Ξεκινά και πάλι το τρένο για το Αίγιο – Είχε σταματήσει μετά τα Τέμπη

Δυόμιση μήνες μετά το δυστύχημα των Τεμπών, σε λειτουργία πάλι από αύριο η σύνδεση με Κιάτο και Αθήνα

Αίγιο

Δυόμιση μήνες μετά το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, ξεκινούν πάλι από αύριο τα δρομολόγια του τρένου στο τμήμα Κιάτο – Αίγιο.

Οπως ανακοίνωσε η εταιρεία Hellenic Train, ενεργοποιείται το πλήρες πλέγμα δρομολογίων των γραμμών Πειραιάς-Κιάτο-Πειραιάς, Κιάτο-Αίγιο–Κιάτο και της λεωφορειακής γραμμής Πάτρα-Κιάτο-Πάτρα και Πειραιάς-Κιάτο-Πειραιάς.

Να θυμίσουμε πως τα δρομολόγια στο εν λόγω τμήμα είχαν πάψει να εκτελούνται καθώς έπρεπε να υλοποιηθούν εργασίες αποκατάστασης βλαβών και ελλείψεων σε βασικές λειτουργίες υποδομής, που είχαν προκληθεί λόγω κλοπών υλικού.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα που είχαν εντοπίσει οι μηχανοδηγοί, ήταν η χρήση του συστήματος τηλεπικοινωνιών GSM-R για την επικοινωνία μεταξύ σταθμαρχών και τρένων. Συγκεκριμένα, οι πρώτοι είχαν ζητήσει επικοινωνία μέσα στις σήραγγες, επαρκή φωτισμό και μέτρα πυροπροστασίας, για να ξεκινήσουν πάλι τα δρομολόγια.

Ο ΟΣΕ είχε παραδώσει στη Hellenic Train 30 φορητές συσκευές επικοινωνίας, ωστόσο η ενεργοποίησή τους καθυστέρηση να γίνει, λόγω μη πιστοποίησής των υπαλλήλων που θα τις χρησιμοποιούσαν από την αρμόδια αρχή ΡΑΣ.

Οσον αφορά στη γραμμή του Προαστιακού προς το Κιάτο, σημαντική εκκρεμότητα αποτελούσε και η κατάσταση στην οποία βρίσκονταν οι σήραγγες, με τους μηχανοδηγούς να ζητούν γραπτές διαβεβαιώσεις για την ύπαρξη συστήματος πυροπροστασίας σε λειτουργία.

Να σημειωθεί ότι ανεξάρτητα από τις προαναφερθείσες εργασίες, στην γραμμή βρίσκεται σε εξέλιξη τους τελευταίους μήνες και η εργολαβία για την ηλεκτροκίνηση από το Κιάτο έως τη Ροδοδάφνη από την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ με προϋπολογισμό 84 εκατ. ευρώ, που προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε 30 μήνες! Τα έργα έχουν μήκος 70,6 χιλιόμετρα και με τη λειτουργία τους τα τρένα θα μπορούν να αναπτύσσουν ταχύτητα έως και 200 χιλιόμετρα/ώρα.