Πάτρα: «Σφυρίζουν» αδιάφορα για το επικίνδυνο τρένο – Εκτροχιασμός του Προαστιακού με 72 επιβάτες – Σε γνωστό προβληματικό σημείο… τρίτο ατύχημα

Τρόμαξαν δεκάδες επιβάτες αμαξοστοιχιώναπό ατύχημα στη γραμμή εντός Πάτρας. Μέχρι χθες αργά το βράδυ, η κυκλοφορία δεν είχε αποκατασταθεί και σήμερα αναμένεται η επιδιόρθωση. Σε εκκρεμότητα η αντικατάσταση της κατεστραμμένης σιδηροτροχιάς. Υπόλογος ο ΟΣΕ. Πολιτικές αντιδράσεις από ΣΥΡΙΖΑ και ΚΚΕ για εγκατάλειψη του σιδηρόδρομου, παρά την τραγωδία των Τεμπών.

Πάτρα: «Σφυρίζουν» αδιάφορα για το επικίνδυνο τρένο – Εκτροχιασμός του Προαστιακού με 72 επιβάτες – Σε γνωστό προβληματικό σημείο... τρίτο ατύχημα Στελέχη του ΟΣΕ επιθεωρούν το σημείο εκτροχιασμού του τρένου Γούναρη και Οθωνος - Αμαλίας

Ενα ακόμα σοβαρό ατύχημα το τρίτο στη σειρά μέσα σε λίγες ημέρες– σημειώθηκε, χθες το μεσημέρι, στον Προαστιακό σιδηρόδρομο της Πάτρας, με τον εκτροχιασμό της αμαξοστοιχίας 12307 που εκτελούσε το δρομολόγιο Ρίο–Αγιος Ανδρέας-Ρίο, στη διασταύρωση των οδών Γούναρη και Οθωνος – Αμαλίας, ακριβώς στην έξοδο του παλιού λιμένα.

Στον συρμό επέβαιναν 72 άτομα, που ευτυχώς λόγω της μικρής ταχύτητας με την οποία κινείτο στο σημείο που είναι προβληματικό, δεν υπήρξε κάποιος τραυματισμός και όλοι αποβιβάστηκαν ασφαλείς, μόνοι τους ή με τη βοήθεια αστυνομικών, που έσπευσαν στο σημείο.

Το ατύχημα ήρθε να επιβεβαιώσει τα δημοσιεύματα της εφημερίδας «Πελοπόννησος» όπου είχε επισημάνει εδώ και πολύ καιρό, την άσχημη κατάσταση της γραμμής και την καθυστέρηση στις εργασίες συντήρησης.

Λόγω ατυχήματος ακυρώθηκαν, χθες, όλα τα δρομολόγια στο τμήμα Ρίο-Αγιος Ανδρέας–Ρίο και η συγκοινωνία γινόταν μόνο μεταξύ Ρίου και κεντρικού σταθμού Πάτρας, μέχρι την απελευθέρωση της γραμμής. Από το ατύχημα δεν επηρεάστηκε το δρομολόγιο Αγιος Ανδρέας – Κάτω Αχαΐα – Αγιος Ανδρέας. Οι δύο αμαξοστοιχίες απομακρύνθηκαν χθες αργά το βράδυ, αλλά η κυκλοφορία τρένου στο τμήμα Κεντρικός Σταθμός – Αγιος Ανδρέας δεν αναμένεται να αποκατασταθεί σήμερα το πρωϊ καθώς θα γίνονται εργασίες επιδιόρθωσης της γραμμής.

Επειδή ο Προαστιακός ακινητοποιήθηκε μπροστά στην έξοδο του παλιού λιμανιού, με εντολή του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΠΑ Παναγιώτη Αναστασόπουλου, επετράπη χθες η διέλευση των αυτοκινήτων από το βόρειο λιμάνι και η έξοδός τους από την Πύλη Νο7 στην οδό Ηρώων Πολυτεχνείου.

Το σημείο, στο οποίο έγινε ο εκτροχιασμός, είναι από τα πιο προβληματικά και στην εργολαβία βαριάς συντήρησης που πρόκειται να ξεκινήσει – αρχές του 2024 – προβλέπεται η ολική αντικατάσταση της σιδηροτροχιάς και των τραβερσών που έχουν καταστραφεί.

Εδώ και 3 χρόνια ζητείται από τον ΟΣΕ να προχωρήσει σε εργασίες βαριάς συντήρησης και επισκευή της γραμμής, ειδικά στο εν λόγω σημείο όπου γίνονται τα περισσότερα συμβάντα, αλλά μόλις φέτος δόθηκε «πράσινο φως» από την εταιρεία.

Για το θέμα υπήρξαν, χθες, και πολιτικές αντιδράσεις:

Η βουλευτής Αχαΐας ΣΥΡΙΖΑ Σία Αναγνωστοπούλου δήλωσε: «Ο εκτροχιασμός του Προαστιακού έθεσε σε κίνδυνο τις ζωές των επιβατών και ανέδειξε για μία ακόμα φορά την εγκατάλειψη των σιδηρόδρομων, με συνέπεια την έλλειψη ασφάλειας στις μετακινήσεις. Η κυβέρνηση, με νωπές μνήμες από την τραγωδία των Τεμπών, εξακολουθεί να αδιαφορεί και να επιδεικνύει ολιγωρία για το ζωτικό θέμα. Οι κυβερνήσεις μετρώνται με πράξεις κι όχι με κούφια λόγια. Η εγκληματική αδράνεια στα έργα υποδομών κομβικής σημασίας, στην Αχαΐα δυστυχώς συνεχίζεται έπειτα από 4 χρόνια. Είναι αναγκαίο να διερευνηθούν άμεσα τα αίτια του συμβάντος και οι υπεύθυνοι να λογοδοτήσουν».

Ο βουλευτής Αχαΐας ΣΥΡΙΖΑ Ανδρέας Παναγιωτόπουλος ανέφερε: «Αν δεν ήταν σοβαρά τα πράγματα θα μιλούσαμε για μια κακοστημένη και χιλιοπαιγμένη φαρσοκωμωδία. Μήνες μετά το εγκληματικό δυστύχημα στα Τέμπη, η κατάσταση στους σιδηροδρόμους παραμένει μεταφορικά και κυριολεκτικά εκτροχιασμένη. Ας σταματήσει η κυβέρνηση τα παιχνίδια με την υπογειοποίηση και να βελτιώσει εδώ και τώρα γραμμές, διαβάσεις, γέφυρες, φυλάκια κι όλο το πλέγμα του δικτύου».

Το ΚΚΕ Αχαΐας, σε παρέμβασή του, ανέφερε: «Ο εκτροχιασμός συρμού του επιβεβαιώνει για μια ακόμη φορά πως η λογική του….’πάμε κι όπου βγει’ εφαρμόζεται και στον σιδηρόδρομο της Πάτρας. Η πολιτική, που βάζει στο ζύγι κόστους-οφέλους τις υποδομές και τη συντήρησή τους, που της αποψιλώνουν από προσωπικό και τις κόβουν σε κομμάτια για να τις δώσουν στον ιδιωτικό τομέα, αποτελούν προδιαγεγγραμμένα εγκλήματα. Τεράστιες ευθύνες έχουν, κυβέρνηση, αλλά και εταιρεία, αφού οι εργαζόμενοι προειδοποιούσαν όλο το προηγούμενο διάστημα για συντήρηση και έλλειψη προσωπικού. Απαιτούμε να διερευνηθούν πλήρως τα αίτια του ατυχήματος»

Υπενθυμίζεται πως, προ ημερών,υπήρξε σύγκρουση τρένου με αυτοκίνητο σε διάβαση, ενώ λίγες ημέρες νωρίτερα είχε σημειωθεί παρόμοιο ατύχημα με σταθμευμένο όχημα.Φυσικά, αν κανείς πάει πιο πίσω χρονικά, έχουν σημειωθεί πολλά άλλα συμβάντα με ακινητοποίηση συρμών, βλάβες κ.ά., γεγονός που δείχνει εικόνα εγκατάλειψης του τρένου.

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή

Άμεση ενημέρωση με όλες τις ειδήσεις τώρα και μέσω WhatsApp - Δες εδω


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ