Πάτρα: Του χρόνου και… εάν το «υπόγειο» τρένο – Νέο αίτημα χρηματοδότησης για το Ρίο – Λιμάνι

Πάει κι άλλο πίσω ο διαγωνισμός του μεγάλου έργου για την Πάτρα που κοστολογείται άνω των 500 εκατομμυρίων ευρώ

υπόγειο τρένο

Το 2024 θα επανυποβληθεί αίτημα χρηματοδότησης για το μεγάλο έργο υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής Ρίο – Νέος Λιμένας Πάτρας στο πρόγραμμα Connecting Europe Facilities (CEF). Τη δήλωση αυτή έκανε, χθες, ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, στο πλαίσιο του απολογισμού των 100 πρώτων ημερών της νέας ηγεσίας του Υπουργείου, αναφερόμενος στο έργο που περιλαμβάνει υπογειοποίηση σε 5,1 χιλιόμετρα και το κόστος του ξεπερνά τα 500 εκατ. ευρώ.

Σχετικά με τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα ύψους 5 δισ. ευρώ, ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος δήλωσε ότι χρηματοδότηση έχει εξασφαλίσει μόνο το τμήμα Νέα Καρβάλη-Τοξότες Ξάνθης της γραμμής Θεσσαλονίκη-Τοξότες και η επέκταση του Προαστιακού μέχρι το λιμάνι του Λαυρίου, επιβεβαιώνοντας κατ’ αυτό τον τρόπο ρεπορτάζ της «Πελοποννήσου» (24 Σεπτεμβρίου), σύμφωνα με το οποίο, μετά την τραγωδία των Τεμπών και τις πλημμύρες στη Θεσσαλία, υπήρξε πάγωμα ή και αναβολή μεγάλων σιδηροδρομικών έργων.

Ο διαγωνισμός για τη γραμμή της Πάτρας, πριν από την τραγωδία των Τεμπών, είχε προχωρήσει μαζί με τους άλλους πέντε στο Β’ Στάδιο του ανταγωνιστικού διαλόγου, κατά τη διάρκεια του οποίου οι ενδιαφερόμενοι θα πρότειναν τις δικές τους χαράξεις για κάθε ένα από τα έργα που διεκδικούν. Σύμφωνα με τον αρχικό προγραμματισμό, το υπουργείο Υποδομών θα προχωρούσε αυτή την περίοδο στην προκήρυξη του διαγωνισμού, όμως ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί η προκαταρκτική διαδικασία, ενώ δεν υπάρχει έγκριση χρηματοδότησης.

υπόγειο τρένο

Ο Χρήστος Σταϊκούρας με τον συντονιστή του Διαδρόμου Orient/East-Med Mathieu Grosch

Να σημειωθεί ότι οι προοπτικές χρηματοδότησης σειράς νέων, σύγχρονων και ανθεκτικών σιδηροδρομικών έργων στην Ελλάδα, κομβικής σημασίας για τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών, καθώς και το ζήτημα της αποκατάστασης των ζημιών στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, λόγω της θεομηνίας «Daniel» βρέθηκαν την Τρίτη στο επίκεντρο της συνάντησης του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα με τον συντονιστή του Διαδρόμου Orient/East-Med (ΟΕΜ) Mathieu Grosch. Μεταξύ άλλων, συζητήθηκε και η χρηματοδότηση μέσω του Connecting Europe Facility (CEF) της κατασκευής, της ανάπτυξης, του εκσυγχρονισμού και της ολοκλήρωσης σειράς σιδηροδρομικών υποδομών στη χώρα μας, οι οποίες είναι σημαντικές για το Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών.

Ο κ. Grosch πραγματοποίησε, χθες, Τεχνική Συνάντηση στα Γραφεία της ΕΡΓΟΣΕ και εν συνεχεία επίσκεψη σε μια σειρά από σιδηροδρομικά έργα, όπου συμμετείχαν ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Παληός, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης, υπηρεσιακοί παράγοντες όλων των συναρμόδιων φορέων, καθώς και των συναρμόδιων υπουργείων. Στο επίκεντρο τέθηκαν η αποτύπωση των ζημιών στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, οι εξελίξεις όσον αφορά τον σχεδιασμό, την προώθηση των έργων, αλλά και την αντιμετώπιση των προκλήσεων για την υλοποίηση ανθεκτικών και σύγχρονων σιδηροδρομικών έργων.