Τάσος Σταυρογιαννόπουλος: Αποχωρεί από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας – Η επιστολή του

Αποχωρεί από τη θέση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας ο Τάσος Σταυρογιαννόπουλος, ο οποίος και απέστειλε αποχαιρετιστήρια επιστολή.

Τάσος Σταυρογιαννόπουλος: Αποχωρεί από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας - Η επιστολή του

Αποχωρεί από τη θέση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας ο Τάσος Σταυρογιαννόπουλος, ο οποίος και απέστειλε αποχαιρετιστήρια επιστολή.

Σε επιστολή αναφέρεται:

“Αποχωρώντας από τη θέση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας μετά από παραμονή δύο ετών αισθάνομαι την ανάγκη να επικοινωνήσω σήμερα με όλους εσάς τους συνοδοιπόρους, συναδέλφους, συνεργάτες και όλη την τοπική κοινωνία της Αχαΐας”, αναφέρει στην αποχαιρετιστήρια ανακοίνωσή του ο Τάσος Σταυρογιαννόπουλος, ο οποίος αποχωρεί από τη θέση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας.

“Πριν δύο χρόνια κλήθηκα να ηγηθώ μιας δύσκολης αποστολής, εν μέσω μιας παγκόσμιας υγειονομικής κρίσης, που τάραξε συθέμελα όλο το εκπαιδευτικό οικοδόμημα. Οι δυσκολίες, οι αντιξοότητες, τα εμπόδια και οι προκλήσεις ήταν πολλές. Τα δύο αυτά χρόνια ήταν κατά γενική ομολογία τα πιο δύσκολα των τελευταίων δεκαετιών. Οι διαρκείς καραντίνες, η τηλεκπαίδευση, τα αυστηρά πρωτόκολλα λειτουργίας των σχολείων, οι άδειες νόσησης των εκπαιδευτικών που κατέγραψαν ιστορικά ρεκόρ, ήταν πρωτοφανείς καταστάσεις που βιώσαμε όλοι.

Σε αυτόν τον ανηφορικό δρόμο πορεύτηκα με τους συνεργάτες μου με σταθερή προσήλωση στο στόχο μας, που δεν ήταν άλλος παρά να φανούμε χρήσιμοι στην παιδεία και στους εκπαιδευτικούς μας. Στον πυρήνα της σκέψης και της στοχοθεσίας μου ήταν η αποτελεσματική λειτουργία των σχολείων και η επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών.

Προσπάθησα στο μέγιστο δυνατό βαθμό να βελτιωθεί καθετί, που έχει να κάνει με την εκπαίδευση των παιδιών μας. Στάθηκα δίπλα στους εκπαιδευτικούς μας, εφόσον αυτοί είναι ο πλούτος της παιδείας μας. Επιδίωξα να θωρακιστεί ένα ασφαλές περιβάλλον λειτουργίας των συναδέλφων μας, προκειμένου να αφοσιωθούν απρόσκοπτα στο τεράστιο έργο τους.

Τα σχολεία της αχαϊκής γης, μιας περιοχής με διαφορετικό γεωγραφικό, οικονομικό-κοινωνικό και εκπαιδευτικό ανάγλυφο έγιναν δέκτες ποσοτικών και ποιοτικών επιδόσεων, που συνέβαλαν στην ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης. «Φτάσε, όπου δεν μπορείς» έγραφε ο Νίκος Καζαντζάκης. Σε αυτή τη διαδρομή ξεπεράσαμε τα όρια.

Σήμερα, που παραδίδουμε τη σκυτάλη στον επόμενο Διευθυντή αισθάνομαι πως αξιολογηθήκαμε για το έργο μας, τόσο από τους εκπαιδευτικούς, όσο και από την κοινωνία και τούτο δεν αφήνει κανένα περιθώριο στενάχωρης σκέψης. Αποχωρώ γεμάτος θετικά συναισθήματα και με χαρά γιατί ανέλαβα την ευθύνη. «Ν΄ αγαπάς την ευθύνη, να λες εγώ μονάχος μου θα σώσω τον κόσμο. Αν χαθεί, εγώ θα φταίω» τονίζει, πάλι, ο Νίκος Καζαντζάκης.

Οι υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών έγιναν γρηγορότερα από κάθε άλλη χρονιά. Τα σχολεία λειτούργησαν με πληρότητα εκπαιδευτικού προσωπικού από την πρώτη ημέρα λειτουργίας τους. Σχεδιάσαμε και υλοποιήσαμε τον πιο έγκαιρο και αποτελεσματικό προγραμματισμό έναρξης σχολικής χρονιάς το Σεπτέμβριο του 2021. Τα εκπαιδευτικά κενά των προηγούμενων χρόνων, που είχαν ως αποτέλεσμα τη σώρευση χιλιάδων χαμένων διδακτικών ωρών για τους μαθητές μας, περιορίστηκαν στο ελάχιστο. Τα ολοήμερα σχολεία λειτούργησαν αξιοπρεπώς με το σχολικό ξεκίνημα.

Κερδίσαμε τη μάχη της ομαλής λειτουργίας των σχολείων με την απειλή των επιπτώσεων της πανδημίας και δικαιώθηκε η επιλογή των ανοικτών σχολείων, όταν πολλοί κινδυνολογούσαν. Ορκίσαμε δεκάδες νέους μόνιμους συναδέλφους, που η προσθήκη τους στην εκπαιδευτική διαδικασία ήταν ευεργετική.

Εργαστήκαμε και πετύχαμε ίδρυση νέων οργανικών θέσεων στην περιοχή μας και διορθώσαμε όλα τα λάθη του παρελθόντος, ενεργοποιώντας τις αδρανοποιημένες οργανικές θέσεις. Διεκδικήσαμε και καταφέραμε να εργαστούν στα σχολεία μας εκατοντάδες αναπληρωτές συνάδελφοι, μεγιστοποιώντας την εκπαιδευτική αποτελεσματικότητα.

Επιδιώξαμε και πετύχαμε τον περιορισμό των πολυπληθών τμημάτων, εφόσον το 94% των τμημάτων των δημοτικών σχολείων και το 89% των τμημάτων νηπιαγωγείων του Νομού Αχαΐας λειτούργησαν έχοντας μέχρι 22 μαθητές. Η παράλληλη στήριξη κατανεμήθηκε ορθολογικά προς ευόδωση του στόχου «κανένας μαθητής αβοήθητος».

Το οξύ στεγαστικό πρόβλημα του 1/3 των νηπιαγωγείων της Πάτρας το θέσαμε ως ζήτημα πρώτης προτεραιότητας σε όλα τα επίπεδα, με αποτέλεσμα κάτι να κινείται έστω σε επίπεδο προθέσεων και σχεδιασμού από το Δήμο Πατρέων.

Επιθυμώ, πρωτίστως, να ευχαριστήσω για την εμπιστοσύνη και την άριστη συνεργασία των δύο χρόνων την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Θερμές ευχαριστίες για τη συνεργασία οφείλω, επίσης, στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας, στους Διευθυντές Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας, στον Οργανωτικό Συντονιστή και στους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, στα μέλη και στη Γραμματεία του ΠΥΣΠΕ, του ΑΠΥΣΠΕ και του ΠΥΣΕΕΠ, στους Δημάρχους και Αντιδημάρχους Παιδείας όλων των Δήμων της Αχαΐας, στον Περιφερειάρχη και στους Αντιπεριφερειάρχες Δυτικής Ελλάδας, στα Δ.Σ. των σωματείων μας και σε όλους τους συνεργαζόμενους φορείς.

Ευχαριστώ, επίσης, τους Βουλευτές της Αχαΐας και ιδιαίτερα εκείνους που μας έδωσαν την ευκαιρία να απαντήσουμε σε επερωτήσεις τους στη Βουλή, προκειμένου να γνωρίσει ο ελληνικός λαός την αλήθεια και να γίνει κοινωνός της χρηστής διοίκησης, όπως π.χ. ότι όταν αναστέλλεται η λειτουργία ενός σχολείου που φοιτά ένας μαθητής δε γίνεται αβασάνιστα, αλλά έχοντας την ασφαλή πεποίθηση πως δεν υποβαθμίζεται έτσι η εκπαίδευση, αλλά παρέχεται η ευκαιρία σε ένα παιδί να μεγαλώσει μέσα στην κοινωνία, εφόσον το σχολείο είναι κοινότητα μάθησης.

Αμέτρητα ευχαριστώ οφείλω στο προσωπικό της Δ/νσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας για τις άοκνες προσπάθειες και ιδιαίτερα στις Γραμματείες του ΠΥΣΠΕ και του Διευθυντή, που λειτούργησαν δύο χρόνια σαν να ήταν σε μόνιμη εφημερία. Είμαι ευγνώμων στα μέλη του ΠΥΣΠΕ, γιατί εργάστηκαν με μεθοδικότητα, προσήλωση και εντρύφησαν αμέσως στη λογική της διαφανούς και αξιοκρατικής λειτουργίας του Συμβουλίου, που ήταν εξαρχής αδιαπραγμάτευτες αρχές.

Τις πιο εγκάρδιες ευχαριστίες τις οφείλω στις/ους Διευθύντριες/ντές και Προϊσταμένες/ους Δημοτικών σχολείων – Νηπιαγωγείων γιατί μαζί πορευτήκαμε σε δύσβατα μονοπάτια αυτή τη διετία, καθώς και στους μάχιμους συναδέλφους της τάξης, γιατί για άλλη μια φορά κουβάλησαν στις πλάτες τους την εκπαίδευση.

Με όλους αυτούς μας συνδέει, άλλωστε, μια άρρηκτη διαχρονική σχέση εμπιστοσύνης. Χαιρετώ, επίσης, με αγάπη όσους συναδέλφους αποχωρούν από την υπηρεσία στο τέλος Αυγούστου. Ευχαριστώ, τέλος, τους δημοσιογράφους και τους εργαζόμενους στα τοπικά μέσα ενημέρωσης για τη σοβαρότητα και την αντικειμενικότητα με την οποία καλύπτουν τα εκπαιδευτικά θέματα, καθώς και τη στήριξη που παρέχουν στο εκπαιδευτικό λειτούργημα.

Συγχαίρω και καλωσορίζω στην Πάτρα το νέο Διευθυντή Εκπαίδευσης κ. Νικόλαο Κλάδη και του εύχομαι κάθε επιτυχία στο έργο του. Του παραδίδω τη Διεύθυνση σε πολύ καλύτερη κατάσταση από ότι την παρέλαβα, Η πολιτεία ας έχει πάντα ως οδηγητικό άξονα της πολιτικής της τους στίχους του μεγάλου εθνικού ποιητή Κωστή Παλαμά, που έζησε λίγα μόλις μέτρα δίπλα από την έδρα της Διεύθυνσής μας:

«Του κάκου ιδρώνεις, έμπα σ’ άλλη στράτα. Το νου μας πρώτα στύλωσε και χτίσε,

και πρώτ’ απ’ όλα αλφαβητάρι κράτα. Δάσκαλος γίνε, αλήθεια αν ήρωας είσαι…»”

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ Π.Ε. ΑΧΑΪΑΣ

 

ΣΤΑΥΡΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

Ακολουθήστε το Pelop.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις και τα νέα απο την Πάτρα

Για ακόμη περισσότερα νεα από την Πάτρα, την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, μπείτε στην ροή ειδήσεων του pelop.gr

Γράψτε το σχόλιό σας

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments