Τέμπη: Καταγγελία σοκ για την τηλεδιοίκηση – «Δεν λειτούργησε ποτέ…, για οικονομικούς λόγους δεν θέλανε να το θέσουν σε λειτουργία»

Νέες εξελίξεις για την τηλεδιοίκηση σοκάρουν, αφού γίνεται λόγος περί αποφυγής του πολύνεκρού δυστυχήματος.

 

Τέμπη: Καταγγελία σοκ για την τηλεδιοίκηση - «Δεν λειτούργησε ποτέ..., για οικονομικούς λόγους δεν θέλανε να το θέσουν σε λειτουργία»

Σοκάρει η καταγγελία του τεχνικού διευθυντή, Γρηγόρη Λάμπρου, μιλώντας στο Mega, ο οποίος ανέφερε ότι, το σύστημα τηλεδιοίκησης παραδόθηκε τον Δεκέμβριο του 2016, ωστόσο ποτέ δεν μπήκε σε λειτουργία.

«Αυτή είναι η τηλεδιοίκηση που εγώ σχεδίασα, ανέπτυξα, δοκίμασα και παρουσίασα εν πλήρη λειτουργία με σημείωση κίνησης συρμών στο δίκτυο με πραγματικές συνθήκες και σε πραγματικό χρόνο παρουσιάστηκε τόσο στους εργολάβους και στην ΕΡΓΟΣΕ.

Αυτό το σύστημα εν λειτουργία δεν ενεργοποιήθηκε ποτέ. Σταμάτησε η χρήση του για λόγους που δεν κατανοούμε και καταλάβαμε εν συνεχεία ότι για οικονομικούς λόγους δεν θέλανε να το θέσουν σε λειτουργία», δήλωσε.

Ο Γρηγόρης Λάμπρου, τεχνικός διευθυντής, ιδρυτής της εταιρίας AES είναι ο άνθρωπος που σχεδίασε το σύστημα τηλεδιοίκησης για το σιδηροδρομικό δίκτυο Αθήνα – Λάρισα. Η υλοποίηση του έργου του ανατέθηκε το Μάρτιο του 2015. Το Δεκέμβριο του 2016 το έργο παραδόθηκε αλλά, όπως λέει στο MEGA, δεν λειτούργησε ποτέ.

«Η τηλεδιοίκηση δεν λειτούργησε ποτέ και κατά τη γνώμη μου εάν δεν γίνουν ορισμένες σημαντικές επεμβάσεις στο σύνολο του δικτύου, σε όλα τα συμπληρωματικά συστήματα που είναι καθυστερημένα, δεν θα λειτουργήσει».

Δεν θα είχε γίνει το πολύνεκρο δυστύχημα

21 ημέρες μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα ο Γρηγόρης Λάμπρου έστειλε επιστολή στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και στον υπουργό Ανάπτυξης Άδωνι Γεωργιάδη. Σε αυτή επισημαίνει ότι εάν η τηλεδιοικηση ειχε τεθει σε λειτουργία, όπως έπρεπε, χωρίς καθυστέρηση, το δυστύχημα στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς δεν θα είχε γίνει.

«Πως γίνεται εν έτει 2023 να συγκρούονται δύο τρένα; Ακατανόητο. Μπορούμε να φανταστούμε τρένα να βγαίνουν από ράγες, από ταχύτητα λόγω προβλήματος υλικού, αλλά δύο τρένα να συγκρούονται μας φαίνεται ακατανόητο. Εάν είχε υλοποιηθεί θα είχε γίνει; Δεν υπήρχε ούτε μία περίπτωση, στο ένα εκατομμύριο ούτε μία.

Θα το ήξεραν σε δευτερόλεπτα, όχι λεπτά. Από τη στιγμή που έφευγε το τρένο από Λάρισα και το άλλο από Θεσσαλονίκη θα είχαν χτυπήσει 15 διαφορετικά καμπανάκια σε κάθε επίπεδο», δήλωσε ο κ. Λάμπρου στο MEGA.

Ο Γρήγορης Λάμπρου καταγγέλλει ότι το σύστημα που δημιούργησε θα μπορούσε να επεκταθεί σε όλο το δίκτυο της ΕΡΓΟΣΕ μέσα στο 2017. Ωστόσο δεν έγινε ποτέ, όπως λέει, για οικονομικούς λόγους.

«Σε αυτή την πορεία έχω δει πολλά παλαβά. Γνωρίζουμε τις παθογένειες του Δημοσίου κι έχουμε μάθει να τα καταπίνουμε, να τα χωνεύουμε και δεν με έχετε ξανακούσει να λέω τίποτα ποτέ. 57 άνθρωποι, αυτό πως να το καταπιείς;», συμπλήρωσε.

Ο Γρηγόρης Λάμπρου είναι διατεθειμένος, όπως λέει στο MEGA, να σχεδιάσει ξανά τη νέα τηλεδιοίκηση και να καταθέσει όσα γνωρίζει στη Δικαιοσύνη.

«Όποιος θέλει, όπου θέλει, και όχι μόνο να καταθέσω, όποτε θέλει. Υπάρχουν 3.000 σελίδες από έγγραφα, φωτογραφίες από εμένα και από Ευρωπαΐους συνεργάτες μου, στοιχεία αναμφισβήτητα. Πόσοι άνθρωποι είχαν τέτοια ευκαιρία, να έχεις όλο το σύστημα του σιδηροδρόμου στα χέρια τους; Εγώ είχα αυτή τη δυνατότητα και πιστεύω ότι έφτιαξα ένα σύστημα αρκετά σημαντικό, αλλά είδα και όλα τα προβλήματα που συσχετίζονται με την καθυστέρηση σε αυτά τα έργα».

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή

Άμεση ενημέρωση με όλες τις ειδήσεις τώρα και μέσω Whatsapp - Δες εδω


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ