Πάτρα-Προαστιακός: Ολοκληρώθηκε χωρίς λύση η συνάντηση Καραμανλή-Πελετίδη

Τελείωσε η σύσκεψη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή με τον δήμαρχο Πατρέων Κώστα Πελετίδη για το θέμα της συνέχισης των εργασιών του τρένου αλλά και της υπογειοποίησης.

Ο Κ. Πελετίδης βρέθηκε στο γραφείο του Υπουργού με πολιτικούς και υπηρεσιακούς συνεργάτες του, έχοντας ως στόχο να συνεχιστεί από το σημείο που διακόπηκε η τελευταία συνάντηση με τον Κ. Καραμανλή, τον Σεπτέμβριο του 2020, όταν ο Υπουργός έθεσε προς διερεύνηση το θέμα της χρηματοδότησης του έργου στο επίμαχο τμήμα Ρίο-Κανελλοπούλου.

Ωστόσο, παρά την αισιοδοξία που εξέφραζε η δημοτική πλευρά, δεν υπήρξε κάποια ουσιαστική πρόοδος για το ζήτημα, καθώς από την πλευρά του Υπουργείου υποστηρίζεται πως το επιπλέον κόστος για την υπογειοποίηση ανέρχεται σε δυσθεώρητα ύψη που δεν μπορούν να καλυφθούν.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΤΗΣ «Π»

Η «Π» είχε παρουσιάσει στο σημερινό ρεπορτάζ του Μιχάλη Βασιλάκη όλα τα δεδομένα. Χαρακτηριστικά ανέφερε:

«Αλλες πληροφορίες από την Αθήνα θέλουν το υπουργείο να θεωρεί ότι ο μόνος τρόπος για να φτάσει το σύγχρονο τρένο στην Πάτρα είναι να εφαρμοστεί η πρόταση που είχε καταθέσει στο συνέδριο της «Π», για την υλοποίηση της οποίας το κόστος υπολογίζεται πως θα φτάσει τα 515 εκατ. € (με τον ΦΠΑ).

Υπάρχει στο Υπουργείο η εκτίμηση ότι το σενάριο της πλήρους υπογειοποίησης που θέλουν ο δήμος και οι σύλλογοι της περιοχής ανεβάζει κατά πολύ το κόστος (140-150 εκατ. €) και θα επιβαρύνει σημαντικά το συνολικό χρονοδιάγραμμα του έργου.

 Σε αυτό ακριβώς το σημείο θα επιχειρήσει ο δήμαρχος με την συνδρομή των συνεργατών του να τεκμηριώσει την άποψη ότι η υπογειοποίηση μπορεί να γίνει με λιγότερα χρήματα από αυτά που υπολογίζει η Αθήνα και θα υποστηρίξει ότι η ικανοποίηση του αιτήματος της πόλης είναι ζήτημα πολιτικής βούλησης.

Πάντως, το υπουργείο δέχεται πιέσεις από την Ευρώπη (ακόμα και με την απειλή της επιστροφής της χρηματοδότησης) για την ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα-Πάτρα.

Οι αντιρρήσεις που έχουν καταγραφεί τα τελευταία χρόνια θα θέσουν σε κίνδυνο τον προγραμματισμό του υπουργείου και αυτό είναι κάτι που αναμένεται να τεθεί στο τραπέζι της σημερινής συζήτησης».