Πάτρα: Ξανά στο στούντιο σε ηλικία 95 χρονών

Ο πατρινός κιθαρωδός Κώστας Μπακογιάννης, θα ηχογραφήσει νέο δίσκο, τέσσερα χρόνια μετά τον τελευταίο του

Πάτρα: Ξανά στο στούντιο σε ηλικία 95 χρονών

Ίσως και να αποτελεί παγκόσμιο ρεκόρ: Στα… 95 χρόνια του, ο παλαίμαχος Πατρινός κιθαρωδός Κώστας Μπακογιάννης ετοιμάζεται να μπει ξανά στο στούντιο για να ηχογραφήσει με τους φίλους του μουσικούς, καινούργιο δίσκο! Δεν έχουν περάσει μάλιστα πολλά χρόνια -για την ακρίβεια μόλις τέσσερα- από τότε που παρουσίασε το τελευταίο του cd με τίτλο «Ρομάντζες τριών δεκαετιών».

Ήταν το 2018 όταν ο ρομαντικός τροβαδούρος συνοδευόμενος από τους παλαιούς φίλους του μουσικούς Σταύρο Σακοράφα (τρομπέτα), Λευτέρη Πέτρου (πιάνο) και Βαγγέλη Καρασάβα (κιθάρα), είχε ερμηνεύσει 22 διαχρονικά τραγούδια των Σουγιούλ, Αττίκ, Χαιρόπουλου, Γιαννίδη, Στεφανίδη, Γούναρη και άλλων σημαντικών συνθετών, που σημάδεψαν τις δεκαετίες ’40- ’50 και ’60.

Τώρα και πάλι στην αίθουσα ηχογραφήσεων του Διονύση Μπάστα στην οδού Γερμανού, ετοιμάζεται να ηχογραφήσει τον δεύτερο κύκλο ανάλογων επιτυχιών! Αξίζει να σημειωθεί, ότι το cd δεν έχει κερδοσκοπικό χαρακτήρα, παρά μόνο προσφέρεται στους εραστές της καλής μουσικής και τους θιασώτες της πατρινής καλλιτεχνικής δημιουργίας.Πάτρα: Ξανά στο στούντιο σε ηλικία 95 χρονών

ΟΤΑΝ ΣΥΝΟΔΕΥΕ ΤΗΝ ΠΟΛΥ ΠΑΝΟΥ

O Kώστας Μπακογιάννης υπήρξε ένας από τους καλύτερος και πλέον αναγνωρισμένους καλλιτέχνες της Πάτρας, τόσο ως κιθαρίστας, όσο και ως τραγουδιστής, στις δεκαετίες ‘40- ’50 και ‘60.
Εχει διασκεδάσει γενιές Πατρινών, στα πιο δημοφιλή κέντρα της εποχής, όπως: Τζάκι, Βίλλυ Πάρκ, Λίντο, Παριζιάνα, Αστέρια, Εξέδρα στον μόλο, Βασίλης, Κρεμανταλά, Ακταίο, Μπύρα Μαράτου, Αμαπόλα, Γρανάδα, Σπάθακας, Καλυδώνα, Καν Καν, 21, Χρυσό Βαρέλι, Μπαρμπαρέλα, Παλιά Πάτρα, Καλλιφόρνια κ.ά.

Ξεκίνησε μαθήματα μουσικής το 1945 στην «Πατραϊκή Μαντολινάτα» δίπλα στον αείμνηστο δάσκαλο της «Πατραϊκής Μαντολινάτας» Νίκο Αμάραντο. Ξεκινάει να εμφανίζεται στα κέντρα διασκεδάσεως της εποχής, που λειτουργούσαν τότε κυρίως Παρασκευή -Σάββατο και Κυριακή.
Διακόπτει την περίοδο 1950-52 για να εκπληρώσει τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις και αμέσως μετά ξεκινάει τη συνεργασία του με τους μουσικούς Νίκο Αμάραντο (ακκορντεόν), Κώστα Μεσσήνη και Τάκη Μπεζαϊδέ (μπουζούκια) και Αλέκο Λογοθέτη (κιθάρα), ενώ ο ίδιος έπαιζε κιθάρα και τραγουδούσε. Μαζί τους ήταν μια 13χρονη μόλις κοπελίτσα που τραγουδούσε εκπληκτικά. Ηταν η Πολυτίμη Κολιοπάνου, που το 1953 την ανακάλυψε ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης και τη μετονόμασε σε Πόλυ Πάνου!

Με την Πόλυ συνεργάστηκαν 14 μήνες, αρχικά, στην παραλία της Γλυφάδας στην Πάτρα, όπου ήταν το φημισμένο κέντρο του Μέμου και στη συνέχεια σε άλλα κέντρα σε Αίγιο και Πάτρα: «Ολοι τότε διέβλεπαν το μεγάλο ταλέντο της Πόλυς και την ιδιαίτερη βαρύτονη φωνή που διέθετε, που ήταν ό,τι έπρεπε για το λαϊκό τραγούδι!» μας λέει ο κ. Μπακογιάννης και συνεχίζει: «Ηταν μια πολύ γλυκιά και σεμνή κοπέλα, ένα αξιαγάπητο πλάσμα. Φιλότιμη, συνεργάσιμη, πολύ καλό κορίτσι, δεν τα ήθελε τα γράμματα, αλλά αγαπούσε πολύ τη μουσική, όπου και πέτυχε!

Πάτρα: Ξανά στο στούντιο σε ηλικία 95 χρονών

Σεπτέμβριος 1952, Γλυφάδα στου «Μέμου»: Δήμος -ντραμς, Κ. Μπακογιάννης -κιθάρα, Ν. Αμάραντος -ακορντεόν, Χαλκιόπουλος -μπουζούκι, Πόλυ Πάνου -τραγούδι, Κ. Μεσίνης -μπουζούκι

Στη συνέχεια συνεργάστηκε με τους μαέστρους Κώστα Βαφειάδη, Κώστα Σκαναβή, Νίκο Παπαγιαννάκη, Νίκο Ελευθεριώτη, Σπύρο Αποστολίδη και άλλους.
Η καριέρα του Κώστα Μπακογιάννη «απογειώθηκε» στη συνέχεια. Ηταν περιζήτητος και εμφανιζόταν σε μεγάλα κέντρα σε Πάτρα, Μεσολόγγι, Αγρίνιο, Ναύπακτο, Αίγιο, Πύργο, Αμαλιάδα και αλλού, σημειώνοντας τεράστια επιτυχία!
Ωσπου, το 1956, σχημάτισε το δικό του κουαρτέτο, με τους Χρήστο Ξανθάκη (ακκορντεόν), Γαϊτάνο Σινιγάλια (σαξόφωνο), Γιώργο Κατοχιανό (ντραμς) και ο ίδιος κιθάρα- τραγούδι.
Σταμάτησε την επαγγελματική του πορεία στο τραγούδι, το 1964, έχοντας διαγράψει μια λαμπρή καριέρα στα μεγαλύτερα και πιο ιστορικά κέντρα της περιοχής μας.

«ΤΡΑΓΟΥΔΟΥΣΑΜΕ ΜΕ ΕΝΑ ΨΕΥΤΟ-ΜΙΚΡΟΦΩΝΟ…»

Δύσκολες τότε οι εποχές για τους καλλιτέχνες, αφού ανέσεις και ευκολίες δεν υπήρχαν. Ο Κ. Μπακογιάννης θυμάται:
«Τότε τα πράγματα ήταν πολύ δύσκολα. Είχαμε υποτυπώδη τεχνολογία, ένα ψευτο- μικρόφωνο και ένα μόνο αναλόγιο για όλους τους μουσικούς! Επρεπε να ξέρουμε τα τραγούδια
όλα απ’ έξω και να λέμε τα πάντα: Και τσάμικα και λαϊκά και ρομάντζες και νησιώτικα! Και φυσικά τα καρναβαλικά τραγούδια, τις περιόδους των Απόκρεω! Ορθιος και με την κιθάρα στα χέρια να τραγουδάω όλη τη νύχτα, χωρίς εναλλαγή άλλου τραγουδιστή! Μεγάλη κούραση, αλλά η μεγάλη ανταμοιβή μας ήταν η συμμετοχή του κόσμου και το χειροκρότημα!

ΠΑΙΔΑΚΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΟΧΗ ΜΟΙΡΑΖΕ ΤΟΝ «ΤΗΛΕΓΡΑΦΟ»

Ομως, η σχέση του με την «Πελοπόννησο» είναι ιδιαίτερη: «Μικρό παιδάκι στην Κατοχή, από το 1940 και μέχρι την απελευθέρωση, μοίραζα καθημερινά τον ‘‘Τηλέγραφο’’ (σ.σ. ο τίτλος με τον οποίο κυκλοφορούσε η «Π» μετά το 1917) για να βοηθάω με τα λίγα χρήματα που έπαιρνα την οικογένειά μου. Ξυπνούσαμε 5 τα ξημερώματα για να ξεκινήσουμε τη διανομή της εφημερίδας. Συνέχισα να τη μοιράζω μέχρι την απελευθέρωση. Από τότε και έως σήμερα, πιστέψτε με, δεν έχω χάσει ούτε μια μέρα την ‘‘Πελοπόννησο’’! Τη διαβάζω κάθε πρωί, είναι η αγαπημένη μου συνήθεια, όπως και όλων των Πατρινών!», αναφέρει με συγκίνηση ο κ. Μπακογιάννης.

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή

Άμεση ενημέρωση με όλες τις ειδήσεις τώρα και μέσω WhatsApp - Δες εδω


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ