Προαστιακός: «Κουτσό άλογο»… το τρένο της Πάτρας του 2023

Εκκληση από το τοπικό κλιμάκιο του ΟΣΕ, για ενίσχυση του Προαστιακού της Πάτρας, με 4 – 5 άτομα, ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί στις αυξημένες ανάγκες της θερινής περιόδου.

Προαστιακός

Καθυστερήσεις και μπάρες που δεν κατεβαίνουν όταν περνά το τρένο ή παραμένουν κατεβασμένες, παρεμποδίζοντας την κυκλοφορία των οχημάτων, είναι -εν ολίγοις- η εικόνα, που χαρακτηρίζει την -μετά Τεμπών- περίοδο

λειτουργία του Προαστιακού Σιδηρόδρομου της Πάτρας, με αποκορύφωμα το περιστατικό της 15ης Μαΐου, όταν το τρένο ξέμεινε στην Αγυιά, λόγω βλάβης στις πόρτες και ακινητοποιήθηκε αυτόματα σε σημείο, όπου δεν υπήρχε Σταθμός, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να βγουν οι επιβάτες.
Οι χρήστες του Προαστιακού, που πολλαπλασιάζονται εκθετικά κάθε καλοκαίρι, χρησιμοποιώντας το τρένο για να πηγαίνουν στις κοντινές παραλίες της Πάτρας, ετοιμάζονται για μια ακόμα θερινή περίοδο ταλαιπωρίας, αργοπορίας και ακύρωσης δρομολογίων, περιμένοντας πότε θα ξεκινήσει επιτέλους η μεγάλη εργολαβία αναβάθμισης της Γραμμής, για να επιλύσει πολλά από τα παραπάνω προβλήματα.

Ο Πατρινός γραμματέας της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών Ελλάδος, Σταύρος Πήλιος, δηλώνει στην «Πελοπόννησο», πως το τοπικό, στην περιοχή, χρειάζεται επειγόντως 1 χειριστή για το μηχάνημα καθαρισμού της γραμμής, καθώς και 4 εργατοτεχνίτες «για να βγει» το καλοκαίρι με τις στρεβλώσεις της γραμμής λόγω των υψηλών θερμοκρασιών.

Το μηχάνημα Plasser που έκανε εργασίες αποκατάστασης των γεωμετρικών χαρακτηριστικών, όλο το προηγούμενο διάστημα αποχώρησε, αλλά τα δομικά προβλήματα της γραμμής παραμένουν, όπως τόνισε ο κ. Πήλιος.

Πρακτικά, η κατάσταση της γραμμής παραμένει ίδια και δεν θα βελτιωθεί αν δεν αντικατασταθούν οι σάπιες τραβέρσες ή και ολόκληρα τμήματα σιδηροτροχιάς.

Ο Προαστιακός της Πάτρας, κατά συνέπεια, δεν θα απαλλαγεί ούτε αυτό το καλοκαίρι από τα φαινόμενα των καθυστερήσεων και των ακυρώσεων δρομολογίων, αν δεν γίνουν εκτεταμένες εργασίες συντήρησης.

Η Κοινοπραξία «Ρήγας – Θέμελη» έχει αναδειχθεί μειοδότης στο έργο συντήρησης του τοπικού σιδηροδρομικού δικτύου, με 1,3 εκατ. ευρώ. Οι εργασίες θα εκτελεστούν στα Τμήματα μεταξύ των Σταθμών Ρίου – Αγίου Διονυσίου – Πάτρας – Αγίου Ανδρέα – Κάτω Αχαΐας και αφορούν στην υπό κυκλοφορία μετρική γραμμή, που διέρχεται από τον ιστό της πόλης. Ωστόσο, δεν αναμένεται να ξεκινήσουν πριν τον προσεχή Οκτώβριο με Νοέμβριο, καθώς η προεκλογική περίοδος θέτει νέο χρονικό πλαίσιο στις διαδικασίες έγκρισης και υπογραφής της σχετικής σύμβασης.

Το Τμήμα Κιάτο – Αίγιο, ο ανάδοχος του έργου της ηλεκτροκίνησης βρίσκεται, αυτή την περίοδο, στις προκαταρκτικές εργασίες για να ξεκινήσει την εγκατάσταση των πυλώνων για τα ηλεκτροφόρα καλώδια. Στη γραμμή, που επαναλειτούργησε 2 μήνες μετά από το πολύνεκρο δυστύχημα των Τεμπών, κινείται ντιζελοκίνητη αμαξοστοιχία, η οποία ακινητοποιήθηκε -προ ημερών- στον Σταθμό της Ακράτας λόγω τεχνικού προβλήματος. Τα δρομολόγια αντικαταστάθηκαν από λεωφορεία, ενώ το τρένο έφτασε στο Αίγιο και εκτέλεσε επόμενα δρομολόγια με τη βοήθεια εφεδρικής μηχανής από το Κιάτο. Η επανεκκίνηση αποδείχθηκε δύσκολη υπόθεση, λόγω της κλοπής τροχαίου υλικού από τα τούνελ και τα προβλήματα αντιμετωπίστηκαν με προσωρινές λύσεις, ακόμα και με χειρονακτικά μέσα (γεννήτριες για τον φωτισμό ασφαλείας), ή και με προσωπικό σφαλείας στις εισόδους των τούνελ, που ειδοποιούν τους μηχανοδηγούς μέσω ασυρμάτου ότι η διέλευση είναι ασφαλής.