Πάτρα – Σινέ Παντάνασσα: Η πρόταση που έγινε κινηματογραφική συνήθεια

Ο ιδρυτής του «Γυμνού Οφθαλμού» Νίκος Καββαδίας, μιλώντας στην «Π», εξιστορεί την περίοδο κυοφορίας και γέννησης του «Σινέ Παντάνασσα»:

Πάτρα - Σινέ Παντάνασσα: Η πρόταση που έγινε κινηματογραφική συνήθεια

Ένα αυτοσχέδιο σινεμά, που στήθηκε από το πουθενά στην καρδιά της Πάτρας πριν από δύο χρόνια, πέτυχε ένα μικρό θαύμα και αυτό το καλοκαίρι: Προβολές ξεχωριστών ταινιών και ντοκιμαντέρ, με εκατοντάδες θεατές και μια απίστευτη δυναμική, που ανέδειξε τη δίψα του κόσμου για αυθεντικές καλοκαιρινές κινηματογραφικές αποδράσεις, μέσα στην τσιμεντούπολη.

Ο «γυμνός οφθαλμός», που φέτος γιορτάζει τα τριαντάχρονά του (1992 – 2022), επέστρεψε στο υπαίθριο «Σινέ Παντάνασσα» με έναν θριαμβευτικό κύκλο έξι προβολών υπό τον τίτλο της δράσης «Χώρα σε Βλέπω» της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Απόψε (ώρα 21:30) η συγκεκριμένη ενότητα προβολών του «γυμνού οφθαλμού» ολοκληρώνεται με δύο προβολές και όπως πάντα, με είσοδο ελεύθερη:

«Θηραϊκός Όρθρος»: των Κώστα Σφήκα, Σταύρου Τορνέ | 1968 | 22´ | Παραγωγή: Σταύρος Τορνές, Γιώργος Σαμιώτης, EKK | Σενάριο: Κώστας Σφήκας | Διεύθυνση Φωτογραφίας: Γιώργος Πανουσόπουλος | Μοντάζ: Πάνος Παπακυριακόπουλος | Ηχος: Κώστας Σφήκας.

Μια «οπτική κοινωνική έρευνα» πάνω στη Σαντορίνη την εποχή που η πρωτόγονη αγροτική οικονομία δίνει σταδιακά τη θέση της στην ανερχόμενη τότε βιομηχανία του τουρισμού.

Και «Ο αγώνας των τυφλών»: της Μαρίας Χατζημιχάλη-Παπαλιού | 1977 | 87′ | Διεύθυνση Φωτογραφίας: Δημήτρης Βερνίκος, Κώστας Καραμανίδης | Μοντάζ: Δημήτρης Βερνίκος, Μαρία Χατζημιχάλη-Παπαλιού | Ηχος: Γιάννης Δερμιτζάκης, Δημήτρης Αθανασόπουλος | Παραγωγή: Positive ΕΠΕ.

Ντοκιμαντέρ που ξεκινώντας από μια σκληρή πραγματικότητα, την αδιαφορία με την οποία αντιμετωπίζονται οι χιλιάδες τυφλοί της χώρας μας, παρακολουθεί για δύο χρόνια (1976-77) την ορμητική τους εξέγερση.

Πάτρα - Σινέ Παντάνασσα: Η πρόταση που έγινε κινηματογραφική συνήθεια

Ο Νίκος Καββαδίας

ΤΙ ΛΕΕΙ Ο ΠΡΩΤΕΡΓΑΤΗΣ ΤΟΥ «ΣΙΝΕ ΠΑΝΤΑΝΑΣΣΑ»

Ο ιδρυτής του «Γυμνού Οφθαλμού» Νίκος Καββαδίας, μιλώντας στην «Π», εξιστορεί την περίοδο κυοφορίας και γέννησης του «Σινέ Παντάνασσα»:

«Πρώτο καλοκαίρι μετά τον εγκλεισμό. Ο συνεργάτης και συν-οδοιπόρος Νικηφόρος Σπίνος (NS SOUND) «ρίχνει» την ιδέα: «Γιατί δεν κάνουμε μια προβολή σε εκείνο τον πεζόδρομο που σου αρέσει τόσο;»

Δεν πρόλαβε να τελειώσει την ερώτησή του και η προβολή ήταν… έτοιμη! Ο εξαιρετικός δημιουργός Γιώργος Μαραζιώτης μάς κάνει δώρο από την Αμβέρσα μια μοναδική αφίσα.

Πέμπτη, 25 Ιουνίου 2020, ώρα 21:30

Ο όμορφος μέσα στην μοναξιά του πεζόδρομος, Παντανάσσης και Καραϊσκάκη δεν έχει, για την ώρα, όνομα. “Σινέ Παντάνασσα” θα τον βαπτίσω λίγο αργότερα, όταν ο κόσμος θα με κάνει να νιώσω ότι τις νύχτες των προβολών ο πεζόδρομος δεν μεταμορφώνεται απλά σε Θερινό Κινηματογράφο, σαν αυτόν που δεν έχει η όμορφη πόλη μας, αλλά σε Τόπο Προσκυνήματος.

Οι κινηματογραφόφιλοι «σκάνε» μύτη από νωρίς. Όσοι προλαβαίνουν πιάνουν καρέκλα, οι υπόλοιποι παρακολουθούν είτε όρθιοι, είτε καθισμένοι στο πεζοδρόμιο, είτε σκαρφαλωμένοι στην Πλατεία!

Με την αριστουργηματική ταινία κινουμένων σχεδίων «Ο Άγριος Πλανήτης»του Ρενέ Λαλού θα ξεκινήσει ένα γοητευτικό ταξίδι κινουμένων εικόνων, που, ευτυχώς, δεν μπορεί να χωρέσει σε τούτο το κείμενο.

Μακάρι το θαύμα του «Σινέ Παντάνασσα» να γίνει μιά μέρα βιβλίο ή – γιατί όχι – ένα ντοκιμαντέρ σαν τα τόσα, που προβλήθηκαν αυτά τα δύο και κάτι χρόνια στη μεγάλη οθόνη του.

Σήμερα Τετάρτη, «κλείνει» ο κύκλος των έξι, γι’ αυτό το καλοκαίρι, προγραμματισμένων προβολών, που δεν θα μπορούσαν να “στηθούν” και να γίνουν με ελεύθερη είσοδο, χωρίς την οικονομική (υπο)στήριξη της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.

«Κλείνει» ο κύκλος, αλλά οι προβολές δεν τελειώνουν. Για την συγκλονιστική παρουσία του κοινού σε αυτό το ταξίδι, αποφασίσαμε με τον Νικηφόρο να «κεράσουμε» μια ακόμα προβολή.

Κι, όπως, πάντα η επιλογή της ταινίας δεν είναι διόλου τυχαία. Την ερχόμενη Τρίτη, λοιπόν (ώρα 21:30) στο «Σινέ Παντάνασσα», μέσα από το σπουδαίο ντοκιμαντέρ «Το Κοριτσάκι» του Σεμπαστιάν Λιφσίτς (Petite Fille του Sébastien Lifshit), θα εξομολογηθώ ακόμα ένα κεφάλαιο της (κινηματογραφικής) ζωής μου.

Θα μπορούσε να έχει το τίτλο: «Η Μαρίζα Εντουάρντα είμαι εγώ».

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ