Πάτρα: Εργο που συμμετέχει το Πανεπιστήμιο βοηθά στην καταπολέμηση του άγχους

Πάτρα: Εργο που συμμετέχει το Πανεπιστήμιο βοηθά στην καταπολέμηση του άγχους
Μπορεί η εικονική πραγματικότητα να μειώσει το άγχος ενός φοιτητή πριν από την εξεταστική ή μετά από μια αποτυχία; Ψυχολόγοι υποστηρίζουν πως ναι και πάνω σε αυτό εργάζονται πέντε πανεπιστήμια και φορείς από όλη την Ευρώπη, μεταξύ αυτών και το τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πατρών με συντονιστή τον καθηγητή Μιχάλη Ξένο.

ΤΟ ΕΡΓΟ
Το έργο «Play» στοχεύει στον σχεδιασμό και την ανάπτυξη ενός εικονικού μαθησιακού τρισδιάστατου περιβάλλοντος με καινοτόμα στοιχεία παιχνιδιού, που θα επιτρέπει στους φοιτητές πανεπιστήμιων να προετοιμάζονται για τις διάφορες ακαδημαϊκές δραστηριότητες με τέτοιο τρόπο που να μειώνει το άγχος και να διεγείρει την πνευματική λειτουργία τους.
Πώς θα συμβαίνει αυτό; Μέσω ενός «παιχνιδιού» ακριβώς σαν αυτά που συνηθίζουν να παίζουν αρκετοί νέοι σε υπολογιστές.

Ο ΣΤΟΧΟΣ
Η υπεύθυνη για την προώθηση του έργου Σεμίρα Ευαγγέλου, υποψήφια διδάκτορας στο τμήμα των Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής, παρουσιάζει σήμερα στην «Π» τους στόχους του έργου και αναλύει πώς λειτουργεί και τι περιλαμβάνει: «Κεντρικός στόχος είναι να βοηθηθούν οι φοιτητές που αντιμετωπίζουν θέματα με το άγχος που τους προκαλείται από διάφορες καταστάσεις της καθημερινότητας και σχετίζονται με θέματα του Πανεπιστημίου».

ΤΑ ΣΕΝΑΡΙΑ
Επιπλέον, η κ. Ευαγγέλου περιγράφει πώς θα επιτυγχάνεται ο στόχος μέσα στο εικονικό περιβάλλον, αλλά και ποια είναι η διαδικασία που θα ακολουθεί ο φοιτητής:
«Ο φοιτητής θα εισέρχεται στο πρόγραμμα και θα δημιουργεί τον χαρακτήρα του. Ο καθένας θα έχει επιλογές για να διαλέξει την εμφάνισή του, ώστε να μπορεί να νιώσει πως το δημιούργημά του τον αντιπροσωπεύσει. Στη συνέχεια, θα καλείται να επιλέξει και να αντιμετωπίσει διάφορα σενάρια. Αρχικά, μέσω προεπιλεγμένων σεναρίων, θα μπορεί ο χρήστης να μάθει πώς να κινείται σε ένα τρισδιάστατο κόσμο, κάπως σαν εκμάθηση. Αφού ολοκληρώσει τη διαδικασία της εκμάθησης, θα μπορεί ο κάθε χρήστης να ελέγχει τον χαρακτήρα του όπως στα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Εκεί, θα έρχεται αντιμέτωπος με δοκιμασίες και σενάρια και θα βοηθά άλλους χαρακτήρες του παιχνιδιού να αντιμετωπίσουν τα θέματά τους. Ενώ επιπλέον, είναι χρήσιμο να τονίσουμε πως ο εικονικός κόσμος θα δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να έρχονται σε επαφή ανώνυμα με ψυχολόγους και να περιγράφουν τα συναισθήματα και τους προβληματισμούς τους».

ΜΕΣΩ ΑΛΛΗΛΟΒΟΗΘΕΙΑΣ
Οπως μας τόνισε η κ. Ευαγγέλου: «Οι ψυχολόγοι από την Ιρλανδία και την Πορτογαλία που συμμετέχουν στο έργο μας έδειξαν όσοι βοηθούν άλλα άτομα που υποφέρουν από άγχος, ταυτόχρονα αντιμετωπίζουν και το δικό τους πρόβλημα. Οπότε μέσα στο παιχνίδι, αυτό που θα καλούνται να κάνουν οι χρήστες είναι να βοηθούν άλλους χαρακτήρες που αντιμετωπίζουν συγκεκριμένα προβλήματα. Τα σενάρια που θα καλούνται να αντιμετωπίσουν οι χρήστες θα τους δείχνουν πώς να καταπολεμούν το άγχος τους όπως σε καταστάσεις της καθημερινότητας π.χ. πριν την εξεταστική ή μετά από κάποια αποτυχία».

Τέλος, ρωτώντας πότε θα είναι έτοιμο το παιχνίδι που θα μπορεί να ανακουφίσει τους φοιτητές από το άγχος, η κ. Ευαγγέλου απαντά: «Ηδη έχει αναπτυχθεί ένα μεγάλος μέρος του παιχνιδιού. Το κάθε πανεπιστήμιο που συμμετέχει στο πρόγραμμα πραγματοποιεί τεστ για να δοκιμάσει τις λειτουργίες και τα σενάρια. Μέχρι το τέλος του Σεπτεμβρίου, το παιχνίδι θα είναι ολοκληρωμένο». Περισσότερες πληροφορίες για την εξέλιξη του έργου μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα play2fightanxiety.eu/el/ αλλά και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Του ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ
anastasop@pelop.gr