Τασούλας: Θα υπάρχει ζήτημα όσο η Βόρεια Μακεδονία δεν τηρεί τα συμφωνηθέντα

Ο πρόεδρος της Βουλής Κώστας Τασούλας απαντά γιατί είναι τόσο δύσκολο να εισαχθούν προς ψήφιση τα Μνημόνια Συνεργασίας με τη Βόρεια Μακεδονία εννέα μήνες μετά την κατάθεσή τους.

Τασούλας: Θα υπάρχει ζήτημα όσο η Βόρεια Μακεδονία δεν τηρεί τα συμφωνηθέντα

Σε μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη, που πραγματοποιήθηκε  στο σαλόνι του προέδρου της Βουλής  ο κ. Τασούλας  μιλώντας στη realnews, τα βάζει με τους πολιτικούς που ασχολούνται μόνο με την εικόνα, προβαίνει σε απολογισμό της διετούς θητείας του, προαναγγέλλει ενεργότερη δραστηριότητα της Βουλής στο διπλωματικό πεδίο και απαντά στον Αλέξη Τσίπρα για το πρόσφατο επεισόδιό τους, λέγοντας ότι η Βουλή δεν είναι η γωνιά των ρητόρων στο Hyde Park, για να λαμβάνει ο καθένας τον λόγο όποτε θέλει χωρίς κανόνες

-Κύριε πρόεδρε, προ ημερών είχατε έντονο θεσμικό επεισόδιο με τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης, στον οποίον δεν επιτρέψατε να μιλήσει. Θυμάμαι, ωστόσο, αρκετές φορές στο παρελθόν να έχει δοθεί ο λόγος σε βουλευτές προκειμένου να διαμαρτυρηθούν για την απουσία υπουργών. Γιατί αποφασίσατε να εφαρμόσετε για πρώτη φορά τη συγκεκριμένη διάταξη του Κανονισμού της Βουλής στο πρόσωπο του κ. Τσίπρα;

Η Βουλή των Ελλήνων είναι ο κατεξοχήν χώρος του θεσμοθετημένου διαλόγου. Δεν είναι και δεν μπορεί να γίνει αυτό που βλέπουμε, φέρ’ ειπείν, στο Λονδίνο, ιδιαίτερα στο Hyde Park, ένα είδος speakers corner, όπου ελεύθερα, χωρίς όρια χρόνου ή άλλες προϋποθέσεις, κάποιος να εκφωνεί μονολόγους. Προορισμός της Βουλής είναι ο διάλογος κατ’ αντιμωλίαν των «διαδίκων», όπως λέμε στη δικονομία και όχι ερήμην κάποιου από αυτούς! Είχα την ευκαιρία, αρκετές ημέρες πριν από το θεσμικό επεισόδιο, όπως ευρηματικά το χαρακτηρίσατε, να εξηγήσω και να εξηγηθώ στη διάσκεψη των προέδρων της Βουλής, με αφορμή ομιλία του κ Τσίπρα στην Ολομέλεια, κατά τη συζήτηση παρόμοιων επίκαιρων ερωτήσεων βουλευτών προς υπουργούς. Οταν ένας πολιτικός αρχηγός δεν τυγχάνει απόκρισης σε ερώτησή του προς τον πρωθυπουργό, δεν προβλέπεται να αναπτύσσει την ερώτησή του μονολογώντας ή να παίρνει τον λόγο για να διαμαρτυρηθεί γι’ αυτό την ώρα των επίκαιρων ερωτήσεων, που είναι ώρα αφιερωμένη «αποκλειστικά», όπως λέει ο Κανονισμός, στον διάλογο ερωτώντος και απαντώντος. Οι πολιτικοί αρχηγοί έχουν το εύλογο προνόμιο να ομιλούν σε κάθε άλλη περίπτωση εκτός σειράς, είτε στο νομοθετικό έργο είτε στον κοινοβουλευτικό έλεγχο, πράγμα που αξιοποίησε μετά από λίγες ημέρες ο κ. Τσίπρας και απηύθυνε αιτίαση στον πρωθυπουργό που δεν προσήλθε να απαντήσει σε συγκεκριμένη ερώτησή του. Οχι, όμως, την ώρα των επίκαιρων ερωτήσεων, χωρίς δυνατότητα αντιλόγου. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις υπάρχει δυνατότητα αντιλόγου, δηλαδή διάλογος! Αυτό ισχύει και αυτό εφήρμοσα. Διαφορετικά, κάθε Παρασκευή ή Δευτέρα, που συνήθως έχουμε επίκαιρες ερωτήσεις, θα μπορούσε de facto και εκτός ημερησίων διατάξεων να εκφωνούνται μονόλογοι διαμαρτυρίας. Αν παρά ταύτα, εξήγησα, θέλουμε αυτό, ας υποβληθεί πρόταση αλλαγής του Κανονισμού για να το εξετάσουμε.

-Τι απαντάτε στην επίθεση που δεχθήκατε από τον ΣΥΡΙΖΑ και στον χαρακτηρισμό «κομματικός πρόεδρος της Βουλής»; Φοβηθήκατε πρόταση μομφής προς το πρόσωπό σας;

«Ο πρόεδρος της Βουλής, ως βασικός πολιτειακός παράγων, έχει υποχρέωση αμεροληψίας κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων του και διακριτικότητας κατά την άσκηση των τυχόν κομματικών του δραστηριοτήτων». Αυτά τα πολύ σωστά γράφει στα «Μαθήματα Συνταγματικού Δικαίου» ο κ. Ευάγγελος Βενιζέλος, γι’ αυτό ακριβώς έχω κατά καιρούς ζητήσει, άλλοτε ματαίως, άλλοτε αποτελεσματικώς, να μην αναμειγνύουμε τη Βουλή στις κατά τα άλλα θεμιτές κομματικές αντιπαραθέσεις. Θεωρώ πως πρώτος εγώ οφείλω να το τηρώ. Κατά τα άλλα, η πρόταση μομφής προβλέπεται στον Κανονισμό, οι μονόλογοι δεν προβλέπονται!

-Γιατί είναι τόσο δύσκολο να εισαχθούν προς ψήφιση τα Μνημόνια Συνεργασίας με τη Βόρεια Μακεδονία εννέα μήνες μετά την κατάθεσή τους;

Φταίει το ότι οι γείτονες δεν εφαρμόζουν πλήρως τη Συμφωνία των Πρεσπών ή κυριαρχεί ο φόβος πολιτικού κόστους για τη Νέα Δημοκρατία; Αυτά τα σχέδια νόμου αφορούν τρεις κυρώσεις: α) Μιας τεχνικής διευθέτησης μεταξύ του υπουργείου Εθνικής Αμυνας της Ελλάδας και του υπουργείου Αμυνας της Βόρειας Μακεδονίας, σχετικά με την εναέρια αστυνόμευση του FIR των Σκοπίων, που ήδη υλοποιείται βάσει άλλων συμφωνιών από διετίας, από την Πολεμική μας Αεροπορία. β) Της ίδρυσης συντονιστικής επιτροπής για την οικονομική συνεργασία των δύο χωρών. γ) Της συνεργασίας για την επιτάχυνση της διαδικασίας ένταξης της Βόρειας Μακεδονίας στην Ε.Ε. Η κυβέρνηση, που διατηρεί το συνταγματικό δικαίωμα της νομοθετικής πρωτοβουλίας, θα κρίνει τελικά τον χρόνο ψήφισης των τριών αυτών κυρώσεων, συνεκτιμώντας και συμπεριφορές της γειτονικής χώρας.

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή

Άμεση ενημέρωση με όλες τις ειδήσεις τώρα και μέσω WhatsApp - Δες εδω


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ