Σταϊκούρας για σιδηροδρομικό δίκτυο: Χρειαζόμαστε μια 2ετία για την οριστική αποκατάσταση του

Συνολικά στο σιδηροδρομικό δίκτυο οι ζημιές ήταν 180 χιλιόμετρα, δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας.

Σταϊκούρας για σιδηροδρομικό δίκτυο: Χρειαζόμαστε μια 2ετία για την οριστική αποκατάσταση του

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας δήλωσε «η περίφημη σύμβαση 717 παραδόθηκε, όπως είχε δεσμευτεί η κυβέρνηση τον Σεπτέμβριο και το ΕTSC παραδόθηκε επί της γραμμής, όπως είχε πει η κυβέρνηση τον Νοέμβριο. Ολοκληρώθηκαν οι συμβάσεις, εγκαταστάθηκε η σηματοδότηση και η τηλεδιοίκηση, όμως εξαιτίας του Daniel σ’ ένα συγκεκριμένο γεωγραφικό πεδίο που εκτείνεται περίπου από τον Δομοκό μέχρι τη Λάρισα, καταστράφηκαν ολοσχερώς όλα αυτά τα συστήματα, τα οποία είχαν παραδοθεί τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο. Άρα, σε αυτό το σημείο, σ’ αυτή τη γεωγραφική έκταση, ουσιαστικά γίνεται πιο αργή κίνηση, ώστε να είμαστε απολύτως ασφαλείς για το πώς γίνονται οι μετακινήσεις των τρένων»  μιλώντας στην εκπομπή «Συνδέσεις» του ΕΡΤΝews.

Συνολικά στο σιδηροδρομικό δίκτυο οι ζημιές ήταν 180 χιλιόμετρα, υπογράμμισε ο κ. Σταϊκούρας.

Πρόσθεσε ότι «μετά τον Daniel έχουμε κάνει προσωρινή αποκατάσταση της γραμμής από τα μέσα Δεκεμβρίου και περίπου 100.000 συμπατριώτες μας έχουν μετακινηθεί με το τρένο έκτοτε και μέσα στην επόμενη διετία περίπου, με ένα κόστος της τάξεως των 450 εκατομμυρίων ευρώ, θα αποκαταστήσουμε τον βασικό άξονα που είναι Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε αυτό το τμήμα και δύο καθέτους Λάρισα – Βόλος, αλλά με πολύ καλύτερα συστήματα ανθεκτικότητας και Παλιοφάρσαλο – Καλαμπάκα».

«Σε κάθε περίπτωση, όταν ένα τρένο φτάνει σ’ ένα σημείο, για παράδειγμα πέριξ του Δομοκού, δεν έρχεται άλλο τρένο όταν είναι στη Λάρισα, περίπου στο ύψος της Λάρισας. Άρα υπάρχει απόλυτη κάλυψη αυτού του τμήματος μέχρι να αποκατασταθεί» είπε χαρακτηριστικά.

Στην ερώτηση αν στα υπόλοιπα σημεία της διαδρομής, Αθήνα – Δομοκός και Λάρισα – Θεσσαλονκής, λειτουργούν όλα κανονικά απάντησε «έχουν παραδοθεί και λειτουργούν, όπως σας είπα, ETSC επί της γραμμής και η 717».

Στην ερώτηση αν κάποια στιγμή το 2026, θα πηγαίνουμε από Αθήνα -Θεσσαλονίκη κανονικά χωρίς κανένα πρόβλημα, με όλα τα συστήματα να λειτουργούν ο υπουργός απάντησε « περίπου μια διετία χρειαζόμαστε για την οριστική αποκατάσταση του δικτύου. Επαναλαμβάνω έχει γίνει προσωρινή».

Για τη διαδρομη Αθήνα – Θεσσαλονίκη και τη χρονική διάρκειά της ανέφερε «εκτιμούμε σε λιγότερο από τέσσερις ώρες, αλλά όπως θα έχετε ίσως δει και το υπενθυμίζω στο Υπουργικό Συμβούλιο που έγινε πριν από περίπου δύο μήνες, παρουσιάσαμε και κάποια σχέδια επενδύσεων στον ελληνικό σιδηρόδρομο τα επόμενα 20 χρόνια[…] είναι μια μοναδική ευκαιρία για την Ελλάδα να εκμεταλλευτεί τους ελληνικούς λιμένες, τόσο γιατί θέλουν χώρες όπως είναι η Βουλγαρία, η Σερβία να κατέβουν προς τα κάτω και να κάνουνε εξαγωγές από τους λιμένες Αλεξανδρούπολης, Θεσσαλονίκης και Καβάλας. Αλλά όσο και γιατί και η Ινδία θέλει να δημιουργήσει μια είσοδο προς την Ευρώπη. Με αυτό τον τρόπο συνεπώς υπάρχουν δύο νέοι ευρωπαϊκοί διάδρομοι που προσπαθούμε να διασφαλίσουμε πόρους από την Ευρώπη για να μπορέσουμε να ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο τους ελληνικούς σιδηροδρόμους».

Σε άλλο σημείο τόνισε ότι «στις προτάσεις που υποβάλαμε για χρηματοδότηση από την Ευρώπη τέλος Ιανουαρίου, υπάρχει μέσα και το Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο για να μπορέσουμε να φεύγουμε προς την Ευρώπη και η αναβάθμιση της Πάτρας, το Ρίο – Πάτρα, είναι μέσα στο ανταγωνιστικό σκέλος αυτού, άρα είναι μέσα στη χρηματοδότηση σημαντικά τμήματα αυτού».

Ερωτηθείς για τα μεγάλα έργα ανέφερε «Πριν από λίγες ημέρες με τον πρωθυπουργό παραδώσαμε το Άκτιο – Αμβρακία. Αθήνα – Λευκάδα σε τρεις ώρες και 20 λεπτά. Σημαντικό έργο το οποίο κράτησε αρκετά χρόνια. Δεύτερον, με ρωτήσατε για το Πάτρα-Πύργος. Το Πάτρα-Πύργος εξελίσσεται με εξαιρετικούς ρυθμούς και στις τρεις εργολαβίες. Εκτιμούμε ότι μέχρι τον Ιούνιο θα έχει παραδοθεί πάνω από το 50% του έργου. Μέχρι τον Δεκέμβριο πάνω από το 80% του έργου και όπως έχουμε δεσμευτεί όλο το έργο 75 καινούργια χιλιόμετρα θα παραδοθούν μέχρι το καλοκαίρι του 2025. ΒΟΑΚ. Θα ολοκληρωθεί η διαδικασία των οικονομικών προσφορών για το τμήμα από τα Χανιά μέχρι το Ηράκλειο το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα. Οι άλλες δύο εργολαβίες έχουν ήδη παραδοθεί και έχουν ξεκινήσει οι πρόδρομες εργασίες. Σημαντικό το οποίο το προσπερνάμε λίγο στην Κρήτη είναι το αεροδρόμιο στο Καστέλι και είναι σημαντικό γιατί δεν ξέρω αν το γνωρίζετε, αλλά το αεροδρόμιο του Ηρακλείου υποδέχθηκε πέρσι 8,7 εκατομμύρια επιβάτες, το δεύτερο μεγαλύτερο αεροδρόμιο στην Ελλάδα. Το Καστέλι, έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό άνω του 30% και γίνεται ένα εξαιρετικό, εμβληματικό έργο και όχι εύκολο, δύσκολο, αλλά προχωρά. Με ρωτήσατε για τον Ε-65. Μέχρι το Πάσχα αν δεν έχουμε ακραία καιρικά φαινόμενα μέχρι τότε, θα παραδοθεί όλος ο δρόμος μέχρι την Καλαμπάκα, και το τμήμα στην Ξυνιάδα και το τμήμα Τρίκαλα – Καλαμπάκα. Μετρό Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί τον Νοέμβριο του 2024 και το Flyover θα παραδοθεί τον Μάιο του 2027».

 

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή

Άμεση ενημέρωση με όλες τις ειδήσεις τώρα και μέσω WhatsApp - Δες εδω


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ