Πάτρα – Υδρευση: Τι συμβαίνει με το δίκτυο του 2000; – Συχνές βλάβες ζητούν απαντήσεις

Η περίπτωση του δικτύου ύδρευσης στην ανατολική πλευρά της Πάτρας χρήζει διερεύνησης. Κατασκευάστηκε πριν από 12-13 χρόνια, αλλά οι βλάβες είναι τόσο συχνές το τελευταίο διάστημα που εγείρονται σοβαρά ερωτηματικά στο τεχνικό σκέλος της υπόθεσης. Η «Π» απευθύνθηκε στο σημερινό πρόεδρο της ΔΕΥΑΠ, Ανδρέα Παπανικήτα, με δύο βασικά ερωτήματα: Αν τον προβληματίζουν οι συχνές βλάβες και αν σκοπεύει να τις διερευνήσει. Με δεδομένο ότι το δίκτυο χρυσοπληρώθηκε από την πόλη. Είναι δυνατόν να έχει τόση μικρή αντοχή; Δεν πρέπει κάποιος να ζητήσει λογαριασμό;
«Ασφαλώς και μας προβληματίζει, αλλά κυρίως προβληματίζει τους συμπολίτες μας» ήταν η αυθόρμητη απάντηση που μας έδωσε. Οι συχνότερες βλάβες παρουσιάζονται στις περιοχές Περιβόλα, Εγλυκάδα, και πιο πρόσφατα στην Αρόη (όπως μας μετέφεραν κάτοικοι της συνοικίας).
«Είναι αδικαιολόγητο. Δεν μπορεί να ερμηνευτεί πως ένα δίκτυο δεκαετίας ή δεκαπενταετίας μπορεί να έχει αυτή τη συμπεριφορά» πρόσθεσε ο Α. Παπανικήτας και μας ενημέρωσε ότι τα δίκτυα αυτά αντικαθίστανται συνήθως σε διάστημα που κυμαίνεται από 30-40 χρόνια.
Η λογική επιτρέπει διάφορες ερμηνείες για αυτό που συμβαίνει. Δύο είναι οι επικρατέστερες: Αστοχία υλικού ή τοποθέτηση του δικτύου σε μη σωστό βάθος. Η δεύτερη εκδοχή σχετίζεται με το γεγονός ότι οι συχνές βλάβες παρατηρούνται σε περιοχές που εξυπηρετούν τοπικές κυκλοφοριακές ανάγκες και δρόμους από τους οποίους δεν διέρχονται βαριά οχήματα (νταλίκες ή φορτηγά).
Από την εμπειρία που έχει ο Α. Παπανικήτας αφήνει όλα τα ενδεχόμενα ανοικτά. Αν επρόκειτο να ξεκινήσει μια διερεύνηση θα έπρεπε να γίνουν τομές σε διάφορα σημεία του δικτύου, ώστε να διαπιστωθούν οι αιτίες των συχνών βλαβών. «Δεν έχουμε μπει σε αυτή την διαδικασία» μας δήλωσε.
Το αποδίδει στον όγκο του έργου που γίνεται στην ΔΕΥΑΠ και οποίος δεν αφήνει χρόνο για να αναζητηθεί τι ακριβώς συμβαίνει. «Πρώτα κοιτάζουμε στο πλαίσιο των δυνατοτήτων της ΔΕΥΑΠ, των οικονομικών και του προσωπικού που έχουμε, να βελτιώσουμε τις συνθήκες ύδρευσης και αποχέτευσης» λέει ο πρόεδρος της δημοτικής επιχείρησης και ευελπιστεί ότι με τα έργα που είναι σε εξέλιξη θα μαζευτούν αρκετές τέτοιες εκκρεμότητες.
«Προέχει για την ΔΕΥΑΠ η αντικατάσταση των σημείων του δικτύου που παρουσιάζονται συχνές βλάβες, ώστε να μην επικρατεί αλαλούμ» υποστηρίζει ο Α. Παπανικήτας και διακρίνει δύο σημαντικές επιπτώσεις που βαραίνουν την Πάτρα εξαιτίας της τρωτότητας του δικτύου σε συγκεκριμένες περιοχές. «Πέρα από την οικονομική επιβάρυνση που υφίσταται η ΔΕΥΑΠ υπάρχει και η εικόνα της πόλης με τις επεμβάσεις που γίνονται στα οδοστρώματα. Στην λογική μας είναι, γενικά, να αντικαθιστούμε δίκτυα εκεί που πρόκειται να ασφαλτοστρωθούν δρόμοι από τον δήμο. Δηλαδή, να προλαβαίνουμε και να μην επεμβαίνουμε εκ των υστέρων.» μας απάντησε στο σχετικό ερώτημα.
ΒΜ
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News