Πτώση Canadair: Τα μοιραία 9 δευτερόλεπτα πριν τη σύγκρουση – Αναζητούνται τα ακριβή αίτια της πτώσης
Τα ακριβή αίτια της πτώσης αναζητούν εμπειρογνώμονες της Πολεμικής Αεροπορίας.
Μόλις 9 δευτερόλεπτα, αυτός ήταν ο χρόνος που είχαν, για να αντιδράσουν οι πιλότοι του μοιραίου Canadair που έπεσε στην Κάρυστο, βυθίζοντας σε θλίψη ολόκληρη τη χώρα, αλλά και τις Ένοπλες Δυνάμεις.
Θλίψη επικρατεί στο πανελλήνιο για τους δύο νεκρούς πιλότους του Canadair που έχασαν τη ζωή τους κατά την επιχείρηση κατάσβεσης της φωτιάς στην Κάρυστο.
Συντριβή Canadair στην Κάρυστο: Ποια ήταν τα τελευταία λόγια των δύο πιλότων
Στο βίντεο, που έφερε στο φως της δημοσιότητας η ΕΡΤ από τη στιγμή της πτώσης, διακρίνεται το αεροπλάνο να κάνει ρίψη νερού, να παίρνει δεξιά στροφή και να χτυπά σε κλαδί δέντρου, χάνοντας τον πλωτήρα από το δεξί φτερό του, με αποτέλεσμα τον ακαριαίο θάνατο του σμηναγού Χρήστου Μπουλά, 34 ετών, και του ανθυποσμηναγού, Περικλή Στεφανίδη, 27 ετών.
Στη μνήμη τους έχει κηρυχθεί τριήμερο πένθος στις Ένοπλες Δυνάμεις.
«Είχαν εννέα δευτερόλεπτα για να αντιδράσουν»
Τα ακριβή αίτια της πτώσης αναζητούν εμπειρογνώμονες της Πολεμικής Αεροπορίας, οι οποίοι εξετάζουν το οπτικό υλικό. Ήταν 2:52 το απόγευμα της Τρίτης 25 Ιουλίου όταν το Canadair βυθίστηκε σε χαμηλό ύψος πάνω από τις πύρινες γλώσσες για να τις δαμάσει με τόνους νερού.
Μετά τη ρίψη του νερού το αεροσκάφος παίρνει απότομα ύψος, λόγω της ξαφνικής απώλειας βάρους, και αυξάνεται η ροπή στρέψης. Όπως αναφέρει η ΕΡΤ, από τη στιγμή που το Canadair CL-215 χτύπησε σε δέντρο και έχασε τον έναν πλωτήρα, οι δύο ιπτάμενοι είχαν μόλις εννέα δευτερόλεπτα για να αντιδράσουν.
Στο αποκαλυπτικό βίντεο της πτώσης φαίνεται το Canadair να κάνει δύσκολους ελιγμούς, στην προσπάθεια να σβήσει τη φωτιά στη χαράδρα. Όταν παίρνει δεξιά στροφή και χαμηλώνει, στη φάση ρίψης του νερού, φαίνεται στα πλάνα να προσκρούει με το δεξί φτερό σε δέντρο και να χάνει τον δεξιό πλωτήρα που έχει στο κάτω μέρος του δεξιού φτερού, γεγονός που αύξησε τη δεξιά κλίση του αεροσκάφους. Από κει και ύστερα δεν υπήρχε ούτε χρόνος αλλά κυρίως ούτε χώρος ελιγμών.
Το πυροσβεστικό αεροσκάφος που συνετρίβη έκανε ρίψεις μαζί με ακόμη ένα Canadair στη συγκεκριμένη εστία φωτιάς (καθώς επιχειρούν πάντα σε ζεύγη). Είχαν απογειωθεί από τη Νέα Αγχίαλο, πέρασαν πάνω από τη Χαλκίδα και έφτασαν στην Κάρυστο για να επιχειρήσουν στο συγκεκριμένο σημείο.
«Εκτός από τον πλωτήρα, μάλλον έπαθε ζημιά και στο πηδάλιο»
Για τα αίτια που προκάλεσαν την πτώση του αεροσκάφους μίλησε στην ΕΡΤ ο αεροναυπηγός Φαίδων Καραϊωσηφίδης, ο οποίος δήλωσε ότι «το βίντεο αυτό θα μας στοιχειώνει για πάντα».
Όπως είπε ο ίδιος, έχει κάποια ερωτήματα αναλύοντας το επίμαχο βίντεο, εκφράζοντας την απορία εάν ο πλωτήρας ήταν το μόνο σύστημα που υπέστη ζημιά. «Για όσους βλέπουν και ξαναβλέπουν αυτό το βίντεο, να επισημάνουμε να προσέξουν εκείνο το κόκκινο κομμάτι του πτερυγίου που αμέσως μετά, πηγαίνοντας προς το εσωτερικό της πτέρυγας, βρίσκεται το πηδάλιο. Στο πίσω μέρος της πτέρυγας (του αεροσκάφους) είναι ένα από τα πηδάλια ελέγχου. Είναι το πηδάλιο κλίσης», είπε σύμφωνα με το iefimerida.gr, εκτιμώντας ότι το πιθανότερο είναι να είχε χαθεί ο έλεγχος του αεροσκάφους εξαιτίας της βλάβης του.
«Έχουμε ξαναδεί αεροπλάνα να χάνουν τον πλωτήρα (το βοηθητικό εξάρτημα του Καναντέρ το οποίο το βοηθάει στην προσθαλάσσωση για να μην ακουμπήσει το φτερό κάτω). Έχει συμβεί σε υδροληψία. Δεν ήμασταν μέσα στο αεροπλάνο. Δεν έχουμε τα στοιχεία, αλλά το ερώτημα που υπάρχει είναι αν εκείνο το πτερύγιο που υπάρχει σε εκείνο το σημείο παρέμεινε ακέραιο στη συνέχεια. Διότι, αν δεν παρέμεινε, τότε το αεροπλάνο θα είχε ένα σοβαρό πρόβλημα ελέγχου», σημείωσε.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News