Περιπέτειες Προαστιακού: Ατύχημα με «ρομποτικό» τρένο… κι έρχονται βλάβες

Η επανεκκίνηση των δρομολογίων του Προαστιακού σιδηρόδρομου Πειραιάς – Αθήνα – Κόρινθος – Κιάτο καθυστερεί λόγω έργων ασφάλειας στις σήραγγες.

Περιπέτειες

Η μηχανή Pleasser, που κινείται στις σιδηροδρομικές γραμμές της Πάτρας στο πλαίσιο εργασιών συντήρησης, υπέστη απώλεια υδραυλικών χθες τα ξημερώματα, λίγα μέτρα από τον Σταθμό του ΟΣΕ, στην Όθωνος Αμαλίας, με αποτέλεσμα να εκτροχιαστεί.

Στο σημείο βρέθηκε γερανός, που επανέφερε το τρένο στις γραμμές και μεταφέρθηκε στο Τμήμα Συντήρησης του Σταθμού Αγίου Διονυσίου, εν αναμονή εξειδικευμένου μηχανικού του ΟΣΕ, για την αποκατάσταση της βλάβης.

Ο γραμματέας της ομοσπονδίας σιδηροδρομικών Σταύρος Πήλιος δήλωσε στην «Πελοπόννησο» ότι πέραν της βλάβης, δεν υπήρξε κάποιο θέμα ασφάλειας καθώς η μηχανή Pleasser κινείται με πολύ μικρές ταχύτητες στη γραμμή.

Τόνισε πάντως, ότι είναι επείγουσα ανάγκη να υπάρξει ενίσχυση του προσωπικού συντήρησης στην Πάτρα, γιατί το καλοκαίρι με τις υψηλές θερμοκρασίες, θα προκύψουν στρεβλώσεις της γραμμής και πλέον, κανείς μηχανοδηγός δεν θα αναλαμβάνει την ευθύνη να κινεί τους συρμούς υπό αυτές τις συνθήκες, μετά το δυστύχημα των Τεμπών.

Ο κ. Πήλιος προειδοποίησε ότι αν δεν υπάρχει επαρκής αριθμός τεχνικών για να παρεμβαίνουν άμεσα στη γραμμή, το καλοκαίρι θα βλέπουμε συχνές διακοπές δρομολογίων που θα διαρκούν για πολλές ώρες.

Εξάλλου, νέα αναβολή στην επανεκκίνηση των δρομολογίων του Προαστιακού σιδηρόδρομου στο τμήμα Πειραιάς – Αθήνα – Κόρινθος – Κιάτο, λόγω της καθυστέρησης στα έργα αποκατάστασης της ασφάλειας στις σήραγγες, που συμπαρασύρει και το δρομολόγιο Κιάτο – Αίγιο.

Μέχρι σήμερα η επανεκκίνηση του τρένου στην περιοχή της Πελοποννήσου έχει αναβληθεί τρεις φορές. Η πλήρης επανεκκίνηση του Προαστιακού είχε ανακοινωθεί αρχικά για τις 27 Μαρτίου αλλά καθυστέρησε. Τη Δευτέρα 3 Απριλίου έγινε πάλι το ίδιο και χθες, προς απογοήτευση των χρηστών του μέσου, ήρθε μια ακόμα ανακοίνωση της Hellenic Train που ανέφερε ότι ο Προαστιακός ξεκινάει, αλλά τμηματικά, καθώς θα φτάνει μέχρι τη Μαγούλα και όχι μέχρι το Κιάτο. Κατά συνέπεια, σε αδράνεια παραμένει και η γραμμή από Κιάτο προς Αίγιο, καθώς δεν υπάρχει ακόμα ανταπόκριση.

Σύμφωνα με την Ομοσπονδία των Σιδηροδρομικών, είναι θέμα ημερών η απόφαση να δοθεί «πράσινο φως» για την επανεκκίνηση και στο τμήμα Πειραιάς – Κιάτο – Αίγιο, που θα γίνει μάλλον τη Μεγάλη Εβδομάδα.

Το κυριότερο πρόβλημα στη γραμμή είναι η κατάσταση των σηράγγων στην περιοχή της Κακιάς Σκάλας και τα προβλήματα στην πυρασφάλεια, τον εξαερισμό και τον φωτισμό. Η Πανελλήνια Ομοσπονδία αλλά και τα σωματεία των εργαζομένων έχουν καταθέσει τις αναφορές τους για φθορές και κυρίως κλοπές υλικού που είχαν ως αποτέλεσμα την «τυφλή» κυκλοφορία μέσα στις σήραγγες. Αυτές τις ημέρες είναι σε εξέλιξη έργα αποκατάστασης που αφορούν στον φωτισμό, εξαερισμό και τηλεπικοινωνίες στις σήραγγες και άμεσα, μετά και την επιθεώρηση των συστημάτων, αναμένεται να ανακοινωθεί η επαναλειτουργία της ηλεκτροδοτούμενης γραμμής Πειραιάς – Αθήνα – Κιάτο.

Οσον αφορά το Κιάτο – Αίγιο, θα ακολουθήσει αμέσως, καθώς εξαρτάται από την ανταπόκριση που υπάρχει στον Προαστιακό.

ΚΙΑΤΟ-ΑΙΓΙΟ: ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ

Στο Κιάτο – Αίγιο, συγκεκριμένο τμήμα, από το περασμένο καλοκαίρι έχει ξεκινήσει η εργολαβία για την επέκταση της ηλεκτροκίνησης για να μη χάνεται χρόνος με τη μετεπιβίβαση στο Κιάτο.

Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή δύο νέων υποσταθμών στο Ξυλόκαστρο και στο Αίγιο και σύνδεσή τους με το δίκτυο καθώς και εγκατάσταση συστήματος τηλεπικοινωνιών GSMR, κ.ά. Σύμφωνα με την Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών, το έργο αυτό όσον αφορά στο σκέλος της ηλεκτροκίνησης θα μπορούσε ήδη να έχει παραδοθεί.

Υπενθυμίζεται ότι από τις 21 Νοεμβρίου του περασμένου έτους, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων έδωσε την έγκριση λειτουργία και του νέου συστήματος τηλεδιοίκησης και ελέγχου της κυκλοφορίας (ETCS επιπέδου 1) για τη σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο-Ροδοδάφνη.