Ρεκόρ στον Εξωδικαστικό: 13,25 δισ. ευρώ ρυθμίσεις και 40.515 οφειλέτες μέχρι Ιούλιο
Με ρυθμούς που δεν ανακόπτονται ούτε το καλοκαίρι, ο Εξωδικαστικός Μηχανισμός Ρύθμισης Οφειλών καταγράφει θεαματική αύξηση στις επιτυχείς ρυθμίσεις, δίνοντας πραγματική ανάσα σε χιλιάδες πολίτες και επιχειρήσεις.

Συνεχίζει την ισχυρή δυναμική του ο Εξωδικαστικός Μηχανισμός Ρύθμισης Οφειλών, επιβεβαιώνοντας τον καθοριστικό του ρόλο στη διαχείριση του ιδιωτικού χρέους και τη στήριξη των οφειλετών. Σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, μέχρι τα τέλη Ιουλίου έχουν επιτευχθεί 40.515 ρυθμίσεις που αφορούν συνολικές αρχικές οφειλές ύψους 13,25 δισ. ευρώ.
Η ροή των αιτήσεων παραμένει αμείωτη ακόμη και μέσα στον Ιούλιο, με 6.500 νέες αιτήσεις και 4.600 υποβολές. Στον ίδιο μήνα πραγματοποιήθηκαν 1.949 νέες ρυθμίσεις, που αφορούν αρχικές οφειλές άνω των 540 εκατ. ευρώ, επιβεβαιώνοντας την αυξημένη εμπιστοσύνη των πολιτών στον θεσμό.
Η αύξηση αυτή αποδίδεται στις νέες προβλέψεις που εφαρμόζονται από την 1η Μαΐου 2025 και διευρύνουν το πεδίο εφαρμογής του Μηχανισμού, εντάσσοντας περισσότερους πολίτες και επιχειρήσεις σε καθεστώς ρύθμισης με δίκαιους και βιώσιμους όρους.
Ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης δήλωσε πως «ο Εξωδικαστικός Μηχανισμός είναι ένα εργαλείο που εξελίσσουμε συνεχώς. Η θεσμοθέτηση της υποχρεωτικής συμμετοχής των πιστωτών και η διεύρυνση της περιμέτρου των οφειλετών ώστε να καλύπτεται και η μεσαία τάξη αποδίδουν ήδη καρπούς», σημειώνοντας πως καταγράφηκε αύξηση 30% στις επιτυχείς ρυθμίσεις σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται και στην κοινωνική διάσταση του Μηχανισμού: τον Ιούλιο καταγράφηκαν 314 νέες ρυθμίσεις για ευάλωτες ομάδες, εκ των οποίων οι 283 αφορούν οικονομικά ευάλωτους και οι 31 ΑμεΑ. Επιπλέον, 263 οφειλέτες αξιοποίησαν τη δυνατότητα προκαταβολής για την αναστολή πλειστηριασμών.
Σημαντικά είναι και τα στοιχεία από τις διμερείς ρυθμίσεις με τους τέσσερις μεγαλύτερους servicers (Intrum, Cepal, doValue, QQuant), καθώς ρυθμίστηκαν οφειλές ύψους 514 εκατ. ευρώ για 6.500 οφειλέτες – το 37% αυτών αφορά στεγαστικά δάνεια.
Ενδεικτική της ζήτησης και της λειτουργικότητας του συστήματος είναι και η πλατφόρμα myEGDIXlive, μέσω της οποίας έγιναν περίπου 30.500 ραντεβού εξυπηρέτησης έως τα τέλη Ιουλίου. Κατά μέσο όρο πραγματοποιούνται 4.300 ραντεβού μηνιαίως, με το 75% να αφορά τον Εξωδικαστικό Μηχανισμό.
Η Γενική Γραμματεία Χρηματοπιστωτικού Τομέα και Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους παρέχει εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση μέσω τηλεδιάσκεψης ή τηλεφώνου, κατόπιν ραντεβού, για την αποτελεσματικότερη αξιοποίηση των διαθέσιμων εργαλείων ρύθμισης. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να προγραμματίσουν το ραντεβού τους στην πλατφόρμα myEGDIXlive ή τηλεφωνικά στο 213.212.5730.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News