Σοβαρές καταγγελίες του Γενηδούνια και για τον Προαστιακό Πειραιάς-Κιάτο!
Ο απολυθείς από την Hellenic Train πρώην πρόεδρος των μηχανοδηγών αποκαλύπτει κι άλλα τρωτά για τον σιδηρόδρομο

Μια ακόμα σειρά καταγγελιών για την κατάσταση και του Προαστιακού Σιδηροδρόμου έκανε ο πρώην πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ και πρόσφατα απολυθείς από την Hellenic Train.
Nα τι ακριβώς είπε: «Χρειάζεται περισσότερη ουσία και λιγότερη επικοινωνία φέρεται πως ειπώθηκε σε σύσκεψη Κυβερνητικών βουλευτών για το ζήτημα του σιδηροδρόμου. Ας δούμε λοιπόν 26 μήνες μετά το έγκλημα στα Τέμπη τι έχει αλλάξει και ας κρίνουμε το Κυβερνητικό έργο, αντικειμενικά.
1. Το ETCS, 26 μήνες μετά τα Τέμπη, δεν λειτουργεί σε ούτε ένα μέτρο σιδηροδρομικής υποδομής. Ούτε ένα.
2. Το GSMR λειτουργεί ως δευτερεύον σύστημα επικοινωνίας και ακόμα δεν έχει εκδοθεί απο τον ΟΣΕ η εγκύκλιος για την λειτουργία του (παρά την φιλότιμη προσπάθεια των ελάχιστων πλέον συναδέλφων με εμπειρία στον ΟΣΕ).
3. Στην γραμμή Πειραιάς – Κιάτο, η κατάσταση παραμένει ΙΔΙΑ όπως 26 μήνες πριν. Μετά τα Λιόσια και μέχρι το Κιάτο, δεν λειτουργεί τηλεδιοίκηση και φωτοσήματα, τα τρένα εισέρχονται σε παρακαμπτηρίους ΧΩΡΙΣ καν να υπάρχουν ενδείξεις για τους μηχανοδηγούς.
Οι χρόνοι παραμένουν προβληματικοί και καμία αλλαγή στο πλέγμα των δρομολογίων δεν υπήρξε.
Τηλεματική δεν λειτουργεί σε κανένα σημείο είτε του Προαστιακού Αθήνας είτε Θεσσαλονίκης. Αν υπάρχει καθυστέρηση, μπείτε στο …κινητό σας και ψάξτε! Η Hellenic μάλιστα κλείνει περιφερειακά εκδοτήρια (σημεία πώλησης εισιτηρίων) προφανώς για “εξοικονόμηση” πόρων. Ποιος ενδιαφέρεται; Μα φυσικά κανείς.
4. Στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, μεταξύ Λιανοκλαδίου – Λάρισας έχουμε μονή γραμμή χωρίς φωτοσήματα και Τηλεδιοίκηση με μειωμένες ταχύτητες 80 χλμ/ωρα λόγω των καταστροφών του Daniel. 20 μήνες έχουν περάσει και δεν έχει γίνει ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ.
5. Στην γραμμή της Φλώρινας δεν έχει αποκατασταθεί το πρόβλημα με τις επικοινωνίες, που προϋπήρχε των Τεμπών και είχε οδηγήσει το Σωματείο μας σε καταγγελίες. Παράλληλα παραμένουν τα προβλήματα με τις δεκάδες βεβλαμμένες ΑΣΙΔ (θα φτιάχνονταν και αυτά σε 2 χρόνια) σε πολλά σημεία του δικτύου.
6. Δεκάδες βραδυπορίες υπάρχουν στην γραμμή μεταξύ Αθήνας -Θεσσαλονίκης, αλλά η Hellenic Train δεν αλλάζει τους δρομολογιακούς χρόνους και σε συνεννόηση με τον ΟΣΕ.
Προτιμά να βγάζει ανακοινώσεις για “καθυστερήσεις λόγω έργων” αντί να δείχνει την πραγματική κατάσταση του δικτύου και σε πόση ώρα σήμερα πραγματοποιείται το δρομολόγιο. Δίνει και προσφορές μάλιστα, εκπτώσεις σε τίτλους μεταφοράς, αλλά δεν αναφέρει πραγματικούς χρόνους τέλεσης δρομολογίων.
7. Στο τροχαίο υλικό, τα Desiro προφανώς δεν φτάνουν και έχουμε συνθέσεις με καρότσες στον Προαστιακό Θεσσαλονίκης για 3ο καλοκαίρι.
8. Επενδύσεις μια πονεμένη ιστορία. Σύμφωνα με την σύμβαση του Ιουνίου του 2022 αυτήν την περίοδο θα έπρεπε να έρχονται 10 νέοι προαστιακοί συρμοί στην Ελλάδα για να αντιμετωπιστεί η έλλειψη τροχαίου υλικού. Θα έρχονταν και νέα τρένα υδρογόνου (μην γελάτε, αυτό εξήγγειλαν τότε). 3 χρόνια μετά θα υπογραφεί νέα συμφωνία (άγνωστοι οι όροι) που ΘΑ προβλέπει είσοδο νέων τρένων. Κάθε σοβαρός άνθρωπος ξέρει στον σιδηρόδρομο, ότι η παραγγελία ενός νέου τρένου και η ένταξη του στην κυκλοφορία θέλει χρόνο (χρόνια). Θα έχει ενδιαφέρον τι θα πούν.
9. Νομοσχέδιο για ΟΣΕ. Το 3ο Νομοσχέδιο για τον σιδηρόδρομο θα ψηφιστεί τις επόμενες ημέρες μέσα σε 3 χρόνια! Κανένα απο τα 2 προηγούμενα δεν εφαρμόστηκε. Ο εταιρικός μετασχηματισμός του ΟΣΕ δεν υλοποιήθηκε μέχρι σήμερα. Το μόνο που άλλαξε είναι ότι στον ΟΣΕ δεν υπάρχει εργατικός έλεγχος στις αποφάσεις της Διοίκησης, καθώς ο εκπρόσωπος εργαζομένων στο ΔΣ του Οργανισμού, που εξέλεξε η ΔΑΚΕ πανηγυρίζοντας, παραιτήθηκε 1 μήνα μετά την εκλογή του γιατί δεν είχε χρόνο να ασχοληθεί!
10. Προσλήψεις. Εκκρεμεί η ολοκλήρωση του διαγωνισμού 1/2022 του ΑΣΕΠ για τον ΟΣΕ. 3 (ΤΡΙΑ) ολόκληρα χρόνια για 100 θέσεις σταθμαρχών και κλειδούχων. Την ίδια ώρα η ΣΤΑΣΥ και η ΟΣΥ προσλαμβάνουν κόσμο μέσω ΑΣΕΠ σε 6 μήνες!!!!! (Όλοι ξέρουν τι έχει συμβεί και πως έχει στηθεί το σιωπητήριο στον σιδηρόδρομο).
11. Περιφέρεια. Χωρίς τρένα ο Βόλος, η Καλαμπάκα, η Στυλίδα, η η Φλώρινα εδώ και 26 μήνες.
12. Χωρίς τρένα η Δράμα, η Ξάνθη και η Κομοτηνή εδώ και 5 χρόνια. Η σύνδεση με Λουτράκι, έργο 7 χιλιομέτρων γραμμής (ΕΦΤΑ), που ξεκίνησε το 2019 ακόμα αγνοείται!!!!
13. Στην Θράκη (Αλεξανδρούπολη – Ορμένιομ Ορεστιάδα) οι χρόνοι είναι ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΙ απο τους αντίστοιχους του 2019 λόγω της κατάστασης της σιδηροδρομικής υποδομής. Αντί για 3 ζεύγη δρομολογίων καθημερινά έχουμε 2 καθημερινά και αυτά καταργούνται όταν υπάρχει μεταφορά στρατιωτικού υλικού.
14. Στην δίκη προχτές η Hellenic δεν είχε ούτε 1 (ένα) μάρτυρα. Ζήτησε (και πέτυχε τελικά) να μην επιστρέψω άμεσα στην εργασία μου γιατί μου έχει δώσει την αποζημίωση απόλυσης και μπορώ να ζήσω για 5 μήνες και μέχρι να γίνει η κανονική δίκη.
Αυτή ήταν η δικαιολογία της Διοίκησης Rinaudo, που ξέρει ότι θα κερδίσουμε και που την προηγούμενη ημέρα (Δευτέρα) έτρεξε να υπογράψει στα κρυφά ΣΣΕ χωρίς την παρουσία δυο εκ των τριών Σωματείων που δραστηριοποιούνται στην Hellenic και εκπροσωπούν 700 εργαζόμενους σε σύνολο 1150!!!
Δεν ξέρω αν είναι απειρία ή αν τελικά φοβάται να μας κοιτάξει στα μάτια η Διοίκηση της Hellenic. Ξέρω σίγουρα ότι την πρόβλεψη για την έδρα των Μηχανοδηγών που άλλαξε σε αυτήν την ΣΣΕ (και που διακαώς επιθυμούσε να την αλλάξει αυτή η Διοίκηση) θα την ανατρέψουμε. Γιατί εμείς ούτε συμφωνήσαμε ΠΟΤΕ να είναι έδρα “κάθε δομή που δραστηριοποίεται η εταιρεία”.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News