Υδροπλάνα: Αυξημένο ενδιαφέρον για πτήσεις στο Ιόνιο

Οι προσπάθειες για τη δημιουργία ενός βιώσιμου δικτύου υδατοδρομίων είναι πολλές και επίπονες. Αυτή τη φορά το εγχείρημα δείχνει να βρίσκεται ξανά σε θέση επανεκκίνησης.

Υδροπλάνα

Από το 2008, όταν σταμάτησε η τετραετής λειτουργία των υδροπλάνων από την Πάτρα προς την Κέρκυρα, έχουν περάσει 15 χρόνια.

Πριν από λίγες ημέρες, η Hellenic Seaplanes, έγινε η πρώτη αεροπορική εταιρεία που έφερε ξανά υδροπλάνο στην Ελλάδα, ενώ μέχρι τον Σεπτέμβριο αναμένεται να υπάρξει και δεύτερο και έως το τέλος του έτους και τρίτο.

Οι προσπάθειες για τη δημιουργία ενός βιώσιμου δικτύου υδατοδρομίων είναι πολλές και επίπονες. Αυτή τη φορά το εγχείρημα δείχνει να βρίσκεται ξανά σε θέση επανεκκίνησης, με διαφορετικούς όρους και θεσμικό πλαίσιο. Ωστόσο, οι αρμόδιες αρχές οφείλουν να επιταχύνουν τις ενέργειές τους, ώστε να μη χαθεί κι άλλος χρόνος.

Από αμιγώς ελληνικής πλευράς, η Hellenic Seaplanes και οι Grecian Air Seaplanes/Ελληνικά Υδατοδρόμια (σ.σ. οι δυο τελευταίες έχουν κοινούς μετόχους, με την μεν να ειδικεύεται στο πτητικό έργο και η δε στην αδειοδότηση, κατασκευή και λειτουργία υδατοδρομίων) έχουν ανακοινώσει μέχρι σήμερα σημαντικά επενδυτικά πλάνα για τον κλάδο.
Ωστόσο, για το νέο πτητικό έργο που διαμορφώνεται στην Ελλάδα, φαίνεται πως υπάρχει ενδιαφέρον και από άλλες εταιρείες.

Η Νο1 επιχείρηση υδροπλάνων του κόσμου, με τον μεγαλύτερο στόλο (αποτελούμενο από 60 και πλέον αεροσκάφη, στην πλειοψηφία τους αμφίβια) και με έδρα τις Μαλδίβες, η Trans Maldivian Airways έχει εκδηλώσει το ενδιαφέρον της για να επεκτείνει τις δραστηριότητές της στην ελληνική αγορά, αρκεί να διαμορφωθούν οι κατάλληλες συνθήκες.

Την εξέλιξη αυτή, αποκάλυψε προ ημερών στην «Πελοπόννησο» ο διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaplanes Νικόλας Χαραλάμπους, όταν παραλάμβανε το πρώτο υδροπλάνο της εταιρείας, που ετοιμάζεται για δοκιμαστικές πτήσεις και από το υδατοδρόμιο της Πάτρας, μέσα στο φθινόπωρο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, κλιμάκιο της Trans Maldivian Airways επιθεώρησε δυο υδατοδρόμια, από τα μόλις τρία πλήρως αδειοδοτημένα που υπήρχαν (Πάτρα, Κέρκυρα, Παξοί), προχώρησε σε διερευνητικές επαφές με κυβερνητικούς παράγοντες και από τότε τηρεί στάση αναμονής, με την ελπίδα να επιταχυνθούν οι διαδικασίες των αδειοδοτήσεων.

Το θετικό είναι ότι «σε αναμονή» δεν βρίσκεται μόνο η Trans Maldivian Airways, αλλά, δύο ακόμα «παίκτες» από το εξωτερικό, στον τομέα των υδροπλάνων. Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται για την καναδική Harbour Air –κορυφαία στην αγορά της Β. Αμερικής- και μια ακόμα εταιρεία, η ισπανική Isla Air Express γερμανικών συμφερόντων.