Πτώση ελικοπτέρου Βόρεια Εύβοια: Άκαρπες οι έρευνες για τον εντοπισμό του πιλότου – Τα σενάρια, πιθανό να έπαθε vertigo
Μεγάλη η επιχείρηση διάσωσης. Λιμενικό, βατραχάνθρωποι και εθελοντές αναζητούν τον πιλότο του ελικοπτέρου που κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή του Αχλαδίου της Βόρειας Εύβοιας.
Με το πρώτος φως της ημέρας ξεκίνησαν εκ νέου οι έρευνες για τον εντοπισμό του ελικοπτέρου που κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή του Αχλαδίου της Βόρειας Εύβοιας.
Ένα ελικόπτερο Super Puma, βατραχάνθρωποι, λιμενικό και εθελοντές αναζητούν τον χειριστή του ελικοπτέρου Α – 109 που κατέπεσε το πρωί της Πέμπτης, καθώς οι χθεσινές προσπάθειες αποδείχθηκαν άκαρπες.
Τις έως τώρα έρευνες δυσχέραιναν η θολή θάλασσα, τα ρεύματα και τα φερτά υλικά. Το σημείο που ερευνάται έχει βάθος γύρω στα 60 με 70 μέτρα, κάτι που δυσκολεύει ακόμα περισσότερο τη διαδικασία.
To χρονικό
Το ελικοπτέρο Α-109 απογειώθηκε χθες Πέμπτη 28/9 το πρωί από το ελικοδρόμιο των Αφιδνών, ενώ ο χειριστής ενημέρωσε ότι θα προσγειωθεί στο Μαντούδι Ευβοίας και τη Βιομηχανική Περιοχή Βόλου.
Σύμφωνα με πληροφορίες ελάχιστα μετά την απογείωση από το Μαντούδι ο χειριστής ανέφερε ότι οι καιρικές συνθήκες ήταν ιδιαίτερα δυσμενείς, αμέσως μετά χάθηκε από τα ραντάρ και σήμανε συναγερμός στις αρχές. Πέρασε αρκετή ώρα και ο πιλότος δεν είχε επικοινωνία με την εναέρια κυκλοφορία.
Στο σχέδιο πτήσης ήταν δηλωμένος μόνο ο χειριστής του ελικοπτέρου, ωστόσο πληροφορίες αναφέρουν ότι γίνονται αναζητήσεις για δύο άτομα.
Εως τώρα δεν έχει αποσαφηνιστεί η ιδιοκτησία του ελικοπτέρου, το οποίο, πάντως βάσει των όσων έχουν γίνει γνωστά μέχρις στιγμής είναι κυπριακού νηολογίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο χειριστής του το οδηγούσε στον Βόλο όπου είχε προγραμματίσει να παραλάβει κάποιον εφοπλιστή.
Τα αίτια της πτώσης
Οι ειδικοί αναζητούν τα πιθανά αίτια της πτώσης με πολύ πιθανό το ενδεχόμενο του vertigo.
Ο αεροναυπηγός, Φαίδων Καραϊωσηφίδης, μίλησε στο «Κοινωνία Ώρα MEGA», για το ελικόπτερο και τις δυνατότητές του.
«Το Agusta 109 είναι ένα ελικόπτερο που διακρίνεται για αεροδιακομιδές, αν και στην Ελλάδα είναι συνδεδεμένο – την δεκαετία του 2000 – με την απώλεια 3 ελικόπτερων του ΕΚΑΒ τέτοιου τύπου, αλλά κανένα από αυτά δεν συνδέεται άμεσα με το ελικόπτερο καθώς ήταν σφάλμα χειρίστου. Η άλλη εφαρμογή που έχει είναι μεταφορές VIP και είναι ιδιαίτερα δημοφιλές σε αυτόν τον τομέα, γιατί είναι ταχύ, άνετο, μπορεί να διαμορφωθεί με πολυτελές εσωτερικό», είπε αρχικά.
Ο κ. Καραϊωσηφίδης ανέφερε πως, «δεν υπάρχει ελικόπτερο παντός καιρού, όλα τα εναέρια μέσα έχουν όρια, γιατί εξαρτώνται από την ταχύτητα του ανέμου ή την ορατότητα. Η διερεύνηση θα πρέπει να δει γιατί πάρθηκε η απόφαση να απογειωθεί».
Για το ενδεχόμενο να έπαθε vertigo ο πιλότος, τόνισε πως «όλα τα σενάρια είναι ανοιχτά, και η μηχανική βλάβη και τα σφάλματα χείριστού αλλά και κάτι απρόοπτο. Ο καιρός είναι το κυρίαρχο σενάριο. Έχουμε το ελικόπτερο, ότι πετάει μέσα σε απόλυτη έλλειψη ορατότητας σε αυτές τις συνθήκες δημιουργείται vertigo, η απώλεια χωρικού προσανατολισμού. Δεν είναι θέμα εμπειρίας εμφανίζεται ανεξάρτητα από την εμπειρία».
«Η διαφυγή από ένα ελικόπτερο που πέφτει στο νερό εάν δε συντριβεί και δεν διαλυθεί είναι δύσκολη, γιατί το ελικόπτερά βυθίζεται αμέσως σε αντίθεση περίπτωση με το αεροπλάνο που μπορεί επιπλεύσει. Βυθίζεται αμέσως το ελικόπτερο γιατί τα βαρύτερα σημεία του είναι στην οροφή του ελικοπτέρου και αναποδογυρίζει και βυθίζεται. Είναι ερώτημα γιατί σήκωσε το ελικόπτερο ο πιλότος με αυτόν τον καιρό», κατέληξε.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News