Υπεραστικό ΚΤΕΛ Αχαΐας: Γιατί η επένδυση εκατομμυρίων βρίσκεται σε αναμονή;

Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση, πάντως, ανάβει σύντομα το πράσινο φως στις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που ενέκρινε ο Δήμος Πατρέων πέριξ του νέου σταθμού.

Υπεραστικό ΚΤΕΛ Αχαΐας: Γιατί η επένδυση εκατομμυρίων βρίσκεται σε αναμονή;

Αγνωστο παραμένει πότε θα τεθεί σε λειτουργία ο νέος σταθμός λεωφορείων του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Αχαΐας. Το έργο που κόστισε αρκετά εκατομμύρια ευρώ στην εταιρεία, αν και έχει ολοκληρωθεί, παραμένει σε αναμονή διευθέτησης κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και αδειοδοτήσεων που όπως όλα δείχνουν δεν είχαν προβλεφθεί ή είχαν υποτιμηθεί από τη διοίκηση της εταιρείας, με αποτέλεσμα η επένδυση να παραμένει «παγωμένη» μήνες μετά την υλοποίησή της.
Αν και αρχικά είχε διαρρεύσει ανεπίσημα ότι η έναρξη λειτουργίας του σταθμού θα γινόταν αυτό τον Οκτώβριο, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Ανδρέας Μανωλόπουλος αρνήθηκε να επιβεβαιώσει κάτι τέτοιο στην «Πελοπόννησο»: «Οταν θα έχω όλες τις υπογραφές, θα ανοίξουμε. Δεν χάθηκε ο κόσμος αν πάμε 15 μέρες πιο πίσω» ανέφερε χαρακτηριστικά, αφήνοντας να εννοηθεί ότι οι εκκρεμότητες σχετίζονται με αδειοδοτήσεις που πρέπει να εγκριθούν από τις αρμόδιες υπηρεσίες.
Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση, πάντως, ανάβει το πράσινο φως στις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που ενέκρινε ο Δήμος Πατρέων πέριξ του νέου σταθμού, όπως έγραψε την περασμένη Τρίτη η «Π». Ο έλεγχος νομιμότητας του φακέλου ολοκληρώνεται και η σχετική απόφαση θα αποσταλεί στα αρμόδια υπουργεία, για να δημοσιευθεί σε ΦΕΚ.
Ωστόσο, η επίλυση αυτής της εκκρεμότητας φαίνεται ότι δεν είναι το τελευταίο εμπόδιο, καθώς επίκειται και η αδειοδότηση της μεταφοράς από τον παλιό στον νέο σταθμό, από την Περιφέρεια. Την ίδια στιγμή, το προεδρείο της εταιρείας βρίσκεται αντιμέτωπο με κλίμα εντεινόμενης δυσπιστίας από έναν πυρήνα μετόχων που καταγγέλλουν στην «Π» ότι παραμένουν στο σκοτάδι, για το τι θα γίνει με τον νέο σταθμό.
Μέτοχοι του ΚΤΕΛ διατηρούν αμφιβολίες ακόμα και για τη σκοπιμότητα της επένδυσης, για την οποία όπως λένε, δεν έχουν επίσημη πληροφόρηση σε τι κόστος ανήλθε, εκφράζοντας ανησυχίες για δυσανάλογη οικονομική επιβάρυνση της εταιρείας.
Μάλιστα, θεωρούν τον νέο σταθμό αρκετά μικρό για το μέγεθος των λεωφορείων, καταλογίζοντας στη διοίκηση της εταιρείας λανθασμένες επιλογές. Θεωρούν ότι ο σταθμός θα έπρεπε να παραμείνει στην υφιστάμενη θέση του και ότι η εταιρεία θα έπρεπε να ενοικιάσει την Αγορά Αργύρη από τον Δήμο Πατρέων για τη στέγαση των γραφείων της. Η κάλυψη του πρόσθετου κόστους θα μπορούσε να προέλθει από την ενοικίαση του κτιρίου των πρώην Μύλων Αγ. Γεωργίου σε ναυτιλιακές εταιρείες, αντί να ανακαινιστεί με κόστος αρκετών εκατ. ευρώ.
Το μέτωπο της «αντιπολίτευσης» στο εσωτερικό του Υπεραστικού ΚΤΕΛ εκπροσωπεί η λεγόμενη «Ενωση Μετόχων Υπεραστικού ΚΤΕΛ Αχαΐας». Το σωματείο ασκεί πιέσεις από το περασμένο καλοκαίρι, απαιτώντας επίσημη πληροφόρηση για τις εξελίξεις που αφορούν τόσο τον νέο σταθμό όσο και θέματα λειτουργίας και οικονομικής διαχείρισης της εταιρείας. Διατυπώνονται έντονες αμφιβολίες για τη σκοπιμότητα της επένδυσης, αμφισβητώντας ευθέως τους χειρισμούς της διοίκησης στην οποία καταλογίζουν αδιαφάνεια.

Μάλιστα, ενόψει της γενικής συνέλευσης της εταιρείας που έχει προγραμματιστεί για τις 27 Σεπτεμβρίου στις 10 το πρωί, σε χώρο του Παμπελοποννησιακού Σταδίου, οι φωνές αμφισβήτησης δυναμώνουν και αναμένεται να ενταθούν ακόμα περισσότερο, όσο θα πλησιάζουμε στις εκλογές που πρέπει να γίνουν μέχρι τις 6 Φεβρουαρίου του 2026.

Μανωλόπουλος: «Η διοίκηση είμαι εγώ και τα μέλη μου»

Το κλίμα ανάμεσα στο προεδρείο και το σωματείο «Ενωση Μετόχων Υπεραστικού ΚΤΕΛ Αχαΐας» είναι εκρηκτικό, αν κρίνουμε από το περιεχόμενο επιστολής που είχε σταλεί στις αρχές του περασμένου καλοκαιριού, με καταγγελίες για κλίμα εκφοβισμού, απόκρυψη οικονομικών στοιχείων και περιφρόνηση θεμελιωδών δικαιωμάτων των μετόχων.
Το σωματείο δηλώνει ότι δεν θα επιδείξει καμία ανοχή, απειλώντας ακόμα και με καταψήφιση του οικονομικού απολογισμού, αν δεν δοθούν στους μετόχους αναλυτικά στοιχεία και απαντήσεις.
Κληθείς να σχολιάσει το κλίμα αμφισβήτησης που εκδηλώνεται απέναντι του, ο κ. Μανωλόπουλος είπε στην «Π» ότι πρόκειται για «φυσιολογικές αντιδράσεις» που συναντώνται σε κάθε διοίκηση. «Είναι φυσικό να υπάρχουν φωνές. Ομως τα πράγματα βαδίζουν θετικά και σταθερά», είπε, προσπερνώντας τις φωνές που κάνουν λόγο για αδιαφάνεια.
Σε ό,τι αφορά τις επικείμενες εκλογές, απέφυγε να προσδιορίσει ημερομηνία, σημειώνοντας ωστόσο ότι «εντός ολίγου θα γίνουν εγκαίνια και εκλογές», ενώ κληθείς να σχολιάσει τις καταγγελίες για περιφρόνηση της Συνέλευσης των μετόχων, είπε: «Η διοίκηση είμαι εγώ και τα μέλη μου. Τα πράγματα κινούνται θετικά και με σταθερά βήματα».
Ο πρόεδρος θεωρεί ότι η επένδυση στον νέο σταθμό θα ολοκληρωθεί χωρίς περαιτέρω εμπόδια, αφήνοντας για το μέλλον την επίλυση του κυκλοφοριακού γόρδιου δεσμού που πολλοί εκτιμούν ότι θα επιφέρει η λειτουργία του νέου σταθμού, μεταξύ αυτών και η δημοτική αρχή της Πάτρας.
Από την πλευρά της, η «Ενωση Μετόχων Υπεραστικού ΚΤΕΛ Αχαΐας», βλέποντας και νέα καθυστέρηση στην έναρξη λειτουργίας του σταθμού, πιέζει για αναλυτικά οικονομικά και τεχνικά στοιχεία για την κατασκευή του, εκφράζοντας ανησυχίες ότι το έργο έχει βγει εκτός του αρχικού προϋπολογισμού.
Επίσης, το σωματείο ζητά τεκμηριωμένη παρουσίαση οικονομικών στοιχείων και για το «Patras Travel», του τουριστικού γραφείου που αποτελεί θυγατρική εταιρεία του Υπεραστικού ΚΤΕΛ και ήταν ζημιογόνος επί σειρά ετών, καθώς και διευκρινήσεις για το πρακτορείο της Ακράτας, για το προσωπικό που εργάζεται και τις αμοιβές.

Φόβοι για κυκλοφοριακό χάος

Προς έγκριση και υπογραφή από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση, βαίνουν οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις του Δήμου Πατρέων πέριξ του νέου σταθμού υπεραστικών λεωφορείων ΚΤΕΛ Αχαΐας. Ωστόσο, παραμένει ανοικτό το θέμα της επίδρασης του σταθμού στον κυκλοφοριακό χάρτη της περιοχής -αρνητικά για πολλούς σκεπτικιστές, που ανησυχούν ότι θα προκληθεί κυκλοφοριακό χάος στο τρίγωνο των οδών Νόρμαν, Ηρ. Πολυτεχνείου–Οθωνος – Αμαλίας.
Οπως επισημαίνουν οι ίδιες πηγές, η συμβολή διερχόμενων οχημάτων από δύο διαφορετικές κατευθύνσεις (Αστιγγος και Ηρώων Πολυτεχνείου, η γραμμή του Προαστιακού, η πιάτσα 12 ταξί και η αφετηρία των αστικών λεωφορείων, παράλληλα με την άφιξη και αναχώρηση των υπεραστικών λεωφορείων του ΚΤΕΛ, θα δημιουργήσουν ένα «Τρίγωνο του Διαβόλου».
Μεταξύ αυτών που διαφωνούν με τη χωροθέτηση του σταθμού στο συγκεκριμένο σημείο είναι και η δημοτική αρχή της Πάτρας που έχει τους ίδιους προβληματισμούς. Συναίνεσε στην έγκριση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που ζητήθηκαν, γιατί δεν μπορούσε να πράξει διαφορετικά, ωστόσο, είναι αντίθετη στο αίτημα της διοίκησης του ΚΤΕΛ για την έγκριση κατασκευής ενός τριγωνικού κόμβου στο σημείο της συμβολής των τριών οδών, ώστε να διευκολύνεται η είσοδος και η έξοδος των λεωφορείων στην Ηρώων Πολυτεχνείου.