Πελετίδης – Προαστιακός: Βλέπει χαμηλά «κέρδη» πίσω από τα κομμένα δρομολόγια

Ο Δήμος Πατρέων πήρε μέρος χθες στη δημόσια συζήτηση για το θέμα του Προαστιακού, με σαφή αιχμή για τα δρομολόγια προς Κάτω Αχαΐα, όπου ρωτά αν κόβονται τεχνιέντως επειδή δεν είναι οικονομικά αποδοτικά.

Πελετίδης

Με καθυστέρηση μερικών ημερών, από τη μέρα που «έσκασε» το πρόβλημα με την μη εκτέλεση των δρομολογίων του Προαστιακού της Πάτρας, ο Δήμος πήρε -μόλις χθες- επίσημη θέση εκφράζοντας τη δυσφορία του για τον τρόπο λειτουργίας του τρένου στην περιοχή.

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε, εστιάζει στον νότιο κλάδο του σιδηροδρόμου, καθώς όπως έχει αναδείξει η «Π», εκεί εντοπίζεται η μεγαλύτερη αβεβαιότητα για το τι θα συμβεί από εδώ και στο εξής.

Επικεντρώνει το ενδιαφέρον του στη γραμμή, που συνδέει την Πάτρα με την Κάτω Αχαΐα, με την εκτίμηση της δημοτικής αρχής να είναι ότι «δεν δόθηκε καμία εξήγηση από τον ΟΣΕ για τα κομμένα δρομολόγια, αλλά υπήρξε ασαφής ανακοίνωση της Hellenic Train, που πληροφορούσε ότι λόγω μη σωστών εγκαταστάσεων στο Μηχανοστάσιο της Πάτρας δεν μπορούν να συντηρηθούν τα τρένα και γι’ αυτό σταμάτησαν».

Τα δημόσια ερωτήματα που θέτει ο Δήμος Πατρέων έχουν να κάνουν με το πώς συντηρούνται τα τρένα, τόσα χρόνια, χωρίς σωστές εγκαταστάσεις, γιατί δεν τις έφτιαξε η Hellenic Train, αλλά και πώς εξυπηρετούνται τα δρομολόγια της γραμμής του Ρίου.

Η πιο σημαντική αιχμή, όμως, εμπεριέχεται στο ερώτημα. «Μήπως το πρόβλημα δεν είναι η συντήρηση, αλλά το ότι δεν είναι τόσο κερδοφόρα, για τις τσέπες τους τα δρομολόγια του νότιου κλάδου; Γι’ αυτό άλλωστε υπήρχαν εμπόδια, από την πρώτη μέρα στη λειτουργία των δρομολογίων, από Πάτρα – Κάτω Αχαΐα, ενώ κι όταν αυτά γίνονταν, σταματούσαν στις 5.30 το απόγευμα(!) και η συχνότητά τους, ήταν κάθε 2 ώρες».

Κλείνοντας, ο Δήμος ζητά από την κυβέρνηση, τον ΟΣΕ και τη Hellenic Train, να αναλάβουν την ευθύνη τους, ώστε ο λαός της Πάτρας να έχει γρήγορη, ασφαλή και φθηνή μετακίνηση.

ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ ΡΩΡΟΥ – ΓΕΝΙΔΟΥΝΙΑ

Η δημοτική παράταξη «Ωρα Πατρών» του Γιώργου Ρώρου, σε χθεσινή ανακοίνωση για τα προβλήματα του Προαστιακού παρατήρησε ότι στην ανακοίνωση του Δήμου δεν έγινε «ούτε μία αναφορά στη ΝΔ, λες κι όλα έγιναν σε απόλυτο πολιτικό κενό», ενώ το «τσιγκλάει» ρωτώντας αν θα γίνει η πορεία στην Αθήνα για τη διεκδίκηση της υπογειοποίησης του τρένου. «Μάλλον δεσμεύεται από τις συμφωνίες του πολιτικού της φορέα, του ΚΚΕ με τη ΝΔ» κατέληξε.

Ο πρόεδρος του Σωματείου Μηχανοδηγών Κώστας Γενιδούνιας μίλησε στον Peloponnisos FM και την εκπομπή «Χριστός και Απόστολος», για τους λόγους που δεν λειτουργεί σωστά η γραμμή Πάτρα-Κάτω Αχαΐα κι εκτίμησε ότι αν υπήρχε κρατική επιδότηση για τη γραμμή, θα λειτουργούσε τις ίδιες ώρες με τη γραμμή προς Ρίο, αλλά αυτή τη στιγμή το κράτος επιδοτεί 12ωρη λειτουργία. Επιπλέον, σημείωσε ότι στην Πάτρα υπάρχει προσωπικό για τα τρένα, από τη Hellenic Train, όμως λείπουν άτομα από τον ΟΣΕ, αφού εργάζονται μόλις 4 συντηρητές. Είπε επίσης πως «ακούει» πως υπάρχει σκέψη στη διοίκηση να δοθούν εργολαβίες μέσω ΣΔΙΤ, ώστε να υπάρχει συντήρηση στα τρένα, όμως διαφωνούν οι εργαζόμενοι. Τέλος, δήλωσε ότι θα ξεκινήσει καμπάνια ώστε να επεκταθεί το ωράριο των δρομολογίων προς Κάτω Αχαΐα, καθώς μπορούν να υποστηρίξουν κάτι τέτοιο ο ΟΣΕ και η Hellenic Train, αν και δεν έδειξε αισιόδοξος για την αναβάθμιση του σιδηροδρόμου, θεωρώντας ως υπεύθυνο το «οδικό λόμπι».