Πάτρα – «Καλάθι του νοικοκυριού»: Αρχή με λίγα αγαθά και πολλά παράπονα – Οι διαπιστώσεις παραγόντων της αγοράς στην «Π»

Μεγαλύτερη είναι η γκάμα των επιλογών για τους καταναλωτές, αλλά με προϊόντα κυρίως ιδιωτικής ετικέτας.

Πάτρα - «Καλάθι του νοικοκυριού»: Αρχή με λίγα αγαθά και πολλά παράπονα - Οι διαπιστώσεις παραγόντων της αγοράς στην «Π»

Πρεμιέρα έκανε χθες το «καλάθι του νοικοκυριού» με 12 μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ και ένα online κατάστημα. Το ενδιαφέρον των καταναλωτών ήταν πολύ μεγάλο από νωρίς το πρωί, προκειμένου να δουν τι περιείχε το περιβόητο «καλάθι», ωστόσο αρκετοί απογοητεύθηκαν γιατί διαπίστωσαν ότι στις περισσότερες αλυσίδες, τα πιο πολλά προϊόντα του «καλαθιού» ήταν ιδιωτικής ετικέτας.

Το θετικό είναι ότι οι επιχειρήσεις είχαν βγάλει σε προσφορά περισσότερα προϊόντα από τη λίστα των 51 που όρισε ως υποχρεωτικά το υπουργείο Ανάπτυξης, προσφέροντας ακόμα μεγαλύτερη γκάμα επιλογών, ενώ δεν έλειπαν και επώνυμα προϊόντα.

ΑΔΥΝΑΤΟΥΝ
Προβληματισμένοι έως αντίθετοι με το «καλάθι του νοικοκυριού» είναι οι εκπρόσωποι κλάδων του λιανεμπορίου που δραστηριοποιούνται σε συνοικιακά καταστήματα με είδη διατροφής.

Πάτρα - «Καλάθι του νοικοκυριού»: Αρχή με λίγα αγαθά και πολλά παράπονα - Οι διαπιστώσεις παραγόντων της αγοράς στην «Π»

Ο πρόεδρος των Αρτοποιών Πάτρας Επαμεινώνδας Ανδρεόπουλος, μιλώντας στην εφημερίδα «Πελοπόννησος», χαρακτήρισε το «καλάθι του νοικοκυριού» ως μια συγκαλυμμένη καθοδήγηση των καταναλωτών προς τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ. «Αυτό θα έχει συνέπειες στα συνοικιακά καταστήματα, που θα φλερτάρουν με το λουκέτο», είπε. Ο κ. Ανδρεόπουλος τόνισε ότι οι τιμές στους φούρνους της γειτονιάς είναι ήδη πολύ συμπιεσμένες. Συνεπώς, όχι μόνο δεν μπορούν να κάνουν άλλες προσφορές, αλλά ετοιμάζονται για νέες ανατιμήσεις στα άλευρα τις επόμενες ημέρες.

Πάτρα - «Καλάθι του νοικοκυριού»: Αρχή με λίγα αγαθά και πολλά παράπονα - Οι διαπιστώσεις παραγόντων της αγοράς στην «Π»

Ο πρόεδρος των Αρτοποιών Αιγιάλειας και αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Αχαΐας Αρης Τηλιγάδης, δήλωσε στην «Π» ότι δεν υπάρχει καμία περίπτωση ο κλάδος να ακολουθήσει. «Ηδη πουλάμε πολύ φθηνά» είπε, προαναγγέλλοντας ότι τα αρτοποιεία βρίσκονται προ ενός νέου γύρου ανατιμήσεων. Το τελευταίο κοστολόγιο έβγαλε ότι η απλή φρατζόλα 350 γρ. σταρένιου ψωμιού (χωριάτικο) θα έπρεπε να πωλείται προς 1,50 ευρώ το τεμάχιο για να βγαίνουν τα έξοδα των πρώτων υλών, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη το κόστος των καυσίμων. Κατά συνέπεια, αυτό τον μήνα τα συνοικιακά αρτοποιία ενδέχεται να προβούν σε νέες αυξήσεις, είπε ο κ. Τηλιγάδης.

Πάτρα - «Καλάθι του νοικοκυριού»: Αρχή με λίγα αγαθά και πολλά παράπονα - Οι διαπιστώσεις παραγόντων της αγοράς στην «Π»

Ο πρόεδρος των Κρεοπωλών Πάτρας,Παναγιώτης Ζυγούρας, κρατά στάση αναμονής στο θέμα και τόνισε στην «Π», ότι το θέμα πρόκειται να συζητηθεί σε επόμενη γενική συνέλευση. «Θα μιλήσουμε με την ομοσπονδία και θα δούμε τι θα κάνουμε» είπε.

 

 

ΤΙ ΛΕΝΕ ΔΥΟ ΜΕΓΑΛΟΙ ΠΑΡΑΓΩΓΟΙ ΣΕ ΠΑΤΡΑ – ΑΓΡΙΝΙΟ

Πάτρα - «Καλάθι του νοικοκυριού»: Αρχή με λίγα αγαθά και πολλά παράπονα - Οι διαπιστώσεις παραγόντων της αγοράς στην «Π»

Αγις Πιστιόλας και Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος

Ο πρόεδρος και διευθυντής μάρκετινγκ και εξαγωγών της αγρινιώτικης εταιρείας οσπρίων «Agrino», Αγις Πιστιόλας, σημειώνει ότι το «καλάθι του νοικοκυριού» είναι μια διαδικασία που ούτως ή άλλως γίνεται από την αγορά με τις καθιερωμένες προσφορές. «Ενδεχομένως οι επιχειρήσεις που δεν έχουν συγκινηθεί έως και αυτή τη στιγμή από την προσπάθεια μείωσης των τιμών, θα συγκινηθούν λίγο περισσότερο. Οι εταιρείες που σεβόμαστε τους καταναλωτές μας, είναι κάτι που ούτως ή άλλως κάνουμε, περιορίζοντας το περιθώριο κέρδους κόντρα στο αυξημένο κόστος παραγωγής» ανέφερε ο κ. Πιστόλας που περιέγραψε την πίεση που δέχεται η παραγωγή με τις συνεχείς αυξήσεις των τιμών.

Ο διευθύνων σύμβουλος της πατρινής Coffee Island, Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, εξέφρασε τον έντονο προβληματισμό του για εικόνες «παράνοιας» στην αγορά, ειδικά σε σχέση με επιβαρύνσεις που φέρνουν στις τιμές οι φόροι. «Ο κλάδος του καφέ συνεχίζει να υπόκειται σε ένα τελωνειακό καθεστώς, με την επιβολή του ειδικού φόρου κατανάλωσης, ο οποίος αποτελεί πανευρωπαϊκή πατέντα. Προσπαθούμε να εξηγήσουμε σε όλες τις κυβερνήσεις το πόσο ενάντια στον ανταγωνισμό και στον καταναλωτή είναι αυτό το μέτρο» είπε και πρόσθεσε δε ότι ο κλάδος ίσως βιώνει την πιο άσχημη χρονιά που ο ίδιος θυμάται, καθώς, εκτός από τις εταιρείες, πιέζονται αρκετά και οι καταναλωτές. Ωστόσο υπογράμμισε: «Εμείς στην Coffee Island, όπως άλλωστε και οι περισσότερες ελληνικές επιχειρήσεις, πήραμε την απόφαση να στηρίξουμε το δίκτυό μας αλλά και τους πελάτες μας, απορροφώντας έως και 70% των ανατιμήσεων που έχουμε στα κόστη μας».

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή

Άμεση ενημέρωση με όλες τις ειδήσεις τώρα και μέσω WhatsApp - Δες εδω


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ