Πάτρα: Βαριά συντήρηση στη γραμμή του Προαστιακού με ρυθμούς… 20ου αιώνα

Για μια εβδομάδα εκτός τα τρένα του Προαστιακού, στην Πάτρα. Αρχισε η συντήρηση της σιδηροδρομικής γραμμής.

 

Πάτρα: Βαριά συντήρηση στη γραμμή του Προαστιακού με ρυθμούς... 20ου αιώνα

Ξεκίνησαν χθες Πέμπτη 2/07/2025, τα έργα βαριάς συντήρησης στη σιδηροδρομική γραμμή του Προαστιακού της Πάτρας, με στόχο την αποκατάσταση των υποδομών και τη βελτίωση της ασφάλειας και λειτουργικότητας του δικτύου.

Πάτρα: Αντί για Προαστιακό…λεωφορεία για 9 ημέρες, αναστολή δρομολογίων

Οι εργασίες αφορούν κυρίως την αντικατάσταση στρωτήρων, την ενίσχυση του υποστρώματος της γραμμής και τη γενική ανάταξη τμημάτων που έχουν επιβαρυνθεί τα τελευταία χρόνια από τη συνεχή χρήση.

Ωστόσο, η πραγματικότητα απέχει πολύ από την εικόνα προόδου που επιχειρείται να παρουσιαστεί. Οπως υπενθυμίζουν κάτοικοι και συγκοινωνιολόγοι, η γραμμή από την Πάτρα έως τη Γούναρη είχε εκσυγχρονιστεί μόλις πριν από έναν χρόνο-με τυμπανοκρουσίες και δηλώσεις για «σιδηροδρομική ανάταση». Σήμερα, μόλις δώδεκα μήνες μετά, επιστρέφουμε ξανά σε έργα συντήρησης, χωρίς καμία σοβαρή εξέλιξη συνολικής αναβάθμισης.

Η ανάταξη της γραμμής προχωράει με βασανιστικά αργούς ρυθμούς, ενώ οι μέθοδοι κατασκευής και αποκατάστασης παραπέμπουν σε τεχνικές περασμένων δεκαετιών, χωρίς σύγχρονα μέσα και χωρίς ορίζοντα ολοκλήρωσης. Και την ώρα που σε άλλα σημεία της χώρας λειτουργούν διπλές, ηλεκτροκίνητες γραμμές, η Πάτρα εξακολουθεί να παραμένει αποκομμένη από το βασικό σιδηροδρομικό δίκτυο.

Η εξαγγελία πριν έναν χρόνο ότι «σε λίγα χρόνια θα πηγαίνουμε όλοι με το τρένο στην Αθήνα» ακούγεται σήμερα ως ειρωνεία, τη στιγμή που η υπογειοποίηση, η ηλεκτροκίνηση και η επέκταση προς Ρίο παραμένουν χωρίς σαφές χρονοδιάγραμμα, και η σύνδεση με το Κιάτο άφαντη.

Ο σιδηρόδρομος στην Πάτρα δείχνει να σέρνεται στην αβεβαιότητα, με μικρές παρεμβάσεις που δεν αλλάζουν τη συνολική εικόνα εγκατάλειψης. Η πόλη εξακολουθεί να περιμένει τον 21ο αιώνα… πάνω σε ράγες του 20ού.