Πάτρα – Πέντε Πηγαδίων: «Πέρνα, αλλά με δική σου ευθύνη»

Μια συμπολίτισσα περιγράφει όσα συμβαίνουν στη διασταύρωση με την προβληματική μπάρα.

Πάτρα

Από αναγνώστρια (τα στοιχεία της στη δάθεση της εφημερίδας «Πελοπόννησος»), λάβαμε την ακόλουθη επιστολή:

«Ως ύστατη λύση καταφεύγω στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, καθώς η επικοινωνία μου με την αστυνομία, αλλά και με την Hellenic Train ήταν άκαρπη.

Θα ήθελα να σας ενημερώσω για ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζω εγώ, αλλά και πολλοί ακόμα κάτοικοι της περιοχής που μένω.

Μένουμε ακριβώς στη συμβολή δύο πολυσύχναστων οδών, Πέντε Πηγαδίων και Αθηνών. Εκεί υπάρχουν σιδηροδρομικές γραμμές και δύο μπάρες που ανεβοκατεβαίνουν, κόβοντας την κυκλοφορία στην οδό Πέντε Πηγαδίων, κάθε φορά που περνάει το τρένο, κατευθυνόμενο παράλληλα της οδού Αθηνών. Τουλάχιστον αυτό θα έπρεπε να γίνεται.

Είναι ευρέως γνωστό στην περιοχή και τους μόνιμους κατοίκους, πως κατά καιρούς, η μπάρα κολλάει. Πολλές φορές μένει κατεβασμένη, ενώ το τρένο έχει περάσει. Αλλες φορές, αφού περάσει το τρένο, ανεβαίνει η μπάρα, αλλά δεν σταματάει να χτυπάει ο ήχος που την συνοδεύει όταν περνάει το τρένο.

Συνεπώς, δημιουργούνται τεράστιες ουρές αυτοκινήτων που περιμένουν το τρένο να περάσει, ενώ αυτό δεν συμβαίνει ή χειρότερα περνάνε ανάμεσα από τις κατεβασμένες μπάρες, με φυσικά τον κίνδυνο ατυχήματος. Αντίστοιχα, άλλες φορές δημιουργούνται ουρές κίνησης πίσω από τις ανεβασμένες μπάρες επειδή οι οδηγοί ακούν τον προειδοποιητικό ήχο και εν τέλει αναγκάζονται να περάσουν, πάλι με τον φόβο κάποιου τροχαίου.

Η κατάσταση που δημιουργείται για τους κατοίκους είναι τουλάχιστον αφόρητη, καθώς ο διαπεραστικός ήχος της κατεβασμένης μπάρας ακούγεται πολύ έντονα και μάλιστα, αρκετά συχνά, σε ώρες κοινής ησυχίας. Ταυτόχρονα, τον θόρυβο ενισχύουν οι κόρνες και οι φωνές των οδηγών που βρίσκονται σε σύγχυση.

Οσες φορές έχουμε καλέσει στο τηλέφωνο που υπάρχει στο google τον ΟΣΕ Πάτρας, αφού ενημερώνουμε για το ζήτημα απαντούν πως θα ενημερώσουν τον σταθμάρχη και το κλείνουν. Ποτέ δεν έχουμε δει κάποιον εργαζόμενο της Hellenic train, μετά από κάποιο τηλεφώνημά μας για έλεγχο στις γραμμές και τη μπάρα. Εννοείται δε, πως ποτέ δεν έχει λυθεί το ζήτημα εν καιρώ.

Συνήθως σταματάει από μόνη της μετά από 3-4 ώρες, όταν διέρχεται κάποιο τρένο και απλώς ξεμπλοκάρει. Κοινώς, αφήνεται στην μοίρα της και η μπάρα, αλλά και οι εκατοντάδες οδηγοί και πεζοί, που περνούν αβλεπεί τη διασταύρωση με κατεβασμένες/ανεβασμένες τις μπάρες, επειδή δεν έχουν άλλη επιλογή.

Από τη μεριά της, η αστυνομία, όσες φορές έχουμε καλέσει για το ζήτημα μας ενημερώνει για το τηλέφωνο του ΟΣΕ, αλλά και για ένα ακόμα σταθερό, που υποτίθεται είναι του σταθμάρχη, (το οποίο ποτέ δεν απαντά) και μας γνωστοποιούν πως δεν μπορούν να κάνουν τίποτα άλλο, πέρα από το να ενημερώσουν τον ΟΣΕ.

Τις 5 τελευταίες μέρες, (με την επιφύλαξη να είναι και παραπάνω, καθώς λείπαμε) κάθε μέρα περίπου στις 3 η μπάρα, αφού περνάει το τρένο μένει ανεβασμένη, με επακόλουθα αυτά που αναφέρθηκαν νωρίτερα.

Σήμερα για πρώτη φορά και μετά από τηλεφωνικές απειλές στον ΟΣΕ πως θα καταφύγουμε μαζικά στον συνήγορο του πολιτη ήρθαν 3 άτομα για να φτιάξουν τις μπάρες. Υπάρχει βίντεο στο οποίο ακούγεται εργαζόμενος να λέει σε οδηγό: (ο οποίος ρώτησε αν μπορεί να περάσει) “Πέρνα, με δική σου ευθύνη, πέρνα” και έπειτα παίρνει τον ρόλο της τροχαίας ρυθμίζοντας την κυκλοφορία, πάντα με την ευθύνη των οδηγών. Σήμερα η μπάρα έμεινε ανεβασμένη, ενώ ταυτόχρονα χτυπούσε στις 14:40 και η ώρα είναι 18:10.

Σας παρακαλώ ειλικρινά, εκ μέρους και άλλων κατοίκων της περιοχής, να γνωστοποιήσετε το πρόβλημά μας, με την ελπίδα να λυθεί.

Παραμένω στη διάθεσή σας και ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας».