Πάτρα: Ωρα πρωτοβουλιών για μια νέα Μαρίνα – Η συζήτηση και τα χρήσιμα συμπεράσματα

Πάτρα: Ωρα πρωτοβουλιών για μια νέα Μαρίνα - Η συζήτηση και τα χρήσιμα συμπεράσματα

Αντιλειτουργική, χωρίς ασφάλεια και παροχές στους χρήστες, με το μάρκετινγκ και την εξωστρέφεια να είναι άγνωστες λέξεις… Αυτή την εικόνα παρουσιάζει η υπάρχουσα μαρίνα θαλάσσιων σκαφών της Πάτρας. Ελλείψεις βασικές που υποχρεώνουν την πόλη και τους φορείς να πάρουν σοβαρές αποφάσεις για να αρθεί ο αποκλεισμός της από τον κλάδο του θαλάσσιου τουρισμού. Η λύση που διαφαίνεται είναι να δημιουργηθεί μια δεύτερη, σύγχρονη μαρίνα, που θα μετατρέψει την Πάτρα σε πρωταγωνίστρια στον στον συγκεκριμένο τομέα στο ευρύ πεδίο του Πατραϊκού και του Κορινθιακού.

Ο Οργανισμός Λιμένα Πάτρας μέσω του προέδρου του Π. Τσώνη δηλώνει διαθέσιμος να στηρίξει πρωτοβουλίες, αλλά δεν είναι εκείνος από τη  βούληση του οποίου εξαρτάται το πρώτο βήμα. Είναι προφανές ότι το θέμα περνάει από την αυτοδιοίκηση. Αλλά φαίνεται ότι διαμορφώνεται ένα τοπικό κίνημα που θα σπρώξει το ζήτημα προς τα βουλευόμενα όργανα της περιοχής.

«ΝΤΟΚΟΣ»

Καταγράφεται ήδη αυξημένο ενδιαφέρον από ανθρώπους της Πάτρας που βλέπουν πως η σημερινή κατάσταση της μαρίνας αφήνει ακάλυπτες τις ανάγκες των δυνητικών χρηστών της που ζητούν την παροχή σύγχρονων υπηρεσιών (τις οποίες παρέχουν άλλες ανταγωνιστικές μαρίνες) και λειτουργεί στην πράξη… ως ντόκος για ελλιμενισμό των πλωτών μέσων.

Το πρόβλημα όμως δεν είναι μόνο οι ανύπαρκτες υποδομές, όπως αναδείχθηκε κατά την διάρκεια διαδικτυακής εκδήλωσης που διοργάνωσε το «σπιράλ» με θέμα την δημοτική μαρίνα.  

ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ

Ο Γιάννης Κωστόπουλος, συνιδρυτής της SaMMY (τεχνολογικής startup επιχείρησης στο χώρο του θαλάσσιου τουρισμού με έδρα την Πάτρα), περιέγραψε τις βασικές ελλείψεις της (ιστοσελίδας, αισθητήρων, καμερών κ.ά.), οι οποίες αφορούν και σε μια σειρά από σύγχρονα συστήματα λειτουργικότητας και διαχείρισης των ροών (οπτικοποίηση λιμένα, ψηφιοποίηση εγγράφων, δυνατότητα ηλεκτρονικών πληρωμών κ.ά.). Αυτές και άλλες ελλείψεις τοποθετούν την δημοτική μαρίνα κάτω από το ελάχιστο όριο της κλίμακας που μετράει την παροχή τεχνολογικών υπηρεσιών και διευκολύνσεων στους χρήστες των μαρίνων.

ΔΥΝΑΜΙΚΟ

Αντιθέτως, διαπίστωσε σημαντική πρόοδο ανάλογων υπηρεσιών στο αγκυροβόλιο για μεγάλα σκάφη (άνω των 35 μέτρων) του Οργανισμού Λιμένα Πατρών, ενώ αναφέρθηκε στο σοβαρό ανθρώπινο δυναμικό με δεξιότητες και επιχειρήσεις που διαθέτει η περιοχή, όπως προέκυψε από ευρωπαϊκό έργο που υλοποίησε το Επιμελητήριο Αχαΐας.  

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

Στη συζήτηση αναδείχθηκε ότι η Πάτρα χρειάζεται μια νέα σύγχρονη μαρίνα. Ο πρόεδρος του Ιστιοπλοϊκού Ομίλου, Κώστας Καλογερόπουλος, κατάθεσε δύο προτάσεις χωροθέτησης. Αυτή με τα λιγότερα εμπόδια, υπό την προϋπόθεση ότι συμφωνεί η πόλη, χωροθετεί μια μαρίνα 300 σκαφών στο τμήμα της λιμενολεκάνης του βόρειου λιμένα από τη Γούναρη μέχρι το μόλο Αγίου Νικολάου (η δεύτερη πρόταση αφορούσε την περιοχή της «Εύας» στην Παραλία και θεωρείται χρονοβόρα). «Δεν αρκεί μια μαρίνα στον Πατραϊκό» υποστήριξε ο Κ. Καλογερόπουλος, και τάχθηκε υπέρ της λειτουργίας ενός δικτύου μαρίνων που θα πρέπει να αναβαθμιστούν στις περιοχές: Ναύπακτο, Τριζόνια , Αίγιο, Ψαθόπυργο, Αραχωβίτικα, Αλυκές κ.ά.

ΣΕ ΕΙΚΟΝΑ

Η πρόταση για σύγχρονη μαρίνα εντός του αστικού ιστού βρήκε σύμφωνο και τον Σπύρο Κρότση, πρόεδρο του Αθλητικού Ιστιοπλοϊκού Ομίλου Ρίου Πάτρας «Ιάσων», ο οποίος την παρουσίασε οπτικοποιημένη. Ο ίδιος αναφέρθηκε στο φετινό πρόβλημα για τους θαλάσσιους προορισμούς της Δυτικής Ελλάδας, οι οποίοι έχουν αποκοπεί εξαιτίας του Ισθμού που παραμένει κλειστός.