Πάτρα – εορταστική αγορά: Στην τελική ευθεία με… μισοάδεια ταμεία
Οι περιορισμοί, ο πληθωρισμός και η «άστατη» ψυχολογία «εχθρεύονται» την αγορά της Πάτρας.
Ρωτήσαμε 100 ανθρώπους – όπως κι ο Μάρκος Σεφερλής σε γνωστό τηλεοπτικό παιγνίδι – για να πάρουμε μια «γεύση» της κίνησης που παρουσιάζει η αγορά της Πάτρας, εν όψη των εορτών των Χριστουγέννων.
Οχι, εκατό δεν ρωτήσαμε. Απευθυνθήκαμε πάντως σε πολλούς και σας παραθέτουμε ενδεικτικά τις απόψεις του προέδρου του Εμπορικού Συλλόγου, Κώστα Ζαφειρόπουλου, και τριών άλλων ανθρώπων του εμπορίου της Αχαϊκής πρωτεύουσας, που συμπυκνωμένα διερμηνεύουν τους συναδέλφους τους και αποδίδουν την υφιστάμενη κατάσταση στην αγορά και τις (άκρως περιορισμένες) προσδοκίες, καθώς οδεύουμε προς την «καρδιά» των εορτών.
Κοινός παρονομαστής η υποτονική – μέχρι τώρα – εικόνα. Κίνηση στους δρόμους παρατηρείται, αλλά δεν βρίσκεται σε ευθέως ανάλογη θέση με τους τζίρους των καταστημάτων. Ούτε υπάρχει μεγάλη αισιοδοξία πως τις επόμενες μέρες θα έχουμε θεαματική αναστροφή της κατάστασης.
Εξηγούν, φυσικά, ποιοι είναι οι λόγοι που εμφανίζονται «κουμπωμένοι», αλλά και ελπίζουν ότι το καταναλωτικό κοινό, έστω και την ύστατη ώρα, κάποια «υπέρβαση» θα κάνει.
Ας διαβάσουμε τι μας είπαν.
ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΣ (πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου)
Τα σημάδια δεν είναι ενθαρρυντικά
«Ο εμπορικός κόσμος ανησυχεί σφόδρα γιατί τα πρόδρομα σημάδια της εορταστικής περιόδου δεν είναι ενθαρρυντικά. Συνομιλώ, φυσικά, με συναδέλφους εμπόρους και όλοι έχουμε την ίδια ανησυχία.
Η μεγάλη πλειοψηφία των καταναλωτών είναι εργαζόμενοι και μισθοσυντήρητοι, που έχουν δει τους τελευταίους μήνες επώδυνες ανατροπές στους οικονομικούς σχεδιασμούς τους. Τα διατροφικά προϊόντα έχουν αυξηθεί από 4% έως 20%, με συνέπεια να έχει προκύψει μια μεσοσταθμική αύξηση της τάξης του 7-8%. Ταυτόχρονα, η έκρηξη των ενεργειακών τιμών εκμηδενίζει κάθε απόθεμα για εμπορικές αγορές.
Οσοι πάρουν δώρο, θα είναι ίσως σε καλύτερη μοίρα. Ελπίζουμε ότι κάποια τόνωση της αγοράς θα παρατηρηθεί τις επόμενες μέρες, αλλά βέβαια θα είναι κάτω από τις προσδοκίες μας…»
ΙΩΑΝΝΑ ΠΕΤΡΟΥΤΣΟΥ (υπεύθυνη COCO MAT Πάτρας)
Ο κόσμος αισθάνθηκε την ανάγκη για αλλαγή
«Στα δικά μας είδη σπιτιού δεν περιμένουμε τα Χριστούγεννα να αυξήσουμε τις πωλήσεις. Δεν είναι προτεραιότητα τέτοιου είδους αγορές είτε για άνοιγμα νέου, είτε για ανανέωση του υπάρχοντος σπιτιού.
Γενικά, πάντως, φέτος ήταν μια καλή χρονιά για μας. Ισως διότι λόγω καραντίνας, ο κόσμος αισθάνθηκε την ανάγκη να επιφέρει αλλαγές για να κάνει πιο άνετη την παραμονή του στο σπίτι.
Εχω, πάντως, εικόνα για την αγορά της Πάτρας, με βάση τις απόψεις τις οποίες έχω ανταλλάξει με συναδέλφους. Δεν είναι ευχαριστημένοι. Την περασμένη Κυριακή που ήταν ανοικτά τα καταστήματα δεν έμειναν ευχαριστημένοι από τους τζίρους τους. Ας ελπίσουμε ότι σήμερα και κάθε μέρα από δω και πέρα, θα ”ζεσταθεί” η αγορά…»
ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ ΖΥΓΟΥΡΑΚΗΣ
Στη δίνη της κακής ψυχολογίας
«Λίγα πράγματα, κάτω φυσικά από τις προσδοκίες μας. Εχω καταλήξει στο συμπέρασμα ότι ο κόσμος δεν έχει καλή ψυχολογία.
Η πανδημία έχει ανεβάσει στα ύψη την ανασφάλεια, ενώ ταυτόχρονα η ενεργειακή κρίση έχει προσθέσει στους καταναλωτές πρόσθετα οικονομικά βάρη που δεν είχαν πριν μερικούς μήνες, στα οποία δίνουν, όπως είναι αναγκαίο, προτεραιότητα.
Δεν θα έλεγα, λοιπόν, ότι είμαι αισιόδοξος για τις επόμενες δύο εβδομάδες. Αλλωστε, τα περιοριστικά μέτρα κατά του κορονοϊού δεν επιτρέπουν στον πολύ κόσμο εξόδους και γιορτές και δεν αισθάνεται την ανάγκη να ανανεώσει την γκαρνταρόμπα του…».
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News