Υπογειοποίηση τραίνου: Δεν βγήκε άσπρος καπνός, αλλά ελπίζουμε

Αν θέλουμε να αναδείξουμε κάτι θετικό από την χθεσινή συνάντηση του Κώστα Καραμανλή με τον Κώστα Πελετίδη είναι ότι οι δύο πλευρές, υπουργείο Υποδομών και Δήμος Πατρέων, έχουν εμπεδώσει μια σχέση αμοιβαίας εμπιστοσύνης, η οποία δεν κάμφθηκε στο διάστημα των επτά μηνών που μεσολάβησε από την προηγούμενη επαφή τους. Ως προς την υπογειοποίηση της γραμμής στο τμήμα Ρίο-Κανελλοπούλου παραμένουν τα τεχνικά και οικονομικά εμπόδια.

Είναι φανερό ότι η δημοτική αρχή προσπαθεί να εξαντλήσει όλα τα περιθώρια που έχει στη διάθεσή της, διεκδικώντας να επεκταθεί η υπογειοποίηση πέρα από τα 5,16 χλμ. για τα οποία έχει δεσμευτεί ο Κ. Καραμανλής από τον Ιούλιο του ’20 στο συνέδριο της «Π». Προφανώς και κατανοεί πόσο σημαντικό είναι για την Πάτρα να υλοποιηθεί ο «μεγάλος» στόχος, ο οποίος είναι να φτάσει υπογειοποιημένο το σύγχρονο τρένο στην πόλη, στο μεγαλύτερο δυνατόν μήκος του σιδηροδρομικού δικτύου.  

Η εμπιστοσύνη που προαναφέραμε, επιβεβαιώνεται και μέσα από ασφαλείς πληροφορίες που έφτασαν στην «Π» και θέλουν τον Κ. Καραμανλή να ενημέρωσε τον Κ. Πελετίδη συνολικά για την έλευση του σύγχρονου τρένου (χρονοδιαγράμματα εργολαβιών, προβλήματα εργασιών σε ορισμένα τμήματα του δικτύου κ.ά.). Πρόκειται για σημαντικά ζητήματα, τα οποία έκρινε σκόπιμο να μοιραστεί ο υπουργός Υποδομών με τον δήμαρχο Πατρέων, ώστε ο δεύτερος να έχει σφαιρική εικόνα για το μεγάλο σιδηροδρομικό έργο.

Στις άμεσες ενέργειες του Υπουργείου Υποδομών είναι η προκήρυξη του διαγωνισμού για την εργολαβία Αίγιο (Ροδοδάφνη)-Ρίο μέσα στο επόμενο δίμηνο. Στο διαγωνισμό θα περιλαμβάνονται οι γραμμές (επιδομή), η σηματοδότηση, η ηλεκτροκίνηση, η σηματοδότηση και οι νέοι σταθμοί και στάσεις. Η νέα διπλή γραμμή θα έχει μήκος 32 χιλιόμετρα και περιλαμβάνει τις στάσεις: Ροδοδάφνη, Σελιανίτικα, Καμάρες, Ψαθόπυργος, Αραχωβίτικα, Αγιος Βασίλειος, Ρίο και Μποζαϊτικα. Το κόστος του ξεπερνά τα 130 εκατ. ευρώ.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ, ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»