Πάτρα: Οδηγοί ταξί και αστικό ΚΤΕΛ για Δακτύλιο και Δημοτική Αστυνομία

Σοβαρές επιπτώσεις στην καθημερινή λειτουργία της Πάτρας επισημαίνεται από πολλές πλευρές της πόλης.

ταξί

Οι απαντήσεις των Πατρινών σε δημοσκοπήσεις της DATA C, που έγιναν από το 2007 μέχρι και το 2022, στο ερώτημα «Ποια είναι τα πιο οξυμένα προβλήματα της Πάτρας;» διαχρονικά , ως πρώτο, αναφέρεται το Κυκλοφοριακό και η παράνομη Στάθμευση αυτοκινήτων.

Είναι ξεκάθαρο ότι οι Πατρινοί περιμένουν από τον δήμαρχο να προσπαθεί να το λύσει , αφού το ζητούμενο παραμένει, για πάνω από 15 χρόνια, το μεγάλο θέμα της πόλης, με μειούμενη μεν ένταση, αλλά πάντα στην πρώτη θέση και με διαφορά.

Τα 10 σοβαρότερα προβλήματα του Δήμου (1ο σημαντικότερο)

 

O πρόεδρος του Σωματείου Αυτοκινητιστών Ταξί Πάτρας, Γιώργος Σίδερης, δήλωσε στην «Πελοπόννησο» ότι η εφαρμογή ενός μέτρου στο κέντρο της Πάτρας – στα πρότυπα του Δακτυλίου της Αθήνας (όπως προτείνει η Τροχαία) , αλλά σε πολύ μικρότερη κλίμακα, δεν θα αντιμετωπιζόταν αρνητικά από τον κλάδο. Και πώς να γινόταν διαφορετικά, όταν οι επαγγελματίες οδηγοί είναι από τις επαγγελματικές τάξεις που επηρεάζονται, σημαντικά, από το Κυκλοφοριακό και την παράνομη Στάθμευση.

Ο κ. Σίδερης τόνισε στην «Π» ότι ο Δήμος οφείλει να επανασυστήσει τη Δημοτική Αστυνομία, γιατί η δύναμη της Τροχαίας Πατρών δεν φτάνει, από μόνη της, για να βάλει μια τάξη στα κυκλοφοριακά δεδομένα της πόλης. «Η δημοτική αρχή πρέπει να δει το θέμα από μια διαφορετική οπτική, γιατί στην Πάτρα ανάλογα με τον πληθυσμό της, αντιστοιχεί μια δύναμη 120 Δημοτικών Αστυνομικών» τόνισε. Οσο, δε, για τη συμβολή τους, είναι παραπάνω από σίγουρος: «Θα βοηθήσουν πάρα πολύ. Θα δώσουν λύση, όχι μόνο στο Κυκλοφοριακό, αλλά και σε μια σειρά από άλλα μικροπροβλήματα της καθημερινότητας» είπε.

Η Πάτρα, άλλωστε, έχει εμπειρία της Δημοτικής Αστυνομίας καθώς ήταν από τις πρώτες πόλεις που τη σύστησαν, αλλά ίσως παραμένει σήμερα η μοναδική σε όλη την Ελλάδα που δεν προχώρησε σε ανασυγκρότησή της.

Ο πρόεδρος του Σωματείου Αυτοκινητιστών Ταξί Πάτρας, Γιώργος Σίδερης, με δηλώσεις του στην «Π», αναδεικνύει ένα ακόμα σημαντικό πρόβλημα, που επηρεάζει δραματικά, όπως λέει, την κυκλοφοριακή επιβάρυνση της πόλης, ειδικά στο κέντρο: «Οι φωτεινοί σηματοδότες χρειάζονται επαναρύθμιση. Ενα πρόβλημα, που πολλοί οδηγοί παρατηρούν, ειδικά σε δρόμους όπως η Γούναρη ή η Αγίου Ανδρέου. Αν σε πιάσει το πρώτο φανάρι, σε σταματούν και όλα τα υπόλοιπα, μέχρι την πλατεία Ομόνοιας». Επίσης, τόνισε την ανάγκη να μπει μια τάξη και στις τροφοδοσίες των καταστημάτων και σούπερ μάρκετ από τις Μεταφορικές Εταιρείες τροφίμων και άλλων προϊόντων, αφού πρόκειται για μεγάλα φορτηγά, που διαταράσσουν τη ροή της κυκλοφορίας σε κεντρικά σημεία της πόλης.

Αστικό ΚΤΕΛ: Ζημιά στα δρομολόγια των λεωφορείων λόγω διπλοπαρκαρισμένων

Το κυκλοφοριακό και τα διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα στο κέντρο της πόλης, επηρεάζουν σημαντικά και τις αστικές συγκοινωνίες, όπως έχει δηλώσει στην «Πελοπόννησο».

Ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Πάτρας, Γιάννης Ρήγας, παραδέχεται ότι, όλο και λιγότεροι φαίνεται πως επιλέγουν το Αστικό λεωφορείο, προκειμένου να μετακινηθούν μέσα στην πόλη και η βασικότερη αιτία γι΄αυτό είναι οι τεράστιες καθυστερήσεις στα δρομολόγια λόγω των διπλοπαρκαρισμένων οχημάτων που μετατρέπουν τις διαδρομές, ειδικά σε σημεία του κέντρου, σε πραγματικό μαρτύριο.

Η μείωση των επιβατών, οι οποίοι θεωρούν την Αστική Συγκοινωνία μεγάλη ταλαιπωρία που κοστίζει σε χρόνο αποτυπώνεται από το 2019 και μετά. Οπως αναφέρει ο κ. Ρήγας, «το κυκλοφοριακό δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα. Οι περισσότεροί επιλέγουν να διπλοπαρκάρουν, με αποτέλεσμα τα δρομολόγια των λεωφορείων να χρειάζονται αρκετό χρόνο για φτάσουν στον προορισμό τους. Το πρόβλημα ισχύει για όλα τα δρομολόγια από όλες τις περιοχές. Η καθυστέρηση μπορεί να είναι από 15 – 17 έως 30 λεπτά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι πολίτες να μην επιλέγουν για τις μετακινήσεις τους το λεωφορείο κι αυτό αποτυπώνεται και σε νούμερα. Είναι χαρακτηριστική η μείωση της επιβατικής κίνησης στο 34%, από το 2019 και μετά».