Σπίρτζης για τρένα: «Δεν είμαστε όλοι ίδιοι, οι ευθύνες για την τραγωδία των Τεμπών είναι προσωποποιημένη»

Και ο Χρήστος Σπίρτζης, πρώην υπουργός Μεταφορών και Δικτύων, τοποθετήθηκε στη συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας στη Βουλή.

Σπίρτζης για τρένα: «Δεν είμαστε όλοι ίδιοι, οι ευθύνες για την τραγωδία των Τεμπών είναι προσωποποιημένη»

Στη συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας στη Βουλή βρέθηκε και ο Χρήστος Σπίρτζης, και αυτός πρώην υπουργός Μεταφορών και Δικτύων, με απώτερο στόχο να βρεθούν όλα τα αίτια για την πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη.

Δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση στον κομβικό σταθμό της Λάρισας, μετά από τη φωτιά της 29ης Ιουλίου 2019, όπως τόνισε ο πρώην υπουργός Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας πριν από λίγη ώρα στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής που εξετάζει την πορεία και την εξέλιξη των έργων της πολυσυζητημένης σύμβασης 717, για την τηλεδιοίκηση και τη σηματοδότηση των σιδηροδρομικών γραμμών της χώρας. Ο αρμόδιος υπουργών των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ επεσήμανε, όσον αφορά την πρόσφατη τραγωδία των Τεμπών, ότι δεν υπήρχε ασφαλιστική δικλείδα ώστε να διορθωθεί το λάθος που οδήγησε στο πολύνεκρο δυστύχημα.

Είπε επίσης πως «η σημερινή συνεδρίαση με μοναδικό θέμα συζήτησης τη σύμβαση 717 αδικεί το Κοινοβούλιο. Δεν είμαστε όλοι ίδιοι. Μια δική μου αμέλεια, είναι δικό μου λάθος, δεν θα το πάρει π.χ. ο κ. Χρυσοχοΐδης. Το όλοι είναι ίδιοι σημαίνει ότι κανείς δεν παίρνει τις ευθύνες στο μέλλον. Υπάρχουν πολιτικές ευθύνες. Υπάρχουν διαχρονικές παθογένειες, όμως υπάρχουν και οι προσωποποιημένες ευθύνες για το δυστύχημα. Πρέπει να καταθέσουν όσοι μπορούν να συνεισφέρουν και να συζητήσουμε και για τη σύμβαση 717».

Και πρόσθεσε: «Πολλά απ’ όσα ακούστηκαν τις τελευταίες μέρες, δεν βοηθούν. Ακούστηκαν ψέματα. είτε από αμάθεια είτε από σκοπιμότητα. Ό,τι πω εγώ θα τεκμηριώνεται με έγγραφα. Για τη σηματοδότηση, σύμφωνα με τις συμβάσεις το συνολικό σύστημα έχει δύο μέρη. Το GSMR τον Ιούλιο του 2019 παραδόθηκε εγκαταστημένο. Είχαν εκπαιδευτεί όλοι οι εργαζόμενοι και έμενε η πιστοποίηση και οι απολήξεις του δικτύου. Δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν έχει μπει σε λειτουργία. Θα ήθελα να πω ότι η υποχρέωση της χώρας αφορά μόνο στις κύριες γραμμές, όχι όλο το δίκτυο. Ακούμε και διαβάζουμε ότι μόνο 3 χώρες έχουν το σύστημα ETCS. Το ETCS λοιπόν, φαίνεται δεν είναι σε λειτουργία μόνο σε 10 χώρες».

«Κέντρο ελέγχου δεν υπήρχε από τις 27 Ιουλίου 2019 μέχρι και σήμερα»

Κατά τον ίδιο η η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ εκσυγχρόνισε το 2018 τον κανονισμό κίνησης. «Συμμετείχαν όλοι οι φορείς. Είτε είχε ETCS είτε όχι, προβλέπει πώς πρέπει να λειτουργεί το σύστημα. Η ασφάλεια πρέπει να είναι διασφαλισμένη. Ο λόγος που πραγματικά μπαίνουν αυτά τα συστήματα δεν είναι μόνο η ασφάλεια, γιατί αν ήταν θα μας υποχρέωνε να βάλουμε στο 100% των γραμμών. Η σύμβαση 717 είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να μπει το ETCS. Το σύστημα που μπορεί να διαχειρίζεται το δίκτυο δεν είναι τηλεδιοίκηση. Ο διαγωνισμός για το ETCS υπογράφθηκε το 2007, επί Κωστή Χατζηδάκη».

Εξήγησε δε, ότι η τηλεδιοίκηση είναι αυτό που ορίζεται στη σύμβαση 717. «Τηλεδιοίκηση σύμφωνα με τη σύμβαση είναι η εκ αποστάσεως χειρισμός της διαχείρισης της κυκλοφορίας, όπως η εκτροπή των τρένων. Όχι ο πίνακας που είδαμε στις τηλεοράσεις στον σταθμό Λάρισας, αλλά ένα άλλο μεγαλύτερο κέντρο που αφορά σε όλους τους σταθμούς. Αυτό το κέντρο τηλεδιοίκησης στη Λάρισα λειτουργούσε μέχρι το καλοκαίρι του 2019. Κέντρο ελέγχου δεν υπήρχε από τις 27 Ιουλίου 2019 μέχρι και σήμερα».

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή

Άμεση ενημέρωση με όλες τις ειδήσεις τώρα και μέσω WhatsApp - Δες εδω


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ