεί ότι τρόπος άμυνας δεν υπήρχε, καθώς η αποστολή και μόνο αυτών των μηνυμάτων, επέφερε και την χρέωση του καταναλωτή, χωρίς να κάνει καμία ενέργεια. Η μόνη άμυνά του, ήταν να δηλώσει προς την εταιρεία πάροχο κινητής τηλεφωνίας, την ενεργοποίηση φραγής εισερχόμενων μηνυμάτων από 5ψήφιους αριθμούς, κάτι που οι περισσότεροι δεν γνώριζαν.

Τέτοιες περιπτώσεις, είχαμε και στην Πάτρα πάρα πολλές, αλλά, οι καταναλωτές, νοιώθοντας ανήμποροι να αντιδράσουν, πλήρωναν τους λογαριασμούς και κατόπιν προέβαιναν σε φραγή των 5ψήφιων αριθμών, για να σταματήσουν την οικονομική «αιμορραγία».

ΑΓΩΓΕΣ

Στην περίπτωση όμως του πατρινού δικηγόρου, οι εταιρείες βρήκαν τον… μάστορά τους. Με αγωγή που κατέθεσε στη δικαιοσύνη, ισχυριζόταν ότι η εταιρεία παροχής Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης και η δεύτερη εταιρεία, ως πάροχος δικτύου κινητής τηλεφωνίας, ενεργώντας κατά παράβαση συμβατικών υποχρεώσεων, προέβησαν, χωρίς ενημέρωση και τη συγκατάθεσή του, στην παράνομη, χωρίς καμία δική του ενέργεια και παρά τις καταγγελίες του, χρέωση με το συνολικό ποσό των 81,27 ευρώ, μέσω αποστολής διαδοχικών ηλεκτρονικών μηνυμάτων SMS στον αριθμό του.

Πρακτικά, ο δικηγόρος φαινόταν ότι έκανε χρήση των υπηρεσιών της εταιρείας παροχής Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης, χωρίς όμως να τις έχει ζητήσει ο ίδιος και πολύ περισσότερο, χωρίς να τις έχει αποδεχθεί και εγκρίνει.

Ο δικηγόρος με την αγωγή του, ζητούσε από την δικαιοσύνη να υποχρεωθούν οι εναγόμενες εταιρείες, κάθε μία να του καταβάλουν, όχι μόνο το ποσό των 81 ευρώ με το οποίο χρεώθηκε παράνομα γι΄αυτά τα μηνύματα, αλλά και ποσό 5.000 ευρώ για χρηματική ικανοποίηση, καθώς και να αναγνωριστεί η υποχρέωση τους να καταβάλουν η κάθε μία το ποσό των 14.950 ευρώ για χρηματική ικανοποίηση.

Η μεν πρώτη, που έστελνε τα παράνομα μηνύματα, αναγκάστηκε τελικά να καταλήξει σε εξωδικαστικό συμβιβασμό με τον δικηγόρο, δεχόμενη να του καταβάλλει αποζημίωση 3000 ευρώ.

Η δεύτερη εταιρεία, που ήταν η πάροχος υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας, κατέθεσε έφεση στην αγωγή, η οποία δικάστηκε πριν από λίγο καιρό. Το δικαστήριο αναφέρει στην απόφασή του, ότι ο δικηγόρος «υπέστη, εξαιτίας της στενοχώριας και της ψυχικής ταλαιπωρίας που δοκίμασε, ηθική βλάβη»  και τελικά καλεί την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας να καταβάλλει και αυτή στον δικηγόρο για ηθική βλάβη, αποζημίωση 4000 ευρώ. Δηλαδή, συνολική αποζημίωση 7000 ευρώ και από τις δύο εταιρείες, πλέον των 80 ευρώ με τα οποία χρεώθηκε για τα παράνομα μηνύματα.

Ακολουθείστε τις ειδήσεις του pelop.gr στο

Γράψτε το σχόλιό σας

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest
1 Comment
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Λευτέρης
Λευτέρης
21 ημέρες πριν

Αν ξεκινούσαν το ψάρεμα σε αυτή την υπόθεση θα έβγαζαν όχι απλά λαυράκι αλλά το moby dick! Και έγω ανάμεσα στους σίγουρα εκατοντάδες που βρήκαν παραπάνω από μια χρέωση από το πουθενά στο λογαριαμό τους.
Είμαι διακοπές και ξαφνικά μου έρχεται μήνυμα από μια υπηρέσια που ούτε την είχα ακούσει και δε νομίζω να την ακούσω και ποτέ ξανά. Στη βόλτα μου περνώ από ένα κατάστημα Cosmote που υπήρχε στην περιοχή και το αναφέρω στην υπάλληλο του καταστήματος η οποία επέμενε ότι έχω κάνει εγγραφή στην υπηρεσία. Εγώ να την ρωτάω αν η εταιρεία η οποία έδωσε τα χρήματα ( που είχα διαθέσει για ομιλία στο καρτοκινητό μου ) σε μία άλλη έταιρεία έχει κάπου γραπτά η ηλεκτρονικά την έγκριση μου και αν μπορώ να τη δώ με κοιτούσε σαν αξιοθέατο!
Δε βγάζω άκρη και μερικές ημέρες μετά το τέλος των διακοπών δεύτερο μύνημα την ώρα που είμαι στη δουλειά για την εγγραφή μου σε νέα υπηρεσία και φυσικά ήξερα ότι δε θα εισακουστώ αν ξανά πάω σε κάποιο κατάστημα και αφήνω χωρίς μονάδες το τηλέφωνο μου για λίγο καιρό.
Ευτυχώς όταν ανανέωσα ξανά το χρόνο ομιλίας μου και μέχρι τώρα δεν είδα ποτέ ξανά κάποια τέτοια χρέωση μέχρι και σήμερα στο λογαριασμό μου.
Συνήθως πίσω από αυτά δεν είναι οι εταιρείες αλλά κάποιος υπάλληλος που άφηνει κάποια πίσω πόρτα ανοικτή και παίρνει το δωράκι του για να περάσει το σκουληκάκι από εκεί…


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ