Σενάρια για διόδια στο κέντρο της Αθήνας – Τι είπε ο Καραμανλής

Συγκεκριμένα, σε ερώτηση εάν θα υπάρξουν διόδια στο κέντρο της Αθήνας είπε ότι «αυτό είναι μια γενικότερη πολιτική που υπάρχει στην Ευρωπαϊκή Ένωση, “ο ρυπαίνων πληρώνει”. Είναι μια πολιτική που έχει ξεκινήσει εδώ και 2 χρόνια».

διόδια

Στο τραπέζι των συζητήσεων έχει πέσει το ενδεχόμενο επιβολής διοδίων για την είσοδο στο κέντρο της Αθήνας, όπως γνωστοποίησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ Καραμανλής , μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό του ΣΚΑΙ.

Συγκεκριμένα, σε ερώτηση εάν θα υπάρξουν διόδια στο κέντρο της Αθήνας είπε ότι «αυτό είναι μια γενικότερη πολιτική που υπάρχει στην Ευρωπαϊκή Ένωση, “ο ρυπαίνων πληρώνει”. Είναι μια πολιτική που έχει ξεκινήσει εδώ και 2 χρόνια. Όπως ξέρετε η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θέσει πολύ φιλόδοξους στόχους για την κλιματική αλλαγή και για το 2030 και για το 2050. Είναι κάτι το οποίο έχει πέσει στο τραπέζι , είναι κάτι το οποίο θα συζητήσουμε και θα δούμε .Τίποτα δεν αποκλείεται».

Καραμανλής: Μείωση κατά 50% στις άδειες δακτυλίου

Επίσης προανήγγειλε ότι θα υπάρξει μαχαίρι άνω του 50% στις άδειες δακτυλίου. Όπως είπε «την περασμένη Παρασκευή αποφασίστηκε ότι, από την ερχόμενη Δευτέρα, 25 Οκτωβρίου θα εφαρμόζεται το μέτρο του Δακτυλίου. Τι σημαίνει αυτό; Τα αυτοκίνητα, όλα τα αυτοκίνητα θα μπαίνουν ανάλογα με το τελευταίο ψηφίο της πινακίδας τους. Αυτή είναι η πρώτη ρύθμιση δηλαδή μονά -ζυγά. Η δεύτερη ρύθμιση έχει να κάνει με το ότι περιορίζονται κατά πολύ οι εξαιρέσεις, δηλαδή τα ΙΧ που θα μπορούν κάθε ημέρα ανεξαρτήτως δακτυλίου να μπαίνουν στο κέντρο».

«Δύο είναι αυτές οι κατηγορίες. Οι τύποι των καθαρών οχημάτων για αυτό και το ονομάζουμε καθαρό Δακτύλιο. Ποια οχήματα θα έχουν ελευθέρας; τα ηλεκτρικά, τα υβριδικά , τα εκ της κατασκευής τους οχήματα με φυσικό αέριο και τα euro 6 που εκπέμπουν κάτω από κάποιους συγκεκριμένους ρύπους κάτω από 120 γραμμάρια . Η δεύτερη κατηγορία είναι αυτοί που έχουν άδεια δακτυλίου. Εκεί οι εξαιρέσεις ήταν εξωφρενικά υπερβολικές θα έλεγα. Και για αυτό θα πέσει μαχαίρι πάνω από 50% » στις άδειες δακτυλίου, είπε και παρέθεσε ένα σχετικό παράδειγμα: «Η ΚΥΑ του 2017 έχει 4.000 εξαιρέσεις. Επομένως αυτό είναι κάτι το οποίο περιοριστεί δραστικά πάνω από 50%. Διότι θεωρούμε ότι τo μέτρο αυτό για να λειτουργήσει θα πρέπει να είναι καθολικό».

Δακτύλιος: Θα υπάρξει μια μεταβατική περίοδος;

Σε ερώτηση εάν ο καθαρός δακτύλιος θα ξεκινήσει τις 25 Οκτωβρίου ή εάν θα υπάρξει κάποια μεταβατική περίοδος για τους πολίτες, όπως είπε, μιλάμε για τον δακτύλιο που υπήρχε στο παρελθόν, δεν μιλάμε για απαγόρευση και υπενθύμισε ότι «σε άλλες πόλεις τις Ευρώπης για αυτοκίνητα παλαιού τύπου, υπάρχει καθολική απαγόρευση. Εδώ δεν υπάρχει καθολική απαγόρευση. Εδώ στην ουσία τα αυτοκίνητα θα μπαίνουν στο δακτύλιο μέρα παρά μέρα .Άρα δεν μιλάμε για απαγόρευση, μιλάμε για ένα μέτρο το οποίο ίσχυε».

«Κατανοώ ότι αυτό είναι μια δύσκολη συνθήκη διότι οι περισσότεροι από εμάς είχαμε ξεμάθει εάν θέλετε τα δυο χρόνια πανδημίας. Όμως με τα γεγονότα που συμβαίνουν και στην Αθήνα και σε άλλες πολύ μεγάλες πόλεις της Ευρώπης, δηλαδή επιστρέφουμε στην κανονικότητα σιγά -σιγά. Ο κόσμος χρησιμοποιεί τα ΙΧ του όλο και περισσότερο λόγω της πανδημίας. Αυτό το βλέπουμε και από τη μείωση που έχουμε και στα έσοδα του ΟΑΣΑ. Δηλαδή έχουμε 30% μείωσης των εσόδων που σημαίνει ότι ένα 30% παίρνει λιγότερο τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Τι σημαίνει αυτό; Ότι αυτή η κίνηση μετακυλίεται στο κέντρο της Αθήνας. Επομένως δεν είναι μόνο αυτό το μέτρο που θα πάρουμε, θα πάρουμε και άλλα πολλά μέτρα σιγά -σιγά. Διότι όπως καταλαβαίνετε δεν μπορούμε να πάρουμε ένα μέτρο σαν το δακτύλιο και να νομίσουμε ότι θα λύσουμε όλα τα προβλήματα . Αλλά είναι το πρώτο καθοριστικό μέτρο για να αντιμετωπίσουμε το κυκλοφοριακό», ανέφερε μεταξύ άλλων.

Θα αυξηθούν τα γεωγραφικά όρια στον μικρό δακτύλιο

Επίσης προανήγγειλε ότι θα αυξηθούν τα γεωγραφικά όρια του μικρού δακτυλίου. Όπως είπε «κάτι το οποίο θα κάνουμε άμεσα… ήδη η μελέτη θα ξεκινήσει είναι να αυξήσουμε τα γεωγραφικά όρια του μικρού δακτυλίου».

«Θα κάνουμε όλες τις απαραίτητες μελέτες έτσι ώστε να μην γίνει αυτό απότομα και δημιουργήσει προβλήματα .Και επίσης θα πρέπει να σκεφτούμε και σκεφτόμαστε να κάνουμε διάφορα πιλοτικά προγράμματα που έχουν εφαρμοστεί κατά καιρούς όπως το carpooling ή το carsharing. Δηλαδή η μία εφαρμογή του συνεπιβατισμού .Είμαστε σε επαφή με το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής για να κάνουμε τέτοιες πλατφόρμες. Άρα το βασικό είναι ότι γίνεται μια πολύ πολύ σοβαρή δουλειά έτσι ώστε να αυξήσουμε τα λεωφορεία και να δώσουμε εναλλακτικές για αξιόπιστα μέσα μαζικής μεταφοράς», πρόσθεσε.

Η πρόταση του Συλλόγου Συγκοινωνιολόγων Ελλάδας

Ανέφερε μεταξύ άλλων, ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει υιοθετήσει την πρόταση του Συλλόγου Συγκοινωνιολόγων Ελλάδας να συσταθεί ένα λεγόμενο Παρατηρητήριο Μεταφορών, προκειμένου όλοι οι συναρμόδιοι φορείς να κάθονται σε ένα τραπέζι και να λύνουν τα ζητήματα, που αφορούν στο κυκλοφοριακό.

«Το σύστημα τροφοδοσίας των καταστημάτων, που έχουμε στην Αθήνα, είναι εξωφρενικά προβληματικό. Γιατί στην Αθήνα μπορείς να φορτώνεις και να ξεφορτώνεις με φορτηγά άνω των τριών τόνων από τις 7:00 μέχρι τις 10:30 το πρωί και από τις 2:30 μέχρι τις 4:00 το μεσημέρι και είσαι και ελεύθερος μετά τις 7:00 το βράδυ να κάνεις φορτώσεις και εκφορτώσεις. Αυτό είναι ένα ζήτημα, που πρέπει να το λύσουμε» σημείωσε επίσης ο κ. Καραμανλής.

Αναφέρθηκε και σε πιθανά άλλα μέτρα, όπως σε εταιρικά πακέτα εισιτηρίων μειωμένου κόστους στο πρότυπο πολλών ευρωπαϊκών πόλεων, στην επέκταση των γεωγραφικών ορίων του δακτυλίου, αλλά και σε πλατφόρμες για carpooling/ carsharing σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής.