Πάτρα: Γιατί δεν έγιναν προγραμματισμένες σχολικές εκδρομές στο εξωτερικό, τα πρακτορεία βαραίνει η ευθύνη

Οι γονείς διεκδικούν πλέον την επιστροφή των χρημάτων που κατέθεσαν στο πρακτορείο

Πάτρα: Γιατί δεν έγιναν προγραμματισμένες σχολικές εκδρομές στο εξωτερικό, τα πρακτορεία βαραίνει η ευθύνη

Της Μαρίνας Ριζογιάννη και του Προκόπη Κόγκου

Στο επίκεντρο έρευνας της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Αχαΐας βρέθηκε χθες η αρνητική εξέλιξη προγραμματισμένων εκδρομών στο εξωτερικό του Λυκείου Βραχνεΐκων και του 2ου Γυμνασίου Παραλίας.

Οπως ανέδειξε η «Π», οι μαθητές των δύο σχολείων ήταν προγραμματισμένο να ταξιδέψουν την περασμένη Παρασκευή στη γειτονική Ιταλία. Δυστυχώς, όμως, γι’ αυτούς, το πρακτορείο που είχε αναλάβει τις μετακινήσεις του ταξιδιού τους λίγη ώρα πριν την αναχώρησή τους, τους ενημέρωσε ότι δεν είχε διαθέσιμα λεωφορεία.

Αυτό προκάλεσε τον ξεσηκωμό των σχολικών κοινοτήτων που τελικά ήταν οι δύο του Βραχνεΐκων και του 2ου Γυμνασίου Παραλίας. Το θέμα αυτό δεν αφορούσε τη σχολική κοινότητα του 2ου Λυκείου Πατρών όπως ανέφεραν οι σχετικές πληροφορίες το βράδυ της Παρασκευής και κατ’ επέκταση γράφτηκε στο σχετικό ρεπορτάζ του Σαββάτου. Τελικά το Λύκειο Βραχνείκων υλοποίησε το ταξίδι του με άλλο πρακτορείο το Σάββατο, αλλά το 2ο Γυμνάσιο Παραλίας μέχρι χθες δεν είχε κάνει άλλο προγραμματισμό.

Το θέμα αυτό έφερε στο προσκήνιο τη συζήτηση για τις διαδικασίες και τις συνθήκες οργάνωσης και υλοποίησης των σχολικών εκδρομών.

Πάτρα: Γιατί δεν έγιναν προγραμματισμένες σχολικές εκδρομές στο εξωτερικό, τα πρακτορεία βαραίνει η ευθύνηΕρωτηθείσα σχετικά η διευθύντρια της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας Ευγενία Πιερρή, ανέφερε ότι «είχαμε άμεση ενημέρωση για το συμβάν και από την πλευρά μας κάναμε τους σχετικούς ελέγχους προκειμένου να διαπιστώσουμε εάν υπάρχει ευθύνη των αρμοδίων σχολικών επιτροπών. Από τα πρακτικά και τις συμβάσεις που είδαμε χθες διαπιστώσαμε ότι από την πλευρά των σχολείων είχαν γίνει όλα νόμιμα και είχαν τηρηθεί οι απαιτούμενες διαδικασίες. Επομένως, η ευθύνη βαρύνει το πρακτορείο».

Στο ερώτημά μας πώς γίνεται η επιλογή του πρακτορείου, η κ. Πιερρή ανέφερε ότι «γίνεται προκήρυξη και κατατίθενται προσφορές από τα τουριστικά γραφεία. Τις προσφορές ανοίγει ειδική επιτροπή που συστήνεται και η οποία αποτελείται από τον διευθυντή του σχολείου, τους εκπαιδευτικούς – συνοδούς της εκδρομής, εκπρόσωπο του Συλλόγου Γονέων του σχολείου και εκπρόσωπο των μαθητών. Η επιλογή γίνεται με ποιοτικά και ποσοτικά κριτήρια και φυσικά υπάρχει και το περιθώριο των ενστάσεων. Ακολούθως υπογράφεται μία σύμβαση στην οποία περιγράφονται οι υποχρεώσεις των δύο πλευρών».

Επίσης, όταν ολοκληρώνεται η εκδρομή, το σχολείο καλείται να καταθέσει έκθεση αξιολόγησης του πρακτορείου, ώστε να καταγραφούν τυχόν παραλείψεις και ασυνέπειες.

«Μέχρι τώρα δεν είχαμε καταγράψει αντίστοιχο πρόβλημα. Αυτός είναι και ο λόγος που ζήτησα να ελέγξουμε όλα τα πρακτικά και τις συμβάσεις ώστε να διαπιστώσουμε μήπως υπήρξε κάποια παράλειψη ή παρανόηση από την πλευρά των σχολικών κοινοτήτων.

Διαπιστώσαμε όμως ότι το πρακτορείο φέρει την ευθύνη και πλέον είναι υπόλογο απέναντι στις οικογένειες των μαθητών μας. Υπήρξε λεκτική δέσμευση για επιστροφή των χρημάτων, αλλά περιμένουμε να το δούμε και στην πράξη».

Πάντως δεν είναι λίγοι οι εκπαιδευτικοί που εκτιμούν ότι πρέπει να ανοίξει ο φάκελος σχολικές εκδρομές. Να συζητηθούν όλες οι παράμετροι που αφορούν τους διοργανωτές, τους σκοπούς, τους συμμετέχοντες και πολλά άλλα σε σχέση με τη γενικότερη λειτουργία του σχολείου.

«Τα πρακτορεία της Πάτρας είναι αξιόπιστα»

Με αφορμή την αναταραχή που προέκυψε τις προηγούμενες μέρες σχετικά με σχολεία της Αχαΐας, τα οποία έμειναν στα «κρύα του λουτρού» την τελευταία στιγμή και ένα από τα δύο δεν ταξιδέψε ποτέ στον προορισμό του, έχει ανοίξει μεγάλη συζήτηση για τα τουριστικά πρακτορεία.

Οι εμπλεκόμενοι αναρωτούνται ποιος είναι ο ρόλος τους στις εκδρομές που γίνονται από τα σχολεία και πώς μπορεί ο ενδιαφερόμενος να διασφαλιστεί ότι θα εκτελεστεί το πρόγραμμα χωρίς απρόοπτα.

Πάτρα: Γιατί δεν έγιναν προγραμματισμένες σχολικές εκδρομές στο εξωτερικό, τα πρακτορεία βαραίνει η ευθύνηΗ «Πελοπόννησος» επικοινώνησε με τον Γιώργο Παπακωνσταντίνου, αντιπρόεδρο του Σωματείου Ιδιοκτήτων Τουριστικών Λεωφορείων και ειδικό σύμβουλο της Ομοσπονδίας Τουριστικών Γραφείων και Λεωφορείων Ελλάδας, ο οποίος έχει εμπειρία στο θέμα.

Ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου δήλωσε: «Γνωρίζω πολλά για το θέμα των σχολικών εκδρομών και αυτό που μπορώ να σας πω, είναι ότι η μεγάλη πλειοψηφία των τουριστικών πρακτορείων της Πάτρας είναι αξιόπιστα.

Δεν θέλω να σχολιάσω τα πρακτορεία από άλλες πόλεις, όμως αυτό που θα πω είναι το εξής: δεν πρέπει οι διευθυντές των σχολείων και οι σύλλογοι γονέων και κηδόμενων να κοιτάζουν μόνο την καλύτερη οικονομική προσφορά, αλλά και τους όρους της διεξαγωγής μιας εκδρομής.

Δεν είναι μειωμένης αντίληψης οι ιδιοκτήτες των τουριστικών πρακτορείων της Πάτρας όταν δίνουν λίγο υψηλότερη τιμή από πρακτορεία άλλων περιοχών, καθώς γνωρίζουν και την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών στους εκδρομείς.

Εχουν καταγραφεί πολλά περιστατικά όπου πρακτορεία παίρνουν τις δουλειές με τις εκδρομές, δίνοντας χαμηλότερη τιμή στην αρχή και στη συνέχεια αλλάζουν το πρόγραμμα, ανεβάζοντας το τελικό κόστος.

Για μένα θα πρέπει τόσο οι διευθυντές των σχολικών μονάδων, όσο και οι διευθύνσεις Εκπαίδευσης της Αχαΐας να ελέγχουν καλύτερα ποιες προσφορές δίνονται και αν αυτές υλοποιούνται στη συνέχεια από τα πρακτορεία.

Και, φυσικά, για όσους επαγγελματίες αλλάζουν το πρόγραμμα και τα δεδομένα της προσφοράς, να γίνονται οι καταγγελίες στους αρμόδιους φορείς, ώστε να γνωρίζουν τα σχολεία ποιοι είναι αξιόπιστοι πριν κάνουν τις επιλογές τους».

 

 

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή

Άμεση ενημέρωση με όλες τις ειδήσεις τώρα και μέσω WhatsApp - Δες εδω


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ