Πατρών-Πύργου: Σε τρείς μήνες έγιναν όσα σε 5 χρόνια – Σε πλήρη ανάπτυξη οι εργασίες ΦΩΤΟ

Παπανικόλας: Μέσα σε τρεις μήνες, έγιναν πέντε φορές περισσότερες εργασίες από τα προηγούμενα πέντε χρόνια – Σε μήκος 30 χλμ. έχουν αναπτυχθεί τα έργα.

Πατρών

Σε πλήρη ανάπτυξη βρίσκονται τα τρία εργοτάξια της Ολυμπίας Οδού, κατά μήκος του υπό κατασκευή νέου οδικού άξονα Πατρών – Πύργου. Η «Π» συμμετείχε χθες στην ξενάγηση στον νέο αυτοκινητόδρομο, όπου διαπίστωσε την εξέλιξη των εργασιών, με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της παραχωρησιούχου Παναγιώτη Παπανικόλα να δηλώνει ότι το χρονοδιάγραμμα εξελίσσεται κάτι παραπάνω από ικανοποιητικά, καθώς μέχρι σήμερα έχει υλοποιηθεί το 3,5% των προβλεπόμενων εργασιών, ενώ εργάζονται πάνω από 450 άτομα.

Μάλιστα, επισήμανε ότι μέσα σε τρεις μήνες από την εγκατάσταση των τριών εργοταξίων, έχουν γίνει πέντε φορές περισσότερες εργασίες από τα προηγούμενα πέντε χρόνια.

Αυτή τη στιγμή, βρίσκονται σε εξέλιξη κυρίως χωματουργικές εργασίες και άλλες κατασκευές τεχνικών έργων, γεφυρών και υδραυλικών σε αρκετά μέτωπα, σε ένα μήκος περίπου 30 χλμ. του νέου οδικού άξονα.

Ο κ. Παπανικόλας τόνισε ότι στο κατασκευαστικό χρονοδιάγραμμα, το έργο έχει δύο βασικές προθεσμίες: την κατασκευή του τμήματος Πύργου – Κάτω Αχαΐας εντός 3 ετών και την κατασκευή του υπολοίπου του τμήματος από την Κάτω Αχαΐα έως το Μιντιλόγλι σε 40 μήνες από την έναρξη του έργου.

Το κατασκευαστικό σκέλος συνολικού μήκους 74,8 χλμ. έχει χωριστεί σε τρία τμήματα, στο Μιντιλόγλι – Καραίικα (0-21ο χλμ.) που έχει αναλάβει η εταιρεία ΑΒΑΞ, στο Καραίικα – Γαστούνη (22ο – 54ο χλμ.) που έχει αναλάβει η ΑΚΤΩΡ και το τμήμα Γαστούνη – Πύργος (53ο – 74,8ο χλμ.) που κατασκευάζει η ΤΕΡΝΑ, όπου από την αυτοψία που έγινε, φαίνεται ότι η πρόοδος των εργασιών είναι πιο έντονη.
Το πιο δύσκολο κομμάτι του έργου, όπως τόνισε ο κ. Παπανικόλας, είναι το Κάτω Αχαΐα – Μιντιλόγι, επειδή αφορά σε υπάρχουσα χάραξη που πρέπει να διαπλατυνθεί. Το τμήμα αυτό, όπως είπε ο κ. Παπανικόλας, θυμίζει την κατασκευή της Ολυμπίας Οδού, εν πλήρη λειτουργία, ενώ πρόκειται για κατοικημένη περιοχή και χρειάζεται να γίνουν μετατοπίσεις δικτύων και επιπλέον εργασίες.

ΟΙ ΑΝΑΤΙΜΗΣΕΙΣ
Ο κ. Παπανικόλας ερωτήθηκε και για το πρόβλημα των ανατιμήσεων στα καύσιμα και στα οικοδομικά υλικά και αν προκαλεί ανησυχίες για την εξέλιξη του έργου. Παραδέχθηκε ότι το θέμα της αύξησης του κόστους, είναι τεράστιο για όλα τα εργοτάξια που βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε εξέλιξη. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Π», όλες οι κατασκευές σήμερα γίνονται με τιμολόγια που έχουν ξεπεραστεί από τις εξελίξεις στην αγορά. Ωστόσο, η Ολυμπία Οδός, όπως διαβεβαίωσε ο επικεφαλής της παραχωρησιούχου, βρίσκεται σε συζητήσεις με το υπουργείο Υποδομών που δείχνει κατανόηση. Επιπρόσθετα, υπάρχει και νομοθετικό πλαίσιο που δίνει τη δυνατότητα αναθεωρήσεων και ο κ. Παπανικόλας εξέφρασε την πεποίθηση ότι το έργο θα συνεχιστεί κανονικά όπως έχει ξεκινήσει.

Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ
Σε σχέση με τις μελλοντικές επεκτάσεις του οδικού άξονα, ο κ. Παπανικόλας τόνισε ότι στόχος και της Ολυμπίας Οδού είναι το έργο να φτάσει στην Αρχαία Ολυμπία, ωστόσο περιμένει τις εντολές του υπουργείου Υποδομών, καθώς πιθανή επέκταση βρίσκεται στις option της σύμβασης παραχώρησης.
Παράλληλα, αναφέρθηκε και στην εντολή που πήρε η Ολυμπία Οδός από το υπουργείο Υποδομών, για να εκπονήσει την αρχική μελέτη στο τμήμα Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα και αλλαγή της χάραξης στην προστατευόμενη περιοχή του Καϊάφα.