Πάτρα: Πρώτο «οκ» στις ιστορικές κυκλοφοριακές αλλαγές – Ποιες είναι

Χθες το πρωί στην αίθουσα συνεδριάσεων του Λαδόπουλου συνεδρίασε η δημοτική επιτροπή της Πάτρας, με την αντιδήμαρχο Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού Αναστασία Τογιοπούλου να «επισημοποιεί» με την εισήγησή της που υπερψηφίστηκε τις μεγάλες αλλαγές που έρχονται.

Πάτρα

Η αρχή για να αλλάξει η φυσιογνωμία της Πάτρας έχει γίνει. Από τη μία είναι τα μεγάλα έργα ανάπλασης που προχωρούν σε Ανω-Κάτω Πόλη και στο σύντομο μέλλον στο θαλάσσιο μέτωπο και από την άλλη οι νέες μεγάλες κυκλοφοριακές αλλαγές που έχουν ιστορικό χαρακτήρα, καθώς πολλά από όσα γνωρίζαμε για την κίνηση στους δρόμους θα πάψουν να ισχύουν.

Χθες το πρωί στην αίθουσα συνεδριάσεων του Λαδόπουλου συνεδρίασε η δημοτική επιτροπή της Πάτρας, με την αντιδήμαρχο Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού Αναστασία Τογιοπούλου να «επισημοποιεί» με την εισήγησή της που υπερψηφίστηκε τις μεγάλες αλλαγές που έρχονται.
Οπως παρουσίασε χθες η «Π» και ακολουθούν στις επόμενες γραμμές, τα επόμενα χρόνια θα αντιδρομηθούν οι οδοί Κορίνθου, Κανακάρη, Μαιζώνος (από την Αράτου έως την 28ης Οκτωβρίου), Ζαΐμη, Αράτου, Κωνσταντινουπόλεως, ενώ θα αμφιδρομηθεί η Αγίας Σοφίας.

Λίγο πριν την ψήφιση του θέματος, οι εκπρόσωποι των παρατάξεων επέλεξαν να μην τοποθετηθούν στην ουσία του ζητήματος, καθώς θα ακολουθήσει αναλυτική συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο τις επόμενες εβδομάδες, όμως κατέθεσαν τις ενστάσεις τους.

Η κ. Τογιοπούλου, εισάγοντας το θέμα στο σώμα της επιτροπής, τόνισε πως πρόκειται για αποφάσεις που διαχρονικά έχουμε πάρει ως πόλη και είναι σαφής κατεύθυνση για εφαρμογή εδώ και χρόνια, αφού έχουν ενταχθεί συνοδά έργα σε χρηματοδοτήσεις ευρωπαϊκών προγραμμάτων. Επισήμανε ότι υπάρχουν κυκλοφοριακές μελέτες για τις ρυθμίσεις από εξειδικευμένη εταιρεία.

Πάντως, απαντώντας σε ερώτηση του Πέτρου Ψωμά για το αν εξετάστηκε από τους μελετητές να μην προχωρήσουν οι αντιδρομήσεις και να μελετηθούν άλλα μοντέλα για τη λειτουργία της πόλης, η κ. Τογιοπούλου σημείωσε: «Σε καμία περίπτωση δεν έχει μελετηθεί. Είναι ειλημμένη απόφαση διαχρονικά η αντιδρόμηση. Πάνω στην αντιδρόμηση έχουν κουμπώσει τεχνικά έργα. Είναι μονόδρομος η αντιδρόμηση κυκλοφοριών». Ενώ επίσης, για το μεγάλο ερώτημα πολλών σχετικά με την ανάγκη εύρεσης χώρων στάθμευσης, ανέφερε ότι πρώτα πρέπει να παρθούν οι αποφάσεις για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και στη συνέχεια να γίνει νέα μελέτη για τη στάθμευση. «Είναι προαπαιτούμενη η έγκριση των ρυθμίσεων που θα θεωρηθεί ως βάση και στη συνέχεια θα γίνει νέα μελέτη για τη στάθμευση» είπε χαρακτηριστικά.

Από πλευράς αντιπολίτευσης, ο Φίλιππος Οικονόμου της παράταξης Σβόλη ψήφισε λευκό στο θέμα και εξήγησε επιγραμματικά τους λόγους που προβληματίζεται με τις αλλαγές:

«Η μελέτη Δοξιάδη τελείωσε 1999 και τότε περιέγραφε την πεζοδρόμηση της Μαιζώνος, αλλά όχι της Ρήγα Φεραίου. Επιπλέον, υπήρχε πρόβλεψη στη μελέτη για 1.900 θέσεις στάθμευσης στον χώρο του λιμανιού, τα Υψηλά Αλώνια και την πλατεία Γεωργίου. Ολες αυτές οι θέσεις δεν υπάρχουν και δεν μπορούμε να το αγνοήσουμε. Επίσης, κυκλοφορώντας στο κέντρο καταλαβαίνει κανείς πως το πρόβλημα της Πάτρας είναι στην Αγίου Ανδρέου και την παραλιακή. Αυτά τα σημεία θα επιβαρυνθούν με τις αλλαγές. Πιστεύω θα υπάρχει πρόβλημα στην πόλη».

Ο Γιώργος Αγγελόπουλος της παράταξης Αϊβαλή προτίμησε να μην πει πολλά και επιφυλάχθηκε για την συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου: «Πρόκειται για τη μεγαλύτερη αλλαγή στη σύγχρονη ιστορία της πόλης. Είχαμε ζητήσει όμως να δοθούν στις παρατάξεις της αντιπολίτευσης τα ευρήματα του μελετητή για τους φόρτους και τις ροές των οχημάτων από τους δρόμους. Υποθέτω ότι οι ειδικοί έχουν καταγράψει τα πάντα και έχουν αποτυπώσει τις ανάγκες. Πρέπει να τελειώσει αυτή η ιστορία. Περισσότερα θα πούμε στο δημοτικό συμβούλιο».

Ο Πέτρος Ψωμάς επιφυλάχθηκε για να τοποθετηθεί σε βάθος στο δημοτικό συμβούλιο.

Οπως γίνεται αντιληπτό, αναμένεται με ενδιαφέρον η συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου ως προς το σκέλος των πολιτικών αντιδράσεων. Ωστόσο, είναι δεδομένο ότι η δημοτική αρχή είναι αποφασισμένη να προχωρήσει τις αλλαγές. Αλλωστε, με τη σημερινή σύνθεση του δημοτικού συμβουλίου έχει την απαραίτητη πλειοψηφία, άρα και τη δύναμη για να κάνει πράξη τον σχεδιασμό.

Κανακάρη: Έξοδος και ρύθμιση για τα λεωφορεία

Πάτρα

Από τη μέρα που θα εφαρμοστούν οι αλλαγές, η οδός Κανακάρη θα αποτελεί μία από τις δύο βασικές εξόδους από το κέντρο της Πάτρας προς το Ρίο. Οι αλλαγές που αφορούν την Κανακάρη είναι η αντιδρόμηση της οδού (Παπαφλέσσα έως Αγ. Σοφίας), αντιστροφή φαναριών, νέα φανάρια (επί των κόμβων Κανακάρη–Αράτου, Κανακάρη–28ης Οκτωβρίου, Κανακάρη–Αγ. Σοφίας, απαγόρευση στάθμευσης στην πλευρά προς το βουνό (εκτός από Βαλτετσίου–Νόρμαν που θα απαγορεύεται και από τις δύο πλευρές), ενώ θα επιτρέπεται η στάθμευση των οχημάτων από την πλευρά της θάλασσας.
Επιπλέον, επειδή για τον συγκεκριμένο δρόμο είχαν εκφραστεί επιφυλάξεις σχετικά με το αν θα μπορούν να κυκλοφορούν τα αστικά λεωφορεία, θα εφαρμοστούν αντιδρομήσεις και στην οδό Αράτου, Ζαΐμη, Μαιζώνος και Κωνσταντινουπόλεως, ώστε να κινούνται τα λεωφορεία, ενώ θα αμφιδρομηθεί και η Αγίας Σοφίας για να βρίσκουν τα οχήματα διέξοδο προς την Εθνική Οδό.

Κορίνθου: Από την εθνική οδό, ευθεία για κέντρο

Πάτρα

Μέχρι σήμερα, μία από τις δύο βασικές επιλογές εξόδου από το κέντρο της Πάτρας προς την Εθνική Οδό είναι η οδός Κορίνθου. Πλατύς δρόμος, όπου αρκετές φορές παρατηρούνται δεκάδες διπλοπαρκαρισμένα οχήματα.
Η Κορίνθου θα πάψει να λειτουργεί όπως σήμερα. Η βασική οδική αρτηρία του κέντρου θα αντιδρομηθεί και πλέον θα αποτελεί τη βασική πύλη εισόδου στην Πάτρα από την Εθνική Οδό. Τα οχήματα θα συνεχίζουν ευθεία από την Εθνική προς το κέντρο.
Οι βασικές αλλαγές που θα ισχύσουν στην Κορίνθου από την Ελευθερίου Βενιζέλου έως την Αγίας Σοφίας είναι η αντιδρόμηση, η αντιστροφή των φαναριών, η τοποθέτηση νέων σηματοδοτών επί των κόμβων Κορίνθου-Γ. Ολυμπίου, Κορίνθου–Σμύρνης και Κορίνθου–Αρχ. Ιεροθέου, απαγόρευση στάθμευσης στην πλευρά προς τη θάλασσα, καμία κατάργηση θέσεων ταξί, φορτοεκφόρτωσης, ΑμεΑ κ.λπ., οι οποίες μεταφέρονται στην άλλη πλευρά του δρόμου.

Αγίας Σοφίας: Οχι μόνο ως κάθοδος, αλλά διπλής κυκλοφορίας

Πάτρα

Μία από τις σημαντικότερες αλλαγές που θα εφαρμοστούν στην Πάτρα έχουν να κάνουν με τις νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις επί της Αγ. Σοφίας από την οδό Κορίνθου έως την Ελληνος Στρατιώτου.
Σήμερα ο συγκεκριμένος δρόμος λειτουργεί ως μονόδρομος με κάθοδο προς τη θάλασσα. Από την ημέρα εφαρμογής των νέων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, από το ύψος της Κορίνθου έως την Ελληνος Στρατιώτου τα οχήματα θα κινούνται και στις δύο κατευθύνσεις. Δηλαδή η Αγίας Σοφίας θα ανεβαίνει και θα κατεβαίνει. Για τις ανάγκες αυτής της ρύθμισης θα τροποποιηθούν οι υφιστάμενοι φωτεινοί σηματοδότες, ενώ επιπλέον θα απαγορευτεί στάθμευση των οχημάτων από την πλευρά του δρόμου προς το κέντρο και θα επιτρέπεται από την πλευρά προς το Ρίο.
Ακόμα δεν έχει γνωστοποιηθεί αν στο ύψος της Κορίνθου θα δημιουργηθεί κάποιος κόμβος ή θα ρυθμίζεται η κυκλοφορία ανόδου με κάποιο φανάρι σε εκείνο το σημείο.

Διαβάστε επίσης:

Ενδοοικογενειακή βία: 141 περιστατικά και 74 συλλήψεις σε 24 ώρες -Πέντε θύματα ζήτησαν να μείνουν σε δομή

Χίος: Τρία κοριτσάκια 4, 7 και 10 ετών νεκρά μετά την προσάραξη φουσκωτού με μετανάστες

Ευρωεκλογές: Ποια είναι τα 46 κόμματα που δήλωσαν συμμετοχή στον Αρειο Πάγο

Πάτρα: Εκαψαν τζιπ με… βενζίνη!

Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα: 400 εκατ. ευρώ στις 13 Περιφέρειες για στήριξη 303.000 δικαιούχων – Πού βρίσκεται στη λίστα η Περιφέρεια Δ. Ελλάδας