Πάτρα: Το θέμα των σταθμεύσεων στο κέντρο μετά την πανδημία

image 539676

Η ανάγκη για στάθμευση των εκατοντάδων μόνιμων κατοίκων του ιστορικού κέντρου της Πάτρας, αλλά και ζητήματα όπως είναι οι αντιδρομήσεις της Κανακάρη και άλλων δρόμων, συνθέτουν ένα δύσκολο παζλ για τον δήμο. Η πρόταση της Τροχαίας για απαγόρευση της στάθμευσης σε Κορίνθου και Μαιζώνος- την οποία επανέφερε χθες στο προσκήνιο το ρεπορτάζ της «Π»- θεωρούν στο Δημαρχείο ότι πρέπει να λαμβάνει σοβαρά υπόψη αυτές τις παραμέτρους για τις αποφάσεις που θα ληφθούν μελλοντικά. Η δημοτική αρχή έχει δείξει στο θέμα αυτό ότι δεν επείγεται.

Ο αντιδήμαρχος Μιχάλης Αναστασίου επισήμανε ότι αυτή η συζήτηση δεν μπορεί να προχωρήσει ουσιαστικά εν μέσω της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων που έχουν επιβληθεί. Το μέλος της δημοτικής αρχής εκτιμά ότι το ζήτημα πρέπει να μελετηθεί από τις υπηρεσίες του δήμου, καθώς «η σκέψη της Τροχαίας μπορεί να είναι καλή, αλλά πρέπει να εξεταστεί κατά πόσο μπορούμε να ανταποκριθούμε».

ΟΙ ΜΟΝΙΜΟΙ

Μιλώντας για ανταπόκριση ο Μ. Αναστασίου εννοεί, για παράδειγμα, τις θέσεις στάθμευσης των μόνιμων κατοίκων του κέντρου, αφού έχει προταθεί από την Τροχαία να απαγορευτεί η στάθμευση σε μονή σειρά στην Κορίνθου και τη Μαιζώνος, στο τμήμα από Γούναρη μέχρι και τη Zαΐμη. «Δεν μπορούμε να πούμε στους μόνιμους κατοίκους του κέντρου να σταθμεύσουν τα οχήματά τους στο νότιο πάρκο και να πάνε με τα πόδια στα σπίτια τους…», επισήμανε και πρόσθεσε ότι το θέμα έχει συζητηθεί σε συναντήσεις με την Τροχαία και είναι δεδομένη η πρόθεση του δήμου να βοηθήσει στην εξομάλυνση του κυκλοφοριακού.

Ο αντιδήμαρχος εκτιμά ότι οι θέσεις στάθμευσης των μονίμων κατοίκων είναι μια πτυχή της υπόθεσης. Αλλες πτυχές είναι τα επαγγελματικά γραφεία, το λιανεμπόριο κ.ά., για τα οποία ο δήμος πιστεύει ότι θα χρειαστεί μια διαβούλευση. «Ακούγεται ωραίο αυτό που προτείνει η Τροχαία, αλλά το ζήτημα είναι σύνθετο. Μέσα στον κορονοϊό δεν μπορούμε να έχουμε τα στοιχεία που χρειαζόμαστε, π.χ. τον κυκλοφοριακό φόρτο…».

Μια άλλη πτυχή αφορά στην κυκλοφοριακή μελέτη του ιστορικού κέντρου που εκπονείται για λογαριασμό του δήμου και των συνοδών παρεμβάσεων. Η παράδοση της μελέτης θα γίνει πριν το Πάσχα, καθώς η καραντίνα εμποδίζει τον μελετητή να συγκεντρώσει επαρκή στοιχεία για τον κυκλοφοριακό φόρτο.

Η ΚΑΝΑΚΑΡΗ

Ρωτήσαμε τον Μ. Αναστασίου πότε εκτιμά ότι θα δοθεί η Κανακάρη, αντιδρομημένη, σε χρήση. Μας απάντησε ότι οι αποφάσεις θα ληφθούν μετά από την παράδοση της μελέτης και αφού αξιολογηθούν τα στοιχεία που θα περιλαμβάνει. Είναι αλήθεια ότι οι σχετικές αποφάσεις έχουν καθυστερήσει, καθώς υπήρξαν αντιδράσεις από κατοίκους και επαγγελματίες της περιοχής ενώ το αστικό ΚΤΕΛ είχε δηλώσει ότι αδυνατεί να εκτελέσει τα δρομολόγια σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό.

Η ΤΡΟΧΑΙΑ

Η έλλειψη προσωπικού της Τροχαίας, για την οποία έκανε λόγο το χθεσινό ρεπορτάζ της «Π», είναι γεγονός. Στο Δήμο Πατρέων κατανοούν το πρόβλημα, αλλά τονίζουν ότι ανάλογο πρόβλημα αντιμετωπίζουν και οι υπηρεσίες του.

Επιπλέον, η πρόταση της Τροχαίας μπορεί να έχει προσωρινό χαρακτήρα στο…μισό της, καθώς ο δήμος προωθεί μέσω των έργων ανάπλασης του ιστορικού κέντρου την πεζοδρόμηση της Μαιζώνος. Συνεπώς, η προτεινόμενη απαγόρευση της στάθμευσης σε μονή σειρά στη Μαιζώνος είναι ένα μέτρο που, αν εφαρμοζόταν, θα πρέπει να έχει συγκεκριμένη διάρκεια ζωής.     

Η πρόταση της Τροχαίας Πατρών στάλθηκε στον δήμο τον περασμένο Οκτώβριο. Ανάλογες προτάσεις έχουν σταλεί από την ίδια υπηρεσία στο παρελθόν (χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν πρέπει, αφού το κυκλοφοριακό μεταβάλλεται κατά περιόδους). Μια από αυτές τις προτάσεις που είχαν υποβληθεί στο δήμο ήταν να επανέλθει η κάθετη στάθμευση των οχημάτων στην Κορίνθου και τη Μαιζώνος, ώστε να περιορίζεται δραστικά ο χώρος για τους οδηγούς που διπλοσταθμεύουν στις δύο κεντρικές οδικές αρτηρίες.   

Ακολουθήστε το Pelop.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Γράψτε το σχόλιό σας

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

fotia 2
216283010 365313098296738 4905274864522951388 n
ΜΗΧΑΝΗ
AMBROSIOS