Πέτρος Ψωμάς: Με μελέτες και κόστη τα όσα προτείνουμε

Το «σπιράλ» του Πέτρου Ψωμά συχνά-πυκνά καταθέτει προτάσεις αναπτυξιακών έργων για την πόλη. Βασική απορία της «Π» είναι αν πρόκειται απλά για ιδέες ή υπάρχουν μελέτες πίσω από την κατάθεση των προτάσεων. Ο Π. Ψωμάς ξεκαθαρίζει: «Μελέτες και κόστη υπάρχουν».

Ψωμάς

Αναμφίβολα, το «σπιράλ» είναι μια διαφορετική δημοτική παράταξη που επιλέγει να ξεφεύγει από τις συνηθισμένες πολιτικές διαμάχες, καταθέτοντας προτάσεις προς την πόλη σε μια προσπάθεια «ανοίγματος» στην κοινωνία.

Αυτό επιχειρήθηκε να γίνει και με πρόσφατο δελτίο Τύπου, όπου η παράταξη παρουσίασε τις θέσεις της ώστε η Πάτρα να «πιάσει απ’ τα μαλλιά» τις ευκαιρίες που έχασε στο παρελθόν. Η ανακοίνωση του «σπιράλ» είχε ως βασικό πυλώνα τις υποδομές και είχε εξειδίκευση σε επιμέρους έργα και παρεμβάσεις που κρίνονται αναγκαία για να αλλάξει ο αναπτυξιακός προσανατολισμός της Πάτρας.

ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΙΔΕΩΝ;

Μπορούν να γίνουν όσα αναφέρει στην ανακοίνωσή του το «σπιράλ» ή έχουμε να κάνουμε με «εκθέσεις ιδεών» που έχουμε ξανακούσει στο παρελθόν; Η «Π» επικοινώνησε με τον επικεφαλής της παράταξης Πέτρο Ψωμά για να δώσει απαντήσεις και ήταν ξεκάθαρος: «Ολα όσα περιλαμβάνονται στις προτάσεις μας είναι μελετημένα και ορισμένα κοστολογημένα, άρα και απολύτως υλοποιήσιμα».

Ο επικεφαλής του «σπιράλ» εξηγεί στην «Π»: «Οσα δημοσιεύουμε, έχουν ήδη γίνει γνωστά μέσα από την εφημερίδα της παράταξης με λεπτομέρειες για την κάθε πρόταση. Εμείς ως παράταξη ενεργούμε με ομάδες εργασίες. Για παράδειγμα στην περίπτωση των προτάσεων για τη Μαρίνα, έγινε δουλειά πριν και μετά την εκδήλωση που διοργανώσαμε πριν μερικούς μήνες. Οι μακέτες δεν είναι ζωγραφιές του Κώστα Βούλγαρη αλλά εικαστική απεικόνιση της μελέτης που έχουμε προετοιμάσει».

ΥΛΟΠΟΙΗΣΙΜΕΣ ΚΑΙ ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΕΣ

Παράλληλα, ο κ. Ψωμάς εξηγεί πως η παράταξη θέλει να λειτουργεί κατ’ αυτόν τον τρόπο: Καταθέτοντας προτάσεις. «Ολες οι προτάσεις που καταθέτουμε είναι υλοποιήσιμες και τεκμηριωμένες. Εχουμε ψάξει και τα χρηματοδοτικά εργαλεία που μπορούμε να ενταχθούμε. Δεν λέμε πως μπορούν να γίνουν όλα από την πρώτη μέρα και σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν προεκλογικές εξαγγελίες, ενώ τονίζω πως προφανώς θα πρέπει να γίνουν οι μελέτες από τις υπηρεσίες του Δήμου».

ΧΙΛΙΟΕΙΠΩΜΕΝΟ ΤΡΙΓΩΝΟ

Ενα ακόμα από τα θέματα που έχουν «ξεχειλωθεί» από τη συζήτηση είναι η προσέλκυση κρουαζιεροπλοίων στην πόλη. Πώς θα μπορούσε να γίνει αυτό; «Είναι τόσα πολλά τα κρουαζιερόπλοια, που δεν τίθεται θέμα ανταγωνισμού με τα γειτονικά λιμάνια, που δεν μπορούν άλλωστε να φιλοξενήσουν όλα τα πλοία. Ακόμα και ένας μονοψήφιος αριθμός κρουαζιερόπλοιων, θα ήταν μια αρχή και οι επισκέπτες θα άφηναν αρκετά χρήματα στην πόλη κατά την ολιγόωρη παραμονή τους. Οσο χιλιοειπωμένο κι αν είναι, η Πάτρα πρέπει να εκμεταλλευτεί το ιστορικό τρίγωνο Αρχαίας Ολυμπίας, Δελφών και Επιδαύρου και επιπλέον να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις ώστε η πόλη να χαρίζει στους επισκέπτες μια ατόφια ελληνική εμπειρία. Ετσι θα πειστούν και οι εταιρείες» τονίζει ο επικεφαλής της παράταξης.

ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ

Ενα ακόμα από τα θέματα που θίγει ο Πέτρος Ψωμάς και το «σπιράλ» όσον αφορά στις υποδομές, είναι η χρησιμοποίηση των μέσων μαζικής μεταφοράς για να ανακουφιστεί η πόλη από το κυκλοφοριακό. Χαρακτηριστικά αναφέρει: «Αν αποδεχτούμε πως οι πατρινοί διέπονται από συγκεκριμένη κουλτούρα που δεν αλλάζει, τότε θα παραμείνει στην ίδια κατάσταση με το κυκλοφοριακό. Οι ηγεσίες έχουν την ευθύνη που δεν κατάφεραν να αλλάξουν αυτή την κουλτούρα. Ολα μπορούν να γίνουν σταδιακά. Περνώντας στους πολίτες τη φιλοσοφία της χρήσης των ΜΜΜ, θα αλλάξει η φυσιογνωμία της πόλης».

ΕΠΙΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΤΡΕΝΟ

Κλείνοντας, ο Πέτρος Ψωμάς προαναγγέλλει μέσω της «Π» πως η παράταξή του τις επόμενες ημέρες θα επαναφέρει στην επικαιρότητα το θέμα της υπογειοποίησης του τρένου. «Ως παράταξη έχουμε δώσει ψήφο εμπιστοσύνης στον κ. Πελετίδη για να φέρει το τρένο υπόγεια στην Πάτρα. Δεν θέλαμε να χαλάσουμε την ομοφωνία στο δημοτικό συμβούλιο, παρόλο που διαφωνούσαμε με την πρόταση εξ αρχής. Δύο χρόνια μετά όμως, θα εγκαλέσουμε τον δήμαρχο. Εχει γίνει μια τρύπα στο νερό χωρίς κάποια θετική εξέλιξη στο θέμα του τρένου».