Στα «τυφλά» πάει και το τραμ της Αθήνας – Οι καταγγελίες για φωτεινούς σηματοδότες και επικοινωνίες συρμών

Την στιγμή που η χώρα πενθεί για την εθνική τραγωδία στα Τέμπη, σε καταγγελίες για τη λειτουργία του Τραμ προχώρησε ο πρόεδρος των εργαζομένων, Χρήστος Τσώλης.

Αθήνα

Όλο και περισσότερο μετά την εθνική τραγωδία στα Τέμπη, έρχονται στην επιφάνεια όλα εκείνα τα προβλήματα των δικτύων της Ελλάδας, ακόμα και του τραμ.

Την στιγμή που η χώρα πενθεί για την εθνική τραγωδία στα Τέμπη, σε καταγγελίες για τη λειτουργία του Τραμ προχώρησε ο πρόεδρος των εργαζομένων, Χρήστος Τσώλης.

Όπως κατήγγειλε ο πρόεδρος ηλεκτροδηγών του ΤΡΑΜ, στο ΟPEN “μετά το 2019 όλα γίνονται “χειροκίνητα”. Παράλληλα πρόσθεσε πως αυτό δεν είναι “μυστικό” καθώς έχουν γίνει εξώδικα και δύο επερωτήσεις στη Βουλή.

Το μόνο που επιλύθηκε είναι το πρόβλημα σηματοδότησης στο Σύνταγμα, το πιο πολυσύχναστο μέρος του δικτύου, όπου το κόκκινο έμενε διαρκώς αναμμένο κι αυτό ύστερα από τα ασφαλιστικά μέτρα που κέρδισε το ΣΗΤΑ με αποτέλεσμα η εταιρία να υποχρεωθεί να επιδιορθώσει τη βλάβη εντός τριμήνου.

«Επί χρόνια, με γραπτές αναφορές και διαμαρτυρίες μας, θέτουμε υπόψη της διοίκησης τα σοβαρότατα λειτουργικά ζητήματα της τηλεματικής και τους άμεσους κινδύνους ζωής για μας τους οδηγούς του τραμ αλλά και τους διερχόμενους πολίτες, που δημιουργούνται από τα προβλήματα αυτά», λέει ο κ. Τσώλης προσθέτοντας ότι το νέο σύστημα δεν είναι συμβατό με τους δέκα παλαιότερους συρμούς.

Αναφερόμενος στη δυσλειτουργία αλλά και τη μη λειτουργία των φωτεινών σηματοδοτών περιγράφει πως οι οδηγοί υποχρεώνονται σε κάθε σηματοδότη να ακινητοποιήσουν το τραμ, να ανοίξουν την πόρτα εξόδου και να κατέβουν για να προβούν με κλειδί στη λειτουργία του σηματοδότη: «Την ώρα εκείνη πολλοί επιβάτες με το άνοιγμα της πόρτας, εγκαταλείπουν το τραμ κινδυνεύοντας άμεσα από τα διερχόμενα παράλληλα και κάθετα του τραμ αυτοκίνητα».

Όπως προσθέτει ο ίδιος επί χρόνια η εταιρία κωφεύει με βασικό επιχείρημα ότι την ευθύνη της κακής και επικίνδυνης λειτουργίας της τηλεματικής έχει η υπεύθυνη για την εγκατάστασή της, εξωτερική εταιρία: «Και οι συνάδελφοί μας μηχανοδηγοί στα τρένα, είχαν επανειλημμένα τονίσει ότι τα συστήματα σηματοδότησης, ελέγχου, προστασίας και τηλεειδοποίησης δεν λειτουργούσαν», αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους.

Ιδιαίτερα σοβαρό είναι, πάντως το γεγονός, ότι το σύστημα παρουσιάζεται να πάσχει και στο Κέντρο Ελέγχου: «Σβήνει και μαυρίζει η οθόνη, στην οποία φαίνονται ως κουκίδες οι συρμοί με αποτέλεσμα το Κέντρο να μην ξέρει που βρίσκονται. Εχει συμβεί το Κέντρο Ελέγχου να σβήσει για ώρες. Οι ηλεκτροδηγοί ενημερωνόμαστε από τον ασύρματο ότι έχει πέσει το σύστημα και μας παρακαλούν να είμαστε προσεκτικοί στο δρόμο».

 

Ο ίδιος μιλώντας για το θέμα και χθες στον Αντένα επεσήμανε τα εξής:

Ο ίδιος, μιλώντας στον ΑΝΤ1, με αφορμή το φρικτό σιδηροδρομικό δυστύχημα σημείωσε τα εξής:

«Το ζήτημα υπάρχει από το 2019. Η τηλεματική (σ.σ. η τηλεδιοίκηση στο Τραμ) δεν λειτουργεί, δεν συνεργάζονται οι συρμοί με τα φανάρια. Το κέντρο ελέγχου δεν μπορεί να δει που βρίσκονται οι συρμοί.

«Οι οδηγοί λειτουργούν χειροκίνητα, εκεί που δεν υπάρχει φανάρι, οι επιβάτες πηδούν από το όχημα και οι κατευθύνσεις, τα «ψαλίδια» δηλαδή, αλλάζουν ανά πάσα στιγμή», ανέφερε ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΤΡΑΜ Αττικής.

Εξήγησε δε, πως «τα παλιά οχήματα δεν μπορούν να λειτουργήσουν με το νέο σύστημα της τηλεματικής που εγκαταστάθηκε το 2019» και για όλα τα παραπάνω, τόνισε πως, έχουν γνωστοποιηθεί σε όλους τους προϊστάμενους, ακόμα και τον τέως Υπουργό Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή. Επιπλέον, είχαν κάνει μήνυση στην Εισαγγελία το 2021 και το μόνο που έχει γίνει έκτοτε, ήταν να κληθούν για κατάθεση».