Πάτρα: Ο Λουκάς Θάνος απαντά στην «Π» για τον σάλο που προκάλεσε η δήλωσή του για το γυναικείο φιλί στην παράσταση του «Μότσαρτ»

Τι διευκρίνισε ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας Λουκάς Θάνος, για το φιλί επί σκηνής του – της Μότσαρτ.

Ειδήσεις Πάτρα

Για τους… λάθος λόγους, συζητήθηκε σε όλη την Ελλάδα το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Πάτρας: Αφορμή για τον πανελλήνιο σάλο, ήταν η αποκάλυψη της «Π», για τον θηλυκό «Μότσαρτ» που πρωταγωνιστεί στην ομώνυμη παράσταση μπαλέτου του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας και τις σχετικές αντιδράσεις που έχουν προκύψει από διευθυντές σχολείων εκπαιδευτικούς και γονείς.

Πάτρα: Σάλος με παράσταση του ΔΗΠΕΘΕ για παιδιά – Η γυναίκα «Μότσαρτ» και το φιλί!

Ολα ξεκίνησαν όταν γονείς διαμαρτυρήθηκαν σε διευθυντές σχολείων για το γεγονός ότι τον κεντρικό ανδρικό ρόλο ενσαρκώνει μία χορεύτρια, με αποτέλεσμα στις σκηνές του γάμου του μουσουργού, ανάμεσα στα άλλα, να εμφανίζεται μια γυναίκα να νυμφεύεται… μια άλλη γυναίκα! Κάτι που όπως σημείωναν οι γονείς, δεν μπορούσαν να εξηγήσουν στα παιδιά τους, ενώ ειπώθηκε η υπόνοια, μήπως η συγκεκριμένη επιλογή ήταν εσκεμμένη προκειμένου να περάσουν ομοφυλοφιλικά και αμφισεξουαλικά πρότυπα στους μαθητές.

Το πρωτόγνωρο αυτό ζήτημα, που προέκυψε μέσα από μια σχετικά «αθώα» παράσταση της τοπικής μας αυλαίας και η οποία απευθύνεται σε μαθητές δημοτικών και γυμνασίων, συνεχίζει να κάνει τον γύρο της χώρας, με αιχμηρές κριτικές και επαμφοτερίζουσες τοποθετήσεις, σε ό,τι αφορά την αντίδραση κάποιων εκπαιδευτικών και γονέων. Καλλιτέχνες, πολιτικοί, δημοσιογράφοι και δικηγόροι, ενεπλάκησαν στη δημόσια αντιπαράθεση, κάνοντας λόγο ανάμεσα στα άλλα και για «σκοταδισμό» της ίδιας της Τέχνης στην Πάτρα.

Ομως σε δεύτερο χρόνο, στο στόχαστρο πέρασε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, Θάνος Λούκας και αιτία ήταν οι δηλώσεις που έκανε στην «Π» για το θέμα. Του χρέωσαν, ανάμεσα στα άλλα, «ομοφοβική συμπεριφορά».

«ΜΗΝ ΒΙΑΖΕΣΤΕ ΝΑ ΧΑΡΕΙΤΕ…»

Ο ίδιος ο καλλιτεχνικός διευθυντής Λουκάς Θάνος, πάντως σπεύδει να στείλει μήνυμα στους επικριτές του, σημειώνοντας δεικτικά: «Μην βιάζεστε κάποιοι να χαρείτε δείχνοντας μοχθηρά τα σαπισμένα δόντια σας».

Σημειώνει σχετικά:«Πολλές φορές στην τέχνη τίθενται ηθικά ερωτήματα από φοβισμένους κυρίως ανθρώπους μεσαιωνικού τύπου, έτσι και για την παράσταση μου, Μότσαρτ, τέθηκε το ερώτημα, γιατί τον Μότσαρτ να τον υποδυθεί γυναίκα. Καταλαβαίνω τους φόβους, τους ενδοιασμούς τις ομοφοβικές δολοπλοκίες αλλά ως δημιουργός, ελεύθερος προς τη τέχνη μου όλα αυτά και άλλα πολλά δεν τα συμμερίζομαι και προχωρώ με βασικό στήριγμα αυτό που νιώθω και που εγώ το ονομάζω Βιολογική Ελευθερία, δηλαδή τη συμφιλίωση του Κορμιού με την Σκέψη. Το αντίθετο προκαλεί ακραία ψυχικά τραύματα και δύσκολη, αλλά και απομακρυσμένη από την ευτυχία ζωή. Μην βιάζεστε κάποιοι να χαρείτε δείχνοντας μοχθηρά τα σαπισμένα δόντια σας. Οι τοξικές, ομοφοβικες, μεσαιωνικές τακτικές δεν με αγγίζουν. Η Αισθητική είναι η μόνη μου Ηθική. Και η αισθητική για μένα αυτό τον καιρό είναι μονάχα τα χαμόγελα των παιδιών και τα ξαφνικά και αυθόρμητα ξεσπάσματα των χειροκροτημάτων τους…».

ΤΙ ΕΙΠΕ Η ΧΟΡΕΥΤΡΙΑ

Θέση όμως πήρε και η χορεύτρια που υποδύεται τον «Μότσαρτ» στη σκηνή του «Απόλλωνα». Ανάμεσα στα άλλα η Μαρία Κίκινα σημείωσε τι απάντησε, όταν κλήθηκε από μικρό θεατή της παράστασης, να απαντήσει «Γιατί κυρία Μαρία τον Μότσαρτ τον κάνετε εσείς και όχι ένα αγόρι;», επιβεβαιώνοντας όμως έτσι το γεγονός, ότι πράγματι στα παιδιά έχουν δημιουργηθεί σχετικές απορίες.

Οπως λέει, η ίδια του απάντησε: «Στο θέατρο Γιωργάκη μου, αυτό μπορεί να συμβεί πολλές φορές. Ενας ηθοποιός μπορεί να υποδυθεί ακόμα κι ένα ζώο εάν αυτό χρειάζεται και αυτό συμβαίνει χιλιάδες χρόνια τώρα. Οταν είμαστε πάνω στην σκηνή είμαστε ο ρόλος που μας έχει δοθεί, αύριο μπορεί να είμαι ένα δέντρο, αλλά σήμερα ήμουν ένας άντρας, ο Μότσαρτ!’’

‘’Αααα κατάλαβα!’’ μου είπε και καθίσαμε να βγάλουμε φωτογραφία στην σκηνή του υπέροχου θεάτρου στο οποίο και έμπαινε για πρώτη φορά…».

ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΙΑΣ ΣΤΟΝ ΘΑΝΟ

Δημόσια παρέμβαση έκανε και η βουλευτής Αχαΐας και τομεάρχης Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ, Σία Αναγνωστοπούλου, η οποία επιτίθεται στον Λουκά Θάνο τονίζοντας ότι «ο πολιτισμός είναι στα χειρότερα του και η Πάτρα με έναν καλλιτεχνικό διευθυντή που δεν της αξίζει».

Ανάμεσα στα άλλα, η κ. Αναγνωστοπούλου, υπογραμμίζει:

«Το δυστύχημα εν προκειμένω, είναι η στάση εκείνων που θα έπρεπε να περιφρουρούν τέτοιες φοβικές αντιδράσεις, αντί να τις καλλιεργούν. Αντίθετα, στο πλαίσιο μιας θεσμικής πλέον ομοφοβίας, κάποιοι διευθυντές αποσύρουν τα σχολεία τους από την παράσταση, ενώ ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, σύρεται πίσω από τις εξελίξεις, υπερθεματίζοντας σε ένα ομοφοβικό κρεσέντο. Δηλώνει, νιώθοντας απολογούμενος, ότι δεν έχει ποτέ άντρες χορευτές παραβιάζοντας κάθε αρχή της ισότητας στον χώρο εργασίας.
Αναφέρει, ότι σε καμία πειραματική σκηνή ακόμα και σε ενήλικες δεν θα ανέβαζε κάτι που να παραπέμπει στην ομοφυλοφιλία, θεωρώντας το προκλητικό και προκαλώντας εμάς τους υπόλοιπους να αναρωτηθούμε: Είναι αυτή δήλωση του προϊσταμένου ενός χώρου που οφείλει να διαπαιδαγωγεί και να διαπλάθει χαρακτήρες μέσα από ένα εργαλείο από τα λίγα που μπορούν να προβληματίσουν το κοινό με έναν συμβολικό τρόπο; Και τέλος, αγγίζει τα όρια της υποκίνησης του κοινού σε μίσος, όταν δηλώνει σχεδόν παραληρηματικά ότι πολλές φορές ο σεξουαλικός προσανατολισμός ενός ανθρώπου επιλέγεται «λόγω μόδας»…».

Ακολουθείστε τις ειδήσεις του pelop.gr στο

Γράψτε το σχόλιό σας

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments