«Σταυροφορία» από άμβωνος! Η Εκκλησία είπε «όχι» σε γάμο-τεκνοθεσία ομόφυλων – Τι αναφέρουν εκκλησιαστικοί κύκλοι στην «Π»

Σχίσμα στις σχέσεις με την κυβέρνηση, επιστολές στους βουλευτές, «πύρινη» εγκύκλιος στις 4 Φεβρουαρίου και συνεχής ενημέρωση των πολιτών

Σταυροφορία Στιγμιότυπο από τη χθεσινή έκτακτη συνεδρίαση της Εκκλησίας της Ελλάδας (δεξιά διακρίνεται και ο Μητροπολίτης Πατρών κ. Χρυσόστομος)

«Οταν η Εκκλησία λέει όχι, εννοεί όχι!». Στα λόγια αυτά που μετέφερε στην «Πελοπόννησο» μέλος της Ιεράς Μητρόπολης Πατρών αποτυπώνεται απόλυτα το πνεύμα της χθεσινής ομόφωνης απόφασης της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδας, να αντιτεθεί στη νομοθέτηση «γάμου» ομόφυλων ζευγαριών.

Στην ανακοίνωση που εκδόθηκε ξεκαθαρίζονται οι λόγοι που λήφθηκε η ανωτέρω απόφαση, με την οποία ξεκινάει επί της ουσίας μια μορφή… ιερού πολέμου σε κάθε Μητρόπολη της χώρας μας ξεχωριστά. Το ποια μορφή θα έχει αυτή η «σταυροφορία» είναι κάτι που θα φανεί την πρώτη Κυριακή του Φεβρουαρίου, όταν και θα διαβαστεί στους ιερούς ναούς ανά την ελληνική επικράτεια εγκύκλιος με τις θέσεις της Εκκλησίας.

Πάντως, ήδη έχουν ξεκινήσει οι έμμεσες ή και άμεσες επιθέσεις προς την κυβέρνηση, με χαρακτηριστική στην περιοχή μας την πρόσφατη τοποθέτηση του Μητροπολίτη Καλαβρύτων και Αιγιάλειας κ. Ιερώνυμου στη διάρκεια εκδήλωσης κοπής της πρωτοχρονιάτικης πίτας, όταν με τον τρόπο του εξήρε τη στάση του πρώην υφυπουργού Εξωτερικών Ανδρέα Κατσανιώτη κατά του επίμαχου νομοσχεδίου και καυτηρίασε όσους βουλευτές Αχαΐας το υπερψηφίσουν. Να σημειωθεί ότι ο Μητροπολίτης Ιερώνυμος δεν θέλησε να κάνει κάποια άλλη δήλωση χθες και, όπως και ο Μητροπολίτης Πατρών κ. Χρυσόστομος, μας παρέπεμψαν στις αποφάσεις της Ιεράς Συνόδου. Με βάση, όμως, τη μέχρι χθες δημόσια θέση τους, είναι σίγουρο ότι θα εντείνουν τα δημόσια αρνητικά σχόλια για την κυβέρνηση, για τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη προσωπικά και φυσικά για τους αχαιούς εκπροσώπους του κοινοβουλίου που θα ψηφίσουν «Ναι».

Τι άλλο αποφασίστηκε στη χθεσινή συνεδρίαση της Ιεράς Συνόδου, η οποία διήρκεσε περίπου πέντε ώρες; Το να σταλούν επιστολές προς τους βουλευτές και να μοιραστεί σχετικό φυλλάδιο για τα ομόφυλα ζευγάρια. Επίσης, θα «εξουσιοδοτηθούν οι Μητροπολίτες κάθε επαρχίας να αναλάβουν πρωτοβουλίες για την ενημέρωση του ποιμνίου και την προάσπιση της οικογένειας».

Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος έφτασε στη Μονή Πετράκη γύρω στις 8:30 το πρωί, χωρίς να κάνει κάποια δήλωση, ενώ μέχρι και μετά τις 9 προσέρχονταν οι 81 Μητροπολίτες, ανάμεσά τους και οι δύο Αχαιοί. Οπως διέρρευσε, η στάση των Ιεραρχών απέναντι στο νομοσχέδιο ήταν κοινή και ομόφωνη κατά της επέκτασης του πολιτικού γάμου και στα ομόφυλα ζευγάρια και κατά της τεκνοθεσίας. Απλώς κάποιοι Μητροπολίτες χρησιμοποίησαν μια ιδιαιτέρως σκληρή γλώσσα και ήταν, μάλιστα, και η πλειοψηφία σε σχέση με εκείνους που κράτησαν χαμηλούς τόνους.

Στη συνεδρίαση της Ιεράς Συνόδου, ετοιμάστηκαν δύο επιστολές, η μία προς τους πιστούς, η οποία θα αναγνωστεί σε όλους τους ναούς την Κυριακή 4 Φεβρουαρίου και άλλη μία, η οποία θα σταλεί στους βουλευτές και θα αποτυπώνει τους λόγους που η Εκκλησία είναι αντίθετη. Την εισήγηση έκανε ο Μητροπολίτης Μεσογαίας Νικόλαος ως πρόεδρος της ειδικής Συνοδικής επιτροπής Βιοηθικής, αναπτύσσοντας, παράλληλα, τις θεολογικές και επιστημονικές διαφωνίες της Εκκλησίας.

Οπως καταλαβαίνει κανείς, το σχίσμα ανάμεσα σε κυβέρνηση και Εκκλησία αρχίζει να παίρνει διαστάσεις και όλα δείχνουν ότι τις επόμενες εβδομάδες μέχρι την ψήφιση του επίμαχου νομοσχεδίου, τα μάτια μας θα δουν πάρα πολλά!

«Καταργούν πατρότητα και μητρότητα»

«Οι απόψεις της Εκκλησίας είναι σεβαστές. Κανένα σχόλιο». Αυτή ήταν η πρώτη αντίδραση από τους κυβερνητικούς κύκλους με το που πληροφορήθηκαν την (αναμενόμενη άλλωστε) στάση της Εκκλησίας στο ζήτημα του «γάμου» των ομόφυλων ζευγαριών. Λογικά σήμερα θα υπάρξουν πιο αναλυτικές τοποθετήσεις, με την κυβέρνηση να επιχειρεί να υποβαθμίσει το θέμα, όμως οι πολιτικοί αναλυτές θεωρούν ότι όλο αυτό δεν θα είναι καθόλου εύκολη υπόθεση.

Τι αναφέρει, όμως, η ανακοίνωση της Ιεράς Συνόδου; Καταρχάς, το ότι «η θεολογία της Εκκλησίας για τον γάμο απορρέει από την Αγία Γραφή, τη διδασκαλία των Πατέρων της Εκκλησίας και τη διάταξη του Μυστηρίου του Γάμου και φαίνεται καθαρά στην Ακολουθία του Μυστηρίου αυτού. Ο σκοπός του χριστιανικού γάμου είναι η δημιουργία καλής συζυγίας και οικογένειας, η ανάπτυξη παιδιών ως καρπών της εν Χριστώ αγάπης των δύο συζύγων και η σύνδεσή τους με την εκκλησιαστική ζωή».

Κι όπως συνεχίζει η ανακοίνωση: «Προφανώς η Πολιτεία νομοθετεί, αλλά αυτή η παράμετρος ούτε στερεί την ελευθερία του λόγου από την Εκκλησία ούτε απαλλάσσει την Εκκλησία από το καθήκον ενημέρωσης του πιστού λαού ούτε μπορεί να της υποδείξει σε τι συνίσταται η αμαρτία. Η Εκκλησία δεν νομοθετεί και δεν φέρει ευθύνη για τους νόμους. Αν σιωπήσει, όμως, φέρει βαρύτατη ευθύνη και αυτοκαταργείται. Από το 2015 το σύμφωνο συμβίωσης παρέχει σε ζευγάρια του ιδίου φύλου όλα τα δικαιώματα και τις δυνατότητες του γάμου με κύρια εξαίρεση τη δυνατότητα απόκτησης παιδιών με υιοθεσία ή παρένθετη κύηση.

Σταυροφορία

Ο μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου Ιερόθεος έκανε τη σχετική ενημέρωση προς τους δημοσιογράφους

Το σύνθημα της “ισότητας στον γάμο” αποβλέπει σε έναν στόχο, στην απόκτηση παιδιών από “ομόφυλα ζευγάρια”. Ανακοινώθηκε ότι θα επιτρέπεται ο “ομόφυλος γάμος” και η “ομόφυλη γονεϊκότητα” μέσω υιοθεσίας και (με διάφορες διόδους) μέσω παρένθετης κύησης. Οι εμπνευστές του νομοσχεδίου και οι συνευδοκούντες σε αυτό προωθούν την κατάργηση της πατρότητας και της μητρότητας και τη μετατροπή τους σε ουδέτερη γονεϊκότητα, την εξαφάνιση των ρόλων των δύο φύλων μέσα στην οικογένεια και θέτουν πάνω από τα συμφέροντα των μελλοντικών παιδιών τις σεξουαλικές επιλογές των ομοφυλόφιλων ενηλίκων.

Με βάση το νομοσχέδιο, ομοφυλόφιλοι μονογονείς θα μπορούν να επιβάλουν στο παιδί τους τον σύντροφό τους ως “πατέρα 2” ή ως “μητέρα 2”. Η νομοθετική αυτή πρωτοβουλία καταδικάζει μελλοντικά παιδιά να μεγαλώσουν χωρίς πατέρα ή μητέρα σε ένα περιβάλλον σύγχυσης των γονεϊκών ρόλων. Η μονογονεϊκή οικογένεια είναι διαφορετική περίπτωση. Προκαλεί στέρηση του ενός γονέα, αλλά όχι σύγχυση των ρόλων των γονέων. Αντίθετα, η ομοφυλοφιλική συμβίωση προξενεί και τα δύο.

Επιπλέον, τα παιδιά αυτά συχνά δεν θα έχουν δυνατότητα γνωριμίας με τον άλλο βιολογικό γονέα τους. Δεν θα έχουν επίσης το προσωπικό βίωμα της παρουσίας του άλλου φύλου (αντίθετου των “ομόφυλων γονέων” τους) μέσα σε μία ετερόφυλη σχέση. Τα παιδιά με πατέρες 1 και 2 ή με μητέρες 1 και 2 (ή και παραπάνω) θα είναι τα θύματα ενός αφύσικου μηχανισμού τεκνοθεσιών».

Και η Ιερά Σύνοδος καταλήγει ως εξής: «Το νομοσχέδιο καταργεί όχι μόνο κανόνες βιοηθικής, χριστιανικές αξίες και την ελληνική οικογενειακή παράδοση, αλλά ανατρέπει τα δικαιώματα μελλοντικών παιδιών και τους ρόλους των φύλων ως στοιχείων συνοχής της κοινωνίας -και αυτό αφορά τον καθένα, έστω και αν δεν αποδέχεται τη χριστιανική ηθική. Το ερώτημα που αιωρείται αναπάντητο είναι τελικά: Ποιος είναι ο ουσιαστικός λόγος αυτής της απόφασης που αλλάζει συνολικά και άρδην τον θεσμό του γάμου και την ιδιότητα του γονέα και γιατί προωθείται με τόση επιμονή; Η Εκκλησία της Ελλάδος αναγνωρίζει μόνο το Ιερό Μυστήριο του χριστιανικού γάμου και απορρίπτει τον πολιτικό γάμο ασχέτως φύλου. Εν προκειμένω τάσσεται κατά του πολιτικού γάμου “ομόφυλων ζευγαριών” για τον πρόσθετο λόγο ότι αυτός οδηγεί αναπόδραστα σε “ομόφυλη γονεϊκότητα” μέσω υιοθεσίας ή παρένθετης κύησης. Η νομοθέτηση αυτή συγκρούεται τόσο με τη χριστιανική ανθρωπολογία, όσο και με το καθήκον της κοινωνίας να εξασφαλίζει στα παιδιά ευημερία και σωστή ανατροφή, αλλά και με το δικαίωμα των παιδιών να έχουν πατρική και μητρική παρουσία και φροντίδα. Για όλους τους προηγούμενους λόγους και με αίσθημα ποιμαντικής ευθύνης και αγάπης, η Αγία Εκκλησία μας είναι κάθετα αντίθετη προς το προωθούμενο νομοσχέδιο».