Το νέο τρένο τρέχει μέσα στον Αύγουστο – Ακόμα και την επόμενη εβδομάδα ο διαγωνισμός

Η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ έδωσε από την περασμένη Παρασκευή το πράσινο φως για τον διαγωνισμό αξίας άνω των 200 εκατ. ευρώ για τον project manager.

τρένο

Στη διάθεση των μεγάλων ομίλων θα βρεθεί τις επόμενες ημέρες η προμελέτη για τη διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο – Πάτρα, στο τμήμα Ρίο – Νέος Λιμένας Πατρών, συνολικού προϋπολογισμού 591 εκατ. ευρώ, που δημοπρατεί η ΕΡΓΟΣΕ.

Πρόκειται για ένα κομβικό έργο μέσω του οποίου θα ολοκληρωθεί η διασύνδεση της Πάτρας και του εμπορικού λιμένα της, με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.

Η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ έδωσε από την περασμένη Παρασκευή το πράσινο φως για τον διαγωνισμό αξίας άνω των 200 εκατ. ευρώ για τον project manager που θα υποστηρίξει την ΕΡΓΟΣΕ κατά τη διάρκεια της εφαρμογής της σύμβασης με τους μεγάλους Ομίλους που διεκδικούν το συγκεκριμένο έργο και μερικά ακόμα κομβικής σημασίας. Αυτοί είναι οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, Intrakat, ΑΒΑΞ, Mytilineos, Alstom και Siemens.

Πηγές με πολύ καλή γνώση της διαγωνιστικής διαδικασίας αναφέρουν πως ο σχετικός διαγωνισμός αναμένεται να προκηρυχθεί μέχρι τις 15 Αυγούστου, ενώ η υποβολή των προσφορών θα γίνει στα τέλη Σεπτεμβρίου.

Από εκεί και έπειτα η ΕΡΓΟΣΕ θα αξιολογήσει αρχικά σε τεχνικό και εν συνεχεία σε οικονομικό επίπεδο τις προσφορές για να καταλήξει μέχρι τα τέλη του έτους στους αναδόχους. Το χρονοδιάγραμμα αυτό επιβεβαιώνει τον στόχο που έχει θέσει η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ με διευθύνοντα σύμβουλο τον Χρήστο Βίνη, για την υπογραφή των συμβάσεων τον Μάρτιο του 2023.

Η αρχιτεκτονική του διαγωνισμού

Η ΕΡΓΟΣΕ έχει επιλέξει για τον εν λόγω διαγωνισμό τη μέθοδο της μελετοκατασκευής. Μέσω αυτής η ΕΡΓΟΣΕ θα παραδώσει την προμελέτη του έργου στα ενδιαφερόμενα σχήματα. Αυτά, αφού εξετάσουν την προμελέτη θα καταλήξουν στις δικές τους προτάσεις για τη χάραξη της υπό δημοπράτηση σιδηροδρομικής γραμμής.

Από εκεί και έπειτα η ΕΡΓΟΣΕ σε συνεργασία με τους δικούς της τεχνικούς συμβούλους θα καταλήξει στην καλύτερη μελέτη για το έργο, και όποια ανταποκρίνεται περισσότερο στις ανάγκες του, θα δημοπρατηθεί. Υπενθυμίζεται πως οι συγκεκριμένοι σύμβουλοι θα προκύψουν μέσω διαγωνισμού αξίας 7,2 εκατ. ευρώ, ο οποίος έχει βγει στον αέρα από τα μέσα Μαΐου.

Με τη σειρά τους, τα σχήματα, τα οποία, σύμφωνα με πληροφορίες έχουν «κλειδώσει» και δεν αλλάζουν θα δώσουν τις προσφορές τους για το έργο που διεκδικούν.

Η μέθοδος αυτή επιλέχθηκε καθώς κατ΄αυτόν τον τρόπο οι κατασκευαστικές εταιρείες παρέχουν στην ΕΡΓΟΣΕ την εμπειρία τους και επιτυγχάνεται η άρτια συνεργασία του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την έγκαιρη δημοπράτηση και υλοποίηση των έργων.
Υπενθυμίζεται πως ο διαγωνισμός ανακοινώθηκε στα τέλη του περασμένου Νοεμβρίου και μέχρι στιγμής γνωρίζουμε τα τρία σχήματα που θα διεκδικήσουν τα έργα. Στα τέλη Ιανουαρίου γνωστοποιήθηκε ποια σχήματα διεκδικούν τα έργα, τα οποία και πήραν το πράσινο φως από την ΕΡΓΟΣΕ χωρίς απουσίες, ενώ ο διαγωνισμός πέρασε στη Β Φάση (δηλαδή την παράδοση των προ μελετών και τη χάραξη του κάθε έργου) στα μέσα Ιουνίου.

Αναλυτικότερα έχουν δημιουργηθεί τρεις πολύ ισχυρές κοινοπραξίες, στις οποίες πρωταγωνιστούν μεγάλοι εγχώριοι και διεθνείς όμιλοι. Αυτές είναι οι εξής:

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Intrakat-Siemens,
Ελλάκτωρ – Mytilineos
ΑΒΑΞ – Alstom