Πάτρα: Έλεγχοι εναντίον της Black Friday – Προβληματισμός για την προσέλευση πελατών λόγω μέτρων

Άγχος στην αγορά, μήπως το «τσεκάρισμα» στις εισόδους των καταστημάτων υπονομεύσει τον θεσμό. Όλα τα μυστικά της ημέρας από τον Φώτη Δούβρη.

Πάτρα

Κορυφώνονται σήμερα στην αγορά Πάτρας οι προσφορές της Black Friday, που εισέβαλλε ξαφνικά πριν από λίγα χρόνια στην Ελλάδα και πλέον έχει μετατραπεί σε θεσμό τον οποίο υιοθέτησαν όλοι οι έμποροι.

Παντού παρατηρούμε ήδη, μεγάλες εκπτώσεις κολλημένες στα τζάμια των καταστημάτων, ακόμα και σε εντυπωσιακά ποσοστά 65%, 70% ή και 80%. Ωστόσο, πόσο ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα;

Οι μειωμένες τιμές σε κάποια ακριβά είδη, όπως οι ηλεκτρικές συσκευές, είναι όντως σοκαριστικές, όμως υπάρχουν και περιπτώσεις καταστημάτων που προσπαθούν να παραπλανήσουν -με μεγάλα νούμερα και περίπλοκες τακτικές- τους καταναλωτές.
Τα «μυστικά» της Black Friday δέχθηκε να μοιραστεί με την εφημερίδα «Πελοπόννησος» και τους καταναλωτές, ο γνωστός επιχειρηματίας εμπορίας ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, Φώτης Δούβρης.

Όπως εξήγησε, τις προσφορές πριμοδοτούν οι εταιρείες των προϊόντων και όχι τα καταστήματα λιανικής πώλησης, γιατί δεν θα μπορούσαν σε καμία περίπτωση να υποστηρίξουν τόσο μεγάλες εκπτώσεις, καθώς θα έπρεπε να πληρώσουν από το ταμείο τους.
Αυτό σημαίνει ότι δεν βγαίνουν όλα τα εμπορεύματα με προσφορά, αλλά κάποια συγκεκριμένα. Υπάρχουν πραγματικές εκπτώσεις σε κάποια είδη, είπε ο κ. Δούβρης, ακόμα και κάτω του κόστους γιατί οι κατασκευαστές ή οι εισαγωγείς θέλουν να τα προμοτάρουν ή να εξαντλήσουν το στοκ.

Επίσης, είπε ότι οι πιο μεγάλες και συμφέρουσες προσφορές γίνονται στα λεγόμενα premium προϊόντα, δηλ. στα πιο ακριβά. «Μια φθηνή τηλεόραση δεν έχει περιθώρια για να γίνει ακόμα πιο φθήνη. Αντίθετα, μια ακριβή συσκευή μπορεί να διατεθεί με μεγάλη έκπτωση. Εμείς έχουμε στο κατάστημα μια τηλεόραση η οποία είχε αρχική τιμή 3.500 ευρώ, την κατεβάσαμε με προσφορά στα 2.900 ευρώ και τώρα λόγω Black Friday, έχει πέσει στα 2.300 ευρώ. Δηλαδή έχει μια πραγματική έκπτωση 1200 ευρώ» τόνισε ο κ. Δούβρης.

Ρωτήσαμε τον επιχειρηματία αν όντως υπάρχει το φαινόμενο των fake προσφορών από κάποιες επιχειρήσεις και όπως είπε, πελάτες του, ανέφεραν πως είχαν δει σε ανταγωνιστές του, να ανεβάζουν τις τιμές προϊόντων λίγες ημέρες πριν την Black Friday, ώστε να τα εμφανίζουν μετά με υποτιθέμενη μεγάλη έκπτωση.

Για τον λόγο αυτό τόνισε ότι οι καταναλωτές, πρέπει να κάνουν μια καλή έρευνα αγοράς πριν αποφασίσουν τι να πάρουν και με την βοήθεια του διαδικτύου, υπάρχει ιστορικό στην τιμή ενός προϊόντος που μπορούν να δουν.

Επιπλέον, πρόσθεσε ότι ο καταναλωτής δεν πρέπει να μένει μόνο στο καρτελάκι της τιμής ενός είδους, αλλά να υπολογίζει το τελικό κόστος μαζί με τις πρόσθετες υπηρεσίες που προσφέρονται για εγγυήσεις, μεταφορά, συναρμολόγηση και τοποθέτηση. «Εμείς φροντίζουμε να δίνουμε 3 και 5 χρόνια πραγματική εγγύηση, στη χαμηλότερη τιμή από άλλους τους ανταγωνιστές μας».

Ο Φώτης Δούβρης έκανε και κάτι άλλο φέτος. Επειδή η πανδημία έχει προκαλέσει πολλά εμπόδια στην αγορά, η επιχείρηση εκτός από δωρεάν πάρκινγκ, πληρώνει και το ράπιντ τεστ στην πόρτα του καταστήματος, ώστε οι καταναλωτές να μπαίνουν ανεμπόδιστα μέσα και για να είναι όλοι ασφαλείς.

ΑΝΗΣΥΧΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΕΓΧΟΥΣ
Από την άλλη, στην αγορά επικρατεί μεγάλη ανησυχία, ότι οι έλεγχοι στην πόρτα των καταστημάτων θα αποτρέψουν ή θα εμποδίσουν πολλούς καταναλωτές από το να εισέλθουν στα καταστήματα.

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πάτρας, Κώστας Ζαφειρόπουλος τόνισε ότι στην αγορά επικρατεί ένα άγχος για τη σημερινή ημέρα και για το αν θα μπορέσουν να εξυπηρετήσουν όλους τους πελάτες στα μαγαζιά.

«Σαφώς μας προβληματίζει τι θα γίνει με τους ελέγχους, αν ξαφνικά βρεθούμε μπροστά σε πολύ κόσμο. Σίγουρα θα έχουμε ένα κάπως διευρυμένο ωράριο οπότε θα εξυπηρετηθούν όλοι. Το θέμα είναι να βγουν οι καταναλωτές στα μαγαζιά. Τα περισσότερα καταστήματα σκέφτονται να μείνουν ανοιχτά και το μεσημέρι» είπε ο κ. Ζαφειρόπουλος.