Πάτρα – Γιάννης Ρούπας: Θέλουμε Σύλλογο πρωταγωνιστή κι όχι κομπάρσο – Ανοίγει τα χαρτιά του στην «Π» ενόψει εκλογών
Ο Γιάννης Ρούπας, ο εκ των ιδρυτών του συνδυασμού «Εμπορική Ανανέωση», στην πρώτη του συνέντευξη μιλά στην «Π» για τις επικείμενες εκλογές του Εμπορικού Συλλόγου Πάτρας και τις θέσεις της νεοσύστατης παράταξης.
Δεν έχουμε ανάγκη από «σωτήρες» και μεγάλα λόγια, αλλά από πράξεις και έργα, τονίζει ο Γιάννης Ρούπας, στην πρώτη του συνέντευξη, ως ένας εκ των ιδρυτών του συνδυασμού «Εμπορική Ανανέωση» που κατέρχεται στις επικείμενες εκλογές του Εμπορικού και Εισαγωγικού Συλλόγου Πάτρας. Στη συνέντευξη που ακολουθεί, παρουσιάζει τις βασικές αρχές και προτάσεις του συνδυασμού.
Η Εμπορική Ανανέωση είναι μια νεοσύστατη παράταξη. Ποιο ήταν το κίνητρο για την δημιουργία της και για την συμμετοχή της σε αυτές τις εκλογές του Εμπορικού Συλλόγου Πάτρας;
H Εμπορική Ανανέωση είναι η παράταξη που «γεννήθηκε» από τον ίδιο τον εμπορικό κόσμο της Πάτρας που εδώ και χρόνια εισπράττει μόνο απογοήτευση, πίκρες και απαξίωση. Είναι το πρώτο βήμα μιας συλλογικής προσπάθειας που ξεκινήσαμε εγώ, ο Τάκης Γουρδούπης και ο Μιχάλης Παντελής και επιδιώκουμε να «αγκαλιάσει» στους κόλπους της, όλους όσοι έχουν ζήσει τις μεγάλες στιγμές του πατρινού εμπορίου, αλλά στη συνέχεια βίωσαν την πρωτοφανή του κατρακύλα, καθώς και τους νέους συναδέλφους που ενώ ξεκίνησαν με ελπίδα και όραμα, διαπίστωσαν ότι είναι μόνοι…
Στις δύσκολες συγκυρίες που διανύουμε είμαστε της άποψης ότι κανείς δεν πρέπει να είναι μόνος. Ο ένας χρειάζεται τον άλλο και όλοι μαζί χρειαζόμαστε ένα δυνατό «όχημα» στο οποίο θα επιβιβαστούμε με ασφάλεια, καθορίζοντας από κοινού τον προορισμό, που δεν μπορεί να είναι άλλος από αυτόν της ανάπτυξης του τοπικού εμπορίου που θα είναι ρυθμιστής της οικονομίας, της ευημερίας του τόπου μας και της δημιουργίας θέσεων απασχόλησης.
Ξεκαθαρίζουμε πως ήρθαμε για να μείνουμε και να συγκρουστούμε με νοοτροπίες, συμπεριφορές και τακτικές που μας οδήγησαν σε τέλμα.
Με ποιες βασικές αρχές και διακηρύξεις κατέρχεστε στις εκλογές;
Δυστυχώς, ο Εμπορικός Σύλλογος δεν κατάφερε να ανταποκριθεί στις προκλήσεις της σύγχρονης εποχής. Το εμπόριο ουδέποτε υπήρξε στάσιμο. Είναι ένας «ζωντανός οργανισμός» που εξελίσσεται, μεταβάλλεται, αναπτύσσεται, πόσο μάλλον, όταν τα εξωγενή ερεθίσματα και οι κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες αλλάζουν συνεχώς. Απαιτεί εγρήγορση και διορατικότητα που δυστυχώς δεν διαθέτει η απερχόμενη διοίκηση.
Η «Εμπορική Ανανέωση» με πάγιες αρχές τη συλλογικότητα, την εντιμότητα, τη διαφάνεια, την ανεξαρτησία και τη σταθερότητα επιδιώκει έναν σύλλογο ανοικτό σε όλους, με διεύρυνση των συνεργασιών όλων των υγιών δυνάμεων του εμπορικού κόσμου.
Θέλουμε έναν σύλλογο πρωταγωνιστή κι όχι κομπάρσο. Έναν σύλλογο που θα συγκρούεται -όταν χρειάζεται-, που θα συνθέτει και θα διεκδικεί ρεαλιστικές λύσεις στα προβλήματα του εμπορικού κόσμου.
Εδώ και χρόνια βλέπουμε τον εμπορικό κόσμο να είναι αποστασιοποιημένος από τον σύλλογό του. Τι φταίει και πώς πιστεύετε ότι μπορεί να αλλάξει αυτή η εικόνα;
Πιστεύω ότι παραπάνω περιέγραψα πολλούς λόγους για τους οποίους ο εμπορικός κόσμος έχει αποστασιοποιηθεί από το σύλλογό του. Κυρίαρχα όμως, η αποστασιοποίηση είναι αποτέλεσμα της απαξίωσης του συλλόγου και της παρείσφρησης σ’ αυτόν κομματικών μηχανισμών. Ο Εμπορικός Σύλλογος δεν είναι ένας ακόμη συνδικαλιστικός φορέας. Είναι η δύναμη του πατρινού εμπορίου, το οποίο δεν έχει χρώματα.
Ολοι έχουμε μία πολιτική αφετηρία, στον Εμπορικό σύλλογο όμως, η κοινή μας συνισταμένη είναι η ιδιότητα του εμπόρου και τίποτε άλλο. Αν λοιπόν δεν αλλάξει αυτή η κατάσταση θα συνεχίζουν κάποιοι να τον «χρησιμοποιούν» για την προσωπική τους κομματική ανέλιξη. Ως εδώ! Η δική μας πρόταση είναι ξεκάθαρη. Ανεξάρτητα, μαζικά, μαχητικά και απερίσπαστα βάζουμε ξανά μπροστά τις μηχανές ενεργοποιώντας όσον το δυνατόν περισσότερους συναδέλφους. Στηριζόμαστε στις δικές μας δυνάμεις και μόνο, γιατί απλά δεν έχουμε ανάγκη από «σωτήρες» και μεγάλα λόγια, αλλά από πράξεις και έργα.
Το εμπόριο εξέρχεται από μια διετή υγειονομική κρίση που διαδέχθηκε μια δεκαετή οικονομική, με πολλά προβλήματα. Ποιές είναι οι προτάσεις σας, για να βελτιωθεί η σημερινή κατάσταση στο εμπόριο;
Δέκα χρόνια μετά τη δημοσιονομική κρίση και δύο χρόνια μετά την υγειονομική κρίση του κορονοϊού το εμπόριο βρέθηκε στην πιο δεινή θέση. Εκατοντάδες εμπορικά στην Πάτρα και την ευρύτερη περιοχή κατέβασαν «ρολά», καθώς οι έμποροι έμειναν μόνοι να παλεύουν ακόμη και για αυτονόητα. Την ίδια ώρα, η έλλειψη ρευστότητας που εντάθηκε ακόμη περισσότερο λόγω και της ενεργειακής κρίσης απαιτεί ριζική αναθεώρηση των δεδομένων.
Προς αυτή την κατεύθυνση έχουμε ήδη καταθέσει ένα πρώτο πλάνο δράσεων και προτάσεων, όπως το άνοιγμα του Εμπορικού Συλλόγου και σε άλλους κλάδους επαγγελματιών με εγγραφές και ενεργοποίηση των παλιών μελών, τη διενέργεια ανοικτών συνεδριάσεων, την ενεργοποίηση των τομέων δράσης ανά γεωγραφικό διαμέρισμα και κατανομή αρμοδιοτήτων στα μέλη του ΔΣ και σε όποιον άλλο επιθυμεί να έχει ενεργό ρόλο στις ομάδες που θα συγκροτηθούν, τη συνεργασία με όλους τους επιστημονικούς, τεχνικούς και παραγωγικούς φορείς με σκοπό την ανάληψη κοινών πρωτοβουλιών για την προώθηση ειδικών και γενικότερων ζητημάτων, την εξωστρέφεια, τη σύσταση και λειτουργία γραφείου ενημέρωσης και συμβουλευτικών υπηρεσιών, την αξιοποίηση εθνικών και ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων προς όφελος του τοπικού εμπορίου, την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, τη συμμετοχή σε εμπορικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό με δωρεάν συμμετοχή των ενδιαφερόμενων εκθετών σε περίπτερο του Εμπορικού Συλλόγου, κ.ά.
Τι πιστεύετε για τις σχέσεις του Εμπορικού Συλλόγου με τη δημοτική αρχή; Ποια είναι η πρότασή σας, για να βελτιωθεί η εικόνα της πόλης;
Είμαστε υπέρ των συνεργασιών και των ανοικτών συνομιλιών. Η εικόνα της πόλης είναι κάτι που μας απασχολεί έντονα, όμως ο ρόλος μας στη βελτίωση και διαμόρφωσή της είναι καταλυτικός.
Ζούμε και δραστηριοποιούμαστε επαγγελματικά σε μία από τις πιο όμορφες πόλεις της Ελλάδος. Εδώ μεγαλώνουμε τα παιδιά μας και θέλουμε να τους δώσουμε όχι μόνο προοπτική, αλλά κι όλα εκείνα τα εχέγγυα που θα τους επιτρέψουν να παραμείνουν στην πόλη τους. Είναι γεγονός πως πρέπει να αναληφθούν κοινές πρωτοβουλίες για την βελτίωση της καθαριότητας, της ποιότητας ζωής, της προσέλκυσης διοργανώσεων.
Η πόλη πρέπει να αποκτήσει τουριστική ταυτότητα για να μπορέσουμε να προωθήσουμε το τουριστικό της προϊόν. Ολα αυτά αποτελούν προτεραιότητα στον παρεμβατικό ρόλο της «Εμπορικής Ανανέωσης».
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News