Πάτρα – Προαστιακός: Οικονομικά συμφέροντα και «εγκληματικές» αποκαλύψεις – Σύσκεψη φορέων στον Καστελόκαμπο

Ανησυχούν για την ασφάλεια του τρένου στο αρκτικό διαμέρισμα οι εκπολιτιστικοί σύλλογοι μετά την απίστευτη τραγωδία στα Τέμπη.

Προαστιακός

Σύσκεψη φορέων συγκαλεί, αύριο στις 6 το απόγευμα, στα γραφεία του, ο Εξωραϊστικός – Εκπολιτιστικός Σύλλογος Καστελλοκάμπου Πατρών, για το θέμα της ασφάλειας των δρομολογίων του Προαστιακού σιδηρόδρομου.

Εχουν κληθεί και θα συμμετέχουν οι Εκπολιτιστικοί Σύλλογοι, Αραχωβιτίκων, Αγίου Βασιλείου, Ακταίου, Ρίου, Δροσιάς Προαστίου, Παραλίας Προαστίου, Μποζαιτίκων, Αγίας Βαρβάρας, Αγίου Παντελεήμονα, Κοτρωνίου, Ανω Συχαινών, Αγυιάς, Αμπελοκήπων, Ανθούπολης, Ζαβλανίου, Αγίου Διονυσίου και Βλατερού.

Αντικείμενο, θα είναι και η εν αναμονή εργολαβία συντήρησης της σιδηροδρομικής γραμμής, καθώς οι φορείς έμαθαν -από έγκυρες πηγές- ότι το έργο θα ξεκινά από την οδό Κανελλοπούλου και όχι από το Ρίο, εκφράζοντας υποψίες ότι επίκειται ξήλωμά της!

Ο πρόεδρος του ΕΕΣ Καστελλοκάμπου, Γιάννης Κανελλόπουλος, μιλώντας στην «Πελοπόννησο» και αναφερόμενος στο δυστύχημα των Τεμπών, εξέφρασε την θλίψη και τα συλλυπητήριά του για την απίστευτη τραγωδία, που έγινε υποτίθεται στο πιο ασφαλές Μέσο Μαζικής Μεταφοράς, το τρένο και τόνισε ότι η ασφάλεια της ζωής όλων, δεν μπορεί να λογίζεται ως κόστος, εκφράζοντας ανησυχία, γιατί -μετά από τα ρεπορτάζ της «Π»- πληροφορήθηκαν ότι η εργολαβία ανάταξης της γραμμής του Προαστιακού της Πάτρας που δεν ευδοκίμησε και θα προκηρυχτεί εκ νέου, αφορά στο τμήμα από την Κανελλοπούλου μέχρι Κάτω Αχαΐα και όχι από Ρίο, από όπου και ξεκινά το τρένο.

«Αναρωτιόμαστε, στο εν λόγω τμήμα γραμμής, που μετακινείται ο περισσότερος κόσμος και πολλοί φοιτητές, θα συνεχίσει ο Προαστιακός να είναι σε αυτή την κατάσταση; Το θέμα μας προβληματίζει, για το τι ακριβώς σχεδιάζουν πάλι, χωρίς να το ξέρουμε» δήλωσε στην «Π».

Δεν έκρυψε και τις υποψίες του ότι κάποιοι, με ενδεχομένως οικονομικά συμφέροντα, επιχειρούν «να βάλουν χέρι» στη λειτουργία του Προαστιακού, και υπενθύμισε ότι ο σύλλογος είχε αποτρέψει, στο πρόσφατο παρελθόν, το ξήλωμα της γραμμής στο Ρίο, την τελευταία στιγμή.

«Υποπτευόμαστε πάλι παρόμοια μεθόδευση» είπε ο κ. Κανελλόπουλος, προειδοποιώντας ότι αν συμβεί κάτι τέτοιο, θα είναι καταστροφή για το τρένο και την περιοχή και αυτό δεν θα επιτραπεί να συμβεί.

Η περιοχή, αυτές τις ημέρες που γίνονται επαναλαμβανόμενες απεργίες των σιδηροδρομικών, εξυπηρετείται συγκοινωνιακά με μόλις 3 δρομολόγια λεωφορείων την ημέρα.

Πίσω χρονικά το μεγάλο έργο

Οπως αποκάλυψε η «Πελοπόννησος» οι καταιγιστικές εξελίξεις από το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, συμπαρέσυραν και το έργο συντήρησης της Σιδηροδρομικής Γραμμής του Προαστιακού της Πάτρας. Η συνεδρίαση της διοίκησης του ΟΣΕ, όπου θα δινόταν το «πράσινο φως» για να προχωρήσει η προκήρυξη του Ηλεκτρονικού Διαγωνισμού, αναβλήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα και το έργο φαίνεται ότι θα καθυστερήσει κι άλλο. Ο Διαγωνισμός αποσύρθηκε, αρχικά, τον Ιανουάριο, καθώς ο εγκεκριμένος προϋπολογισμός 1.360.000 ευρώ, δεν έφτανε για τις ζητούμενες εργασίες λόγω των ανατιμήσεων στα υλικά κατασκευής.

Ετσι, αναμορφώθηκε ως προς το τεχνικό αντικείμενο. Η αρχική εργολαβία αφορούσε κυρίως στην πλήρη συντήρηση της γραμμής, από Κανελλοπούλου έως Κάτω Αχαΐα και ανακατασκευή από τον Σταθμό της Τριών Συμμάχων μέχρι του Αγίου Ανδρέα στην Πάτρα, όπου λόγω παλαιότητας σημειώνονται συχνά εκτροχιασμοί αμαξοστοιχιών. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Π», η αναθεώρηση του Διαγωνισμού έφερνε κάποιες τροποποιήσεις στο σκέλος της συντήρησης, στο τμήμα από Κανελλοπούλου μέχρι Τριών Συμμάχων, που εξυπηρετεί την αρκτική περιοχή της Πάτρας, ωστόσο η προκήρυξη μετατίθεται πλέον για το προσεχές μέλλον, ίσως μετά τις εκλογές.