Πελετίδης: Επιστολή στον πρωθυπουργό και στα κόμματα για την υπογειοποίηση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής

Η επιστολή του Κώστα Πελετίδη

Πελετίδης: Επιστολή στον πρωθυπουργό και στα κόμματα για την υπογειοποίηση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής

Ο Δήμαρχος Πατρέων, Κώστας Πελετίδης, απέστειλε στον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, στα κόμματα της Βουλής και στις Τοπικές Οργανώσεις τους, επιστολή, με θέμα την υπογειοποίηση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής εντός του πολεοδομικού ιστού της Πάτρας και αξιοποίηση της περιοχής για τη δημιουργία ποδηλατοδρόμου και γραμμικού πάρκου.

Η επιστολή έχει ως εξής:

Κύριε Πρωθυπουργέ,

Κύριοι επικεφαλής των Κομμάτων της Ελληνικής Βουλής,

Ο Δήμος Πατρέων και οι φορείς της πόλης μας, έχουν πάρει την απόφαση, η σιδηροδρομική γραμμή που βρίσκεται στο στάδιο υλοποίησης, να κατασκευαστεί υπόγεια από το Ρίο (εννοώντας την ίδια την Κοινότητα του Ρίου και όχι την οδό Κανελλοπούλου, όπως εμφανίζεται στην ορολογία της ΕΡΓΟΣΕ) έως και το νέο λιμάνι της Πάτρας. Στην επιφάνειά της, να δημιουργηθεί γραμμικό πάρκο, με λειτουργίες ποδηλατοδρόμου, χώρου πρασίνου, πεζοδρόμου κλπ.

Καλούμε την Κυβέρνηση να υιοθετήσει το δίκαιο αίτημα όλου του λαού της Πάτρας. Ο πατραϊκός λαός εκτιμά, ότι ένα νέο έργο, όπως αυτό της διέλευσης του τρένου, που θα καθορίσει ανεπιστρεπτί τη ζωή και τη λειτουργία της πόλης μας, πρέπει να «βλέπει» το μέλλον και να υποτάσσεται στις ανάγκες των κατοίκων της πόλης μας.

Η υπογειοποίηση του τρένου με τη μέθοδο cut and cover, στο τμήμα από την οδό Κανελλοπούλου έως το νέο λιμάνι, σχεδιάζεται και προχωρά από την Κυβέρνηση.

Απομένει, όμως, το τμήμα από το Ρίο έως την οδό Κανελλοπούλου, μήκους 2,8 χιλιομέτρων. Ως Δημοτική Αρχή και φορείς της Πάτρας, επιμένουμε ότι η υπογειοποίηση του τρένου και στο κομμάτι αυτό, που βρίσκεται σε μια περιοχή, στην οποία, εκτός των άλλων, είναι το Πανεπιστήμιο Πατρών με 50.000 φοιτητές, το Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο του Ρίου, μεγάλες αθλητικές εγκαταστάσεις και εκτεταμένες οικιστικές και τουριστικές ζώνες, θα έχει ως αποτέλεσμα την εξασφάλιση περιβαλλοντικής προστασίας, μηδενικής οπτικής όχλησης, μηδενικής επίδρασης της υπόγειας κατασκευής στο φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον της περιοχής, καθώς επίσης δεν θα διχοτομηθεί η περιοχή και θα αποδοθεί στην πόλη μας ένας δημόσιος κοινόχρηστος χώρος, συνολικής επιφάνειας 50.000 τ.μ.

Η δημιουργία ενός μοναδικού γραμμικού πάρκου, θα έχει τεράστια συμβολή στην αναβάθμιση της περιοχής, στην ποιότητα ζωής των κατοίκων της. Σχετίζεται με την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και με την οικονομική ζωή στην εν λόγω «ζώνη», που βρίσκεται δίπλα στη θάλασσα και στις δομές που προαναφέραμε.

Η υπογειοποίηση δίνει τη δυνατότητα, να δημιουργηθεί ένας μεγάλος βασικός «κορμός» ποδηλατοδρόμου, μήκους περίπου 10 χιλιομέτρων, που θα διασφαλίζει ασφαλή και άνετη κίνηση του ποδηλάτου, χωρίς συνύπαρξη με αυτοκίνητο. Πάνω σ’ αυτόν τον βασικό «κορμό», θα «κουμπώνουν» μικρότερες κάθετες συνδέσεις. Θα έχουμε μ’ αυτόν τον τρόπο ένα δίκτυο ποδηλατοδρόμων, με διαμορφωμένες συνθήκες για ευχάριστη, ασφαλή μετακίνηση με το ποδήλατο. Η δημιουργία του συγκεκριμένου ποδηλατοδρόμου, θα συμβάλει καθοριστικά στη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα της πόλης μας, μειώνοντας σημαντικά τη χρήση του Ι.Χ. αυτοκινήτου.

Ο λαός της Πάτρας, οι φορείς των κατοίκων της περιοχής, μέσω των αγώνων τους διεκδικούν το αυτονόητο, ένα νέο έργο υποδομής να κατασκευαστεί σύμφωνα με τις ανάγκες τους και όχι με αποκλειστικό γνώμονα το μικρότερο δυνατό κόστος, όπως προτάσσεται από την Κυβέρνηση.

Το κόστος πράγματι είναι μεγαλύτερο, αλλά όχι υπερβολικό, δεδομένου ότι δεν χρειάζεται να υλοποιηθούν με την πρότασή μας, η ανισόπεδη διάβαση της οδού Ζαΐμη, η κάτω διάβαση της οδού Κανελλοπούλου, η κάτω διάβαση της οδού Σκλάβου και η κάτω διάβαση της οδού Ανδρονίκου, μετά των συνοδών έργων τους, καθώς και η κατασκευή πέντε πεζογεφυρών που προβλέπονται με τον τρέχοντα σχεδιασμό.

Συνολικά, μιλάμε για επιπλέον χρηματοδότηση της τάξης των 80 εκατομμυρίων ευρώ, που μπροστά στο κοινωνικό και περιβαλλοντικό όφελος που θα προκύψει για τον πατραϊκό λαό, όπως προαναφέρουμε, είναι πάρα πολύ μικρό.

Εξάλλου και σε άλλες περιπτώσεις, η επιλογή κατασκευής έργων μεγάλου κόστους, δεν συναρτάται με το «κόστος – όφελος», όπως στην περίπτωση της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολης – Ορμενίου, καθώς και άλλων έργων που εγκρίθηκαν στην Κεντρική Ευρώπη, από την Ε.Ε.

Το εύλογο και δίκαιο αίτημά μας, πρέπει να υιοθετηθεί, καθώς είναι εντελώς παράλογο, ένα έργο που ξεκινά σήμερα και θα συνυπάρχει με την πόλη μας, να μην ικανοποιεί τις σύγχρονες ανάγκες μας.

Θα πρέπει, επομένως, να δοθεί εντολή στις εταιρείες που έχουν προεπιλεγεί στην πρώτη διαγωνιστική φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου, για το τμήμα Κανελλοπούλου – Νέο λιμάνι, να συμπεριλάβουν και το τμήμα από Ρίο έως Κανελλοπούλου, στην πρόταση μελέτης – κατασκευής που ετοιμάζουν.

Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε πληροφορία ή συνεργασία ζητηθεί, αναμένοντας τη θέση σας γραπτώς, ώστε να την γνωστοποιήσουμε στη Λαϊκή Συνέλευση των κατοίκων της περιοχής, που θα πραγματοποιηθεί την 1η Οκτωβρίου 2022.

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ