Αχαΐα – Σπηλιόπουλος για ΟΣΕ: «Εκανα μεγάλη προσπάθεια… αλλά δεν κατέστη δυνατή η συνεργασία με Καραμανλή»

Στο Περιφερειακό Συμβούλιο ο απόηχος του πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη.«Οι εθνικές τραγωδίες να μη γίνονται κομματικά πινγκ – πονγκ» ανέφερε ο Νεκτάριος Φαρμάκης.

 

 

Σπηλιόπουλος

Με την τραγωδία των Τεμπών, ως θέμα εκτός ημερήσιας διάταξης, ξεκίνησε χθες, η συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας, για να καταλήξει στην έκδοση ψηφίσματος

Τέμπη: Καταγγελίες περί στοχοποίησης του μηχανοδηγού του Intercity, η ανατροπή στην κατάθεση του σταθμάρχη και η «απολογία» του επιθεωρητή

Ιδιάζουσας σημασίας ήταν η τοποθέτηση – για πρώτη φορά μετά το πολύνεκρο δυστύχημα – του Κώστα Σπηλιόπουλου (επικεφαλής της ελάσσονος αντιπολίτευσης) ως πρώην επικεφαλής του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ σε κρίσιμες περιόδους που έχουν αναφορά στα τεχνικά ζητήματα των συστημάτων ασφαλείας που δεν λειτούργησαν στο μοιραίο συμβάν. Αναφέρθηκε στην περιβόητη σύμβαση «717» – που υποτίθεται θα έβαζε τάξη – και είπε ότι υπεγράφη τον Σεπτέμβριο του 2014, τέσσερις μήνες πριν την αποχώρησή του. Το 2019, που ανέλαβε την διοίκηση του ΟΣΕ για διάστημα 7 μηνών (μέχρι Μάιο του 2020), ο κ. Σπηλιόπουλος ανέφερε:

Τέμπη – Σύγκρουση τρένων: ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ με τη διόρθωση στην ώρα αποχώρησης των σταθμαρχών – ΦΩΤΟ

«Ο ΟΣΕ και ο Σιδηρόδρομος δεν χωρούν δυσλειτουργίες, καθυστερήσεις, κομματικούς και συνδικαλιστικούς ανταγωνισμούς και κυρίως αδράνεια και παλαιοκομματικές μεθοδεύσεις. Αντίθετα, θέλει ανασυγκρότηση, εκσυγχρονισμό και γρήγορη προσαρμογή στις τεχνικές απαιτήσεις. Εκανα μεγάλη προσπάθεια για την επίτευξη αυτών των στόχων και είχα προτείνει σε ανώτατο κυβερνητικό επίπεδο την αξιολόγηση – κάθε χρόνο – της προόδου για την επίτευξη αυτών. Γνωρίζοντας τα τεράστια προβλήματα του ΟΣΕ και το σοκ που είχε υποστεί από την μνημονιακή κρίση, είχα προτείνει ότι ο ίδιος ο πρωθυπουργός θα έπρεπε να τον επισκεφθεί, ώστε να σηματοδοτήσει το ενδιαφέρον της Πολιτείας για τον Σιδηρόδρομο, την αναδιοργάνωσή του, τον εκσυγχρονισμό του και την πρόοδό του.

Ομως, αισθανόμενος τη μεγάλη ευθύνη που μου είχε ανατεθεί υπέβαλα την παραίτησή μου από τη θέση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΣΕ και απεχώρησα, διότι όπως έλεγα τότε… δεν κατέστη δυνατή η οποιαδήποτε παραγωγική συνεργασία με τον υπουργό Κώστα Καραμανλή, η οποία θα ήταν αναγκαία και επωφελής, παρά τις συνεχείς προσπάθειες που κατέβαλα».

Ο Κ. Σπηλιόπουλος, είπε πως θεώρησε χρέος του να κάνει την μικρή αναφορά και αναδρομή, για να επαναλάβει ότι νιώθει πραγματική συντριβή και θλίψη για την αδιανόητη απώλεια τόσων ανθρώπων και κυρίως νέων. «Αυτές τις δύσκολες στιγμές που περνάει ο τόπος μας χρειάζεται να σταθούμε όλοι στο ύψος των περιστάσεων και της ευθύνης που έχουμε. Κι ως περιφερειακό συμβούλιο, αλλά κι ως πολίτες» κατέληξε.

ΦΑΡΜΑΚΗΣ:«ΟΙ ΕΘΝΙΚΕΣ ΤΡΑΓΩΔΙΕΣ ΝΑ ΜΗ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΚΟΜΜΑΤΙΚΑ ΠΙΝΓΚ-ΠΟΝΓΚ

Ο περιφερειάρχης, Νεκτάριος Φαρμάκης, στην παρέμβασή του φρόντισε να στείλει ενωτικό μήνυμα προς όλους, επισημαίνοντας ότι αυτή τη στιγμή είναι αναγκαίος ένας ειλικρινής και νηφάλιος διάλογος που θα οδηγήσει σε συγκεκριμένες αποφάσεις, με τη μέγιστη δυνατή συναίνεση, όσο σκληρές κι αν είναι οι διαφωνίες. Συμπλήρωσε ότι, στις μεγάλες συμφορές, η κοινωνία και η τοπική αυτοδιοίκηση θα πρέπει να απαιτούν να μην αναπαράγονται άγονες αντιπαραθέσεις, να μην επιτρέπεται οι εθνικές τραγωδίες να γίνονται κομματικά πινγκ-πονγκ αλλά να αναδεικνύονται οι πλευρές που οδηγούν σε αποφάσεις εθνικού χαρακτήρα, για το αυτονόητο, που είναι η βελτίωση του κράτους και η ισχυροποίηση των θεσμών.

ΤΟ ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ

Η πρωτοφανής σιδηροδροµική τραγωδία στα Τέµπη αφήνει βαριά τη σκιά της πάνω στην Ελλάδα και δηµιουργεί βαθιά πληγή στη συνείδηση του ελληνικού λαού.

Το περιφερειακό συµβούλιο, ερµηνεύοντας και εκφράζοντας τα συναισθήµατα των πολιτών: Πρώτον, διατυπώνει τη συντριβή του για την απώλεια δεκάδων αθώων πολιτών και εκφράζει τα ειλικρινή του συλλυπητήρια στους οικείους τους, γνωρίζοντας ότι καµία έκφραση συµπαράστασης δεν µπορεί να απαλύνει τον πόνο της άδικης απώλειας, ειδικά όταν πρόκειται για νέους ανθρώπους. Εύχεται δε στους τραυµατίες, ταχεία και πλήρη επούλωση των σωµατικών και ψυχικών πληγών.

Δεύτερον, συντασσόµενοι δίπλα στους εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες, απεργούς, µαθητές, φοιτητές που βγήκαν στους δρόµους διαδηλώνοντας, µε το αίτηµα να βγει στο φως όλη η αλήθεια για την τραγωδία των Τεµπών, ζητάµε από τη Δικαιοσύνη και την Πολιτεία, την πλήρη διαλεύκανση των αιτιών της τραγωδίας, που όπως αποδεικνύεται, έχουν πολλές και βαθιές ρίζες στον χρόνο και αφορούν σε εκούσιες ή ακούσιες πράξεις ή παραλείψεις, που θα µπορούσαν να έχουν δηµιουργήσει πολλές ακόµα τραγωδίες. Το όποιο «ανθρώπινο λάθος» δεν µπορεί να συγκαλύψει τις διαχρονικές ευθύνες των κυβερνήσεων για τα εγκληµατικά κενά στην ασφάλεια του δικτύου και την ευθύνη της ιδιωτικής εταιρείας που από το 2017 εκµεταλλεύεται το δίκτυο των σιδηροδρόµων στη χώρα, µε τη γενναία µάλιστα χρηµατοδότησή της από το κράτος, όπως οι εργαζόµενοι και τα συνδικαλιστικά τους όργανα είχαν έγκαιρα προειδοποιήσει.Η απονοµή Δικαιοσύνης αποτελεί θεµελιώδη προϋπόθεση αποκατάστασης της κοινωνικής ειρήνης, δικαίωσης των αθώων θυµάτων και των οικείων τους, αλλά και την πιο ισχυρή απόδειξη µίας ζώσας και αληθινής δηµοκρατίας.

Τρίτον, ζητάει από την ελληνική κυβέρνηση και το σύνολο των αρµόδιων φορέων του κράτους, τη λήψη κάθε αναγκαίου µέτρου που θα εµπεδώσει την ασφάλεια στις µεταφορές και τις συγκοινωνίες, ειδικά τις µαζικές. Το κράτος δεν µπορεί να ανέχεται «τυφλά» τρένα, ξεπερασµένες υποδοµές και ακατάλληλα για κυκλοφορία µεταφορικά µέσα. Ο αποτελεσµατικός εκσυγχρονισµός των µεταφορικών υποδοµών και ο έλεγχος των µεταφορικών µέσων αποτελούν µείζονα υποχρέωση ενός κράτους του 21ου αιώνα.

Το ΠΣ διατυπώνει την αναγκαιότητα για µέγιστη δυνατή συναίνεση, προκειµένου να παρθούν άµεσα όλα τα απαραίτητα µέτρα από την κυβέρνηση για την ασφάλεια των επιβατών.