Σιδηρόδρομος: Δύο εβδομάδες πίσω το τρένο «Κιάτο-Αίγιο»

Δεν ξεκίνησαν τα δρομολόγια για Κιάτο-Αίγιο από τους μηχανοδηγούς που ζητούν παρεμβάσεις ασφαλείας και εγγυήσεις.

Σιδηρόδρομος: Δύο εβδομάδες πίσω το τρένο «Κιάτο-Αίγιο»

Το χρονοδιάγραμμα για τη σταδιακή επανεκκίνηση του ελληνικού σιδηρόδρομου, το οποίο είχε ανακοινώσει ο υπουργός Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης, δεν τηρήθηκε τελικά, καθώς χθες δεν ξεκίνησαν τελικά τα δρομολόγια του Προαστιακού της Αθήνας, στη γραμμή Πειραιάς – Κιάτο και Κιάτο – Αίγιο, όπως είχε προγραμματιστεί κα αντ’ αυτού η Hellenic Train δρομολόγησε λεωφορεία που θα εξυπηρετούν τους σταθμούς.

Ενα μήνα μετά το δυστύχημα των Τεμπών, το τρένο που αντιμετώπιζε εξαρχής προβλήματα εξακολουθεί να είναι ελλιπές. Το μεγαλύτερο εμπόδιο, προς το παρόν, παραμένει η μη χρήση του συστήματος GSM-R για την επικοινωνία μεταξύ σταθμαρχών και μηχανοδηγών. Συγκεκριμένα, οι πρώτοι έχουν ζητήσει επικοινωνία μέσα στις σήραγγες, επαρκή φωτισμό και μέτρα πυροπροστασίας, για να ξεκινήσουν πάλι τα δρομολόγια.

Ο ΟΣΕ έχει παραδώσει στη Hellenic Train 30 φορητές συσκευές επικοινωνίας, ωστόσο δεν έγινε δυνατό να χρησιμοποιηθούν ακόμα, λόγω μη πιστοποίησής τους από την αρμόδια αρχή «ΡΑΣ». Με τη σειρά της, η πρόεδρος της ΡΑΣ κ. Τσιαπαρίκου έχει δηλώσει πως η καθυστέρηση οφείλεται και στον αποκλεισμό της αρχής από τον συντονισμό της επανεκκίνησης του σιδηρόδρομου.

Οσον αφορά στη γραμμή του Προαστιακού προς το Κιάτο, σημαντική εκκρεμότητα αποτελεί και η κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι σήραγγες, με τους μηχανοδηγούς να ζητούν γραπτές διαβεβαιώσεις για την ύπαρξη συστήματος πυροπροστασίας σε λειτουργία. Επιπλέον, κατά τη διάρκεια της διακοπής των δρομολογίων, είχε αναφερθεί και κλοπή υλικού από τη σήραγγα της «Μαύρης Ωρας», στον Ασπρόπυργο.

Το βασικό πρόβλημα, ωστόσο, παραμένει η απουσία Συστήματος Επικοινωνίας, το οποίο προβλέπεται να εγκατασταθεί -με την παρούσα εργολαβία της Ηλεκτροκίνησης- από το Κιάτο έως το Αίγιο, από την Κοινοπραξία «ΤΕΡΝΑ-Μυτιληναίος», με 84 εκατ. ευρώ, που όμως, προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε 30 μήνες! Τα έργα έχουν μήκος 70,6 χιλιόμετρα και με τη λειτουργία τους τα τρένα θα μπορούν να αναπτύσσουν ταχύτητα έως και 200 χιλιόμετρα/ώρα.

Παράλληλα περιλαμβάνονται Τηλεπικοινωνιακά Συστήματα Πληροφόρησης Επιβατών, Σύστημα Ανακοινώσεων, Κλήσεων Ανάγκης και Ενδοεπικοινωνία, Κλειστό Κύκλωμα Τηλεόρασης, Φυτεύσεις, Εγκατάσταση Αντιθορυβικών Πετασμάτων, καθώς επίσης και Σύστημα Εναέριας Γραμμής Επαφής με Τηλεδιοίκηση (SCADA), από το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας, καθώς και Σύστημα Κλειστού Κυκλώματος Τηλεόρασης στις σιδηροδρομικές σήραγγες του τμήματος Κιάτο – Ροδοδάφνη.

ΔΙΑΒΕΒΑΙΩΣΗ ΤΟΥ ΟΣΕ ΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ

Από την πλευρά του, ο ΟΣΕ διαβεβαιώνει πως το δίκτυο μπορεί να λειτουργήσει με ασφάλεια και πως έχουν ήδη ξεκινήσει εργολαβίες για την αποκατάσταση του φωτισμού σε τρεις σήραγγες, τόσο στον Πλαταμώνα, στα Τέμπη όσο και σε μία εκ των δύο σηράγγων στο Κιάτο. Οπως αναφέρει ο ΟΣΕ, διέθεσε 30 φορητά συστήματα GSM-Railways στη Hellenic Train ώστε να μπορεί να εξασφαλιστεί η επικοινωνία στο δίκτυο. Οι εργαζόμενοι στους σιδηροδρόμους ζητούν την απόλυτη διασφάλιση για την άρτια λειτουργία του συνόλου του δικτύου, καθώς υπάρχουν «τυφλοί» σταθμοί, αφύλακτες σιδηροδρομικές διαβάσεις (ΑΣΙΔ) που υπολειτουργούν, βραδυπορίες λόγω προβλημάτων στην υποδομή.

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ