Βόλος: Δικαίωση ντελιβερά που τραυματίστηκε σε εργατικό ατύχημα ζητούν διανομείς

Σε τροχαίο ατύχημα τραυματίστηκε ένας εργαζόμενος ως διανομέας στο Βόλο και οι συνάδελφοί του ζητούν να αποζημιωθεί.

koronoios delivery

Να αναγνωριστεί το εργατικό ατύχημα του ντελιβερά, να του αποδοθούν τα δεδουλευμένα και να αναγνωριστούν τα ένσημα για τις πραγματικές ημέρες εργασίας, ζητεί με ανακοίνωσή της η «Πρωτοβουλία για την Αλληλεγγύη και την Οργάνωση των Διανομέων Βόλου», υπογραμμίζοντας τις άθλιες συνθήκες εργασίας στον κλάδο.

Με αφορμή το συγκεκριμένο περιστατικό, η Πρωτοβουλία αξιώνει δουλειά με πλήρη δικαιώματα, ασφάλιση και αξιοπρεπείς μισθούς για όλους τους διανομείς.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Τα μεσάνυχτα της 15ης Απριλίου 2021 ο εργαζόμενος Β.Μ., διανομέας, είχε τροχαίο ατύχημα εν ώρα εργασίας στη συμβολή των οδών Ζάχου και Γ. Δήμου στο Βόλο. Το ατύχημα ήταν αρκετά σοβαρό με αποτέλεσμα ο διανομέας να διακομισθεί στο Νοσοκομείο Βόλου, να χειρουργηθεί στον αγκώνα όπου τοποθετήθηκαν μεταλλικά ελάσματα, με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να μην μπορεί να χρησιμοποιήσει το αριστερό του χέρι. Σε λίγο καιρό επίκειται 2ο χειρουργείο αποκατάστασης στο χέρι του.

Το συγκεκριμένο κατάστημα πληρώνει 0,90€ την παραγγελία και ασφαλίζει το διανομέα για 2 ημέρες/εβδομάδα (δύο 4ωρα) αντί του του πραγματικού χρόνου εργασίας (5 ή 6 ημέρες/εβδομ., δηλ.40-48 ώρες). Εξαιτίας της υποδηλωμένης εργασίας, ο εργοδότης υποστήριξε ότι ο διανομέας δεν εργαζόταν κατά την ώρα του ατυχήματος, αρνούμενος ότι πρόκειται για εργατικό ατύχημα.

Από την πρώτη στιγμή ο ιδιοκτήτης άσκησε αφόρητες πιέσεις στον διανομέα ζητώντας να μην δηλωθεί το εργατικό ατύχημα και να μην αποκαλυφθεί η γενικευμένη ανασφάλιστη εργασία. Ο διανομέας αρνήθηκε την πρόταση του εργοδότη να μην δηλωθεί το ατύχημα, και να τον βγάλει σε αναστολή covid-19.

Παρά τις απειλές και τους εκβιασμούς, ο διανομέας κατέφυγε στην Επιθεώρηση Εργασίας όπου ζήτησε την επίλυση της εργατικής διαφοράς. Λίγο πριν το ραντεβού στην Επιθεώρηση Εργασίας, ο εργοδότης προσπάθησε να τρομοκρατήσει την οικογένεια του εργαζόμενου, επισκεπτόμενος (μαζί με έναν υπάλληλο του) τον πατέρα του διανομέα στο χώρο εργασίας του, εξαπολύοντας απειλές για μπράβους και μαφιόζικα ξεκαθαρίσματα, με στόχο την απόσυρση της καταγγελίας. Στη συνέχεια προσπάθησε να προσφέρει στον εργαζόμενο ένα χρηματικό ποσό πολύ κατώτερο από όσα πραγματικά δικαιούται ο εργαζόμενος για να κλείσει η υπόθεση. Ο εργαζόμενος αρνήθηκε να υποκύψει στις πιέσεις, τους εκφοβισμούς και την εξαγορά, και πλέον αναμένει το πόρισμα της Επιθεώρησης Εργασίας για να κινηθεί νομικά, το οποίο θα βγει σύντομα.

Το τελευταίο επεισόδιο στο σίριαλ της εργοδοτικής αυθαιρεσίας παίχτηκε την Τετάρτη 30 Ιουνίου, όταν ο εργαζόμενος πήγε στα γραφεία της επιχείρησης στα οποία υπάρχουν κάμερες ασφαλείας για να καταθέσει τα χαρτιά της αναρρωτικής άδειας, όπως κάνει κάθε μήνα μετά το ατύχημα. Όταν ο εργοδότης αντιλήφθηκε την παρουσία του διανομέα, βγήκε από το γραφείο του και κινήθηκε απειλητικά εναντίον του, στην αρχή φραστικά βρίζοντας τον ίδιο και την οικογένεια του ,ενώ στη συνέχεια, τον έφτυσε ενώ στην προσπάθεια του ο εργοδότης κυνηγήσει τον τραυματία διανομέα γλίστρησε μόνος του και έπεσε κάτω. Ο διανομέας αποχώρησε από το σημείο και το επεισόδιο έληξε εκεί. Σύμφωνα με ορισμένα ΜΜΕ, ο εργοδότης έκανε την επόμενη ημέρα μήνυση (!) κατά του εργαζόμενου κατηγορώντας τον για απειλή, εξύβριση κλπ. Προκαλεί εντύπωση ότι τα συγκεκριμένα ΜΜΕ (Ταχυδρόμος, Πρώτο Θέμα,thestival,newsit κα) δημοσίευσαν την «είδηση» της μήνυσης υιοθετώντας πλήρως το αφήγημα του εργοδότη, παρόλο που μέχρι και την ώρα που συντάσσεται το παρόν κείμενο, ουδεμία κλήση ή ειδοποίηση έχει κοινοποιηθεί στον διανομέα από τις αρμόδιες αρχές.

Οι εργασιακές συνθήκες στο συγκεκριμένο κατάστημα δεν αποτελούν εξαίρεση αλλά τον κανόνα για τους διανομείς (ειδικά στην εστίαση) οι οποίοι αναγκάζονται πολλές φορές να δουλεύουν:
Στον καύσωνα, την παγωνιά, τη βροχή και σε όλες τις καιρικές συνθήκες
Χωρίς να παρέχονται από τις επιχειρήσεις τα απαραίτητα μέσα ατομικής προστασίας
Με τα δικά τους μηχανάκια αντί των επιχειρήσεων και να επιβαρύνονται οι ίδιοι βενζίνες, σέρβις, τις επισκευές από ατυχήματα

Χωρίς σταθερό μισθό όπως προβλέπεται από τη σύμβαση εργασίας αλλά με το κομμάτι
Ανασφάλιστοι ή με λιγότερα ένσημα από όσα πραγματικά δικαιούνται
Χωρίς να τους παρέχονται οι νόμιμες άδειες, τα ρεπό, επιδόματα, δώρα κοκ
Χωρίς να τους καταβάλλονται προσαυξήσεις για νυχτερινά, Σ/Κ , αργίες, ρεπό κ.α

Για όλους αυτούς τους λόγους στηρίζουμε τα δίκαια αιτήματα του ΒΜ απέναντι στην εργοδοτική αυθαιρεσία και απαιτούμε:

-Να αναγνωριστεί το εργατικό ατύχημα του διανομέα, να του αποδοθούν τα δεδουλευμένα και να αναγνωριστούν τα ένσημα για τις πραγματικές ημέρες εργασίας.
-Να αποσυρθεί η ψευδής μήνυση κατά του εργαζόμενου
-Δουλειά με πλήρη δικαιώματα, ασφάλιση και αξιοπρεπείς μισθούς για όλους/ες τους διανομείς

Η συγκεκριμένη υπόθεση δείχνει ότι οι εργαζόμενοι διανομείς για να υπερασπιστούν τα δικαιώματά τους χρειάζεται να αποκτήσουν τη δική τους δημοκρατική και μαχητική οργάνωση. Σε αυτή την κατεύθυνση θα δουλέψουμε την επόμενη περίοδο.

Πηγή: e-thessalia.gr

Ακολουθήστε το Pelop.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Γράψτε το σχόλιό σας

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ