Το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος απαντά για το Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής στην Πάτρα

Τι αναφέρεται σε ανακοίνωση.

Το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος απαντά για το Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής στην Πάτρα

Στις αντιδράσεις που υπήρξαν όσον αφορά το Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής που πραγματοποιήθηκε στην Πάτρα για περίπου ένα μήνα αναφέρεται με ανακοίνωσή του το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση: «Αναφορικά με αντιδράσεις και εσφαλμένες τοποθετήσεις μερίδας του τοπικού ηλεκτρονικού κυρίως τύπου, το Δ.Σ. του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας θεωρεί σκόπιμο να διευκρινίσει ζητήματα που αφορούν την συγκεκριμένη δράση και την συνεργασία με τον Δήμο Πατρέων, διοργανωτή του Συμποσίου.

Το Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής διεξήχθη στην Πάτρα από 23 Μαΐου έως 21 Ιουνίου 2022 από τον Δήμο Πατρέων σε συνεργασία με το ΕΕΤΕ, με θέμα: «1922-2022, Πρόφυγες».

Όπως τονίζεται στην Προκήρυξη, η οποία συντάχτηκε στο σύνολό της από το ΕΕΤΕ, αναρτήθηκε στο site του Επιμελητηρίου και κοινοποιήθηκε στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο όλων των μελών, «οι καλλιτέχνες έχουν την πλήρη ελευθερία στο σχεδιασμό της γλυπτικής τους πρότασης».

Η επιλογή των Ελλήνων καλλιτεχνών που συμμετείχαν στο Συμπόσιο έγινε από την αιρετή Επιτροπή Κρίσης (ολομέλεια) του Επιμελητηρίου, με αυστηρά κριτήρια και διαδικασίες υποβολής ώστε να διασφαλίζεται η πλήρης ανωνυμία των συμμετεχόντων/διαγωνιζομένων και η επιλογή των έργων με αποκλειστικά αισθητικά κριτήρια από την κριτική επιτροπή. Από τις 23 προτάσεις που κατατέθηκαν
επιλέχθηκαν 6 που αποτελούν και την ελληνική συμβολή στο Συμπόσιο.

Οι υπόλοιπες 4 διεθνείς παρουσίες αφορούν εστιασμένες προσκλήσεις δημιουργών από χώρες με προσφυγική εμπειρία όπως η Αλβανία, Αρμενία, Συρία και Τουρκία, και πάλι με προτάσεις που οι καλλιτέχνες υπέβαλαν στην διοργάνωση. Και φυσικά τεκμηριώνουν απόλυτα τον διόλου ανακριβή τίτλο «Διεθνές Συμπόσιο».

Το ΕΕΤΕ απέστειλε με δικά του έξοδα εκπρόσωπο συντονιστή, με πολύχρονη εμπειρία στο θεσμό των Συμποσίων, ο οποίος και παρέμεινε καθ’ όλη τη διάρκεια του Συμποσίου στον χώρο επιλύοντας οποιοδήποτε ζήτημα τεχνικής φύσης ή διαβίωσης προέκυπτε για τους συμμετέχοντες συναδέλφους.

Κατά την διάρκεια ενός μήνα οι καλλιτέχνες ολοκλήρωσαν άρτια έργα γλυπτικής μεγάλου μεγέθους, άξια να τοποθετηθούν στον δημόσιο χώρο της πόλης και να αποτελούν πυρήνες αισθητικής ψυχαγωγίας και παιδείας για τις μελλοντικές γενιές.

Στο διάστημα αυτό οι καλλιτέχνες είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τον λαό της Πάτρας και των ευρύτερων περιοχών που προσέγγισαν με πολλαπλές επισκέψεις τον χώρο του συμποσίου εκδηλώνοντας τον ενθουσιασμό τους για την μετεξέλιξη των όγκων του μαρμάρου σε έργα τέχνης.

Στο ίδιο διάστημα οι συμμετέχοντες απόλαυσαν την φιλοξενία του Δήμου, όχι φυσικά σε κάποια δομή αστέγων όπως εσφαλμένα αναφέρθηκε, αλλά σε ένα πλήρως εξοπλισμένο δημοτικό ξενώνα. Είχαν την ευκαιρία να γευθούν την τοπική κουζίνα, να παρακολουθήσουν τις πολιτιστικές εκδηλώσεις που ο Δήμος διοργάνωσε σε καθημερινή βάση στον χώρο, να επισκεφθούν μέρη μέσα στη πόλη αλλά και
αρχαιολογικούς χώρους με ξεναγήσεις οργανωμένες από τον Δήμο.

Οι συμμετέχοντες έλαβαν μια συμβολική αποζημίωση για την συμμετοχή τους, η οποία δεν ανταποκρίνεται στο ελάχιστο στην δεκάδων χιλιάδων ευρώ αξία ενός εκάστου γλυπτού, από τα συνολικά δέκα που πέρασαν στην ιδιοκτησία του Δήμου Πάτρας.

Τέλος θα θέλαμε να υπενθυμίσουμε ότι το Επιμελητήριο για το οποίο την αναίτια και άδικη κριτική επεφύλαξε ένα -ελάχιστο έστω- τμήμα του τοπικού ηλεκτρονικού τύπου, είναι ο φορέας των Εικαστικών Καλλιτεχνών της Ελλάδας, με περισσότερα από 6500 μέλη, που υπερασπίζεται την θέση του καλλιτέχνη ως επαγγελματία και δημιουργού και διεκδικεί καλύτερες συνθήκες επαγγελματικής και κοινωνικής διαβίωσης σε εποχές που αυτές βάλλονται καθολικά».

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή

Άμεση ενημέρωση με όλες τις ειδήσεις τώρα και μέσω WhatsApp - Δες εδω


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ